1
Vraag
2
Reacties
Asta90

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Slechte/geen WiFi verbinding op Android smartphones met Ubee modem

Begin september kregen we een nieuwe mediabox voor de televisie. Deze is aangesloten door een monteur.
Sindsdien heb ik problemen met WiFi op mijn Sony Xperia. Hij geeft aan vol bereik te hebben, maar heeft dit vaak niet. Wanneer ik de WiFi dan uit en aan doe op mijn telefoon doet hij het een minuutje goed, om vervolgens weer weg te vallen (terwijl hij aangeeft nog steeds vol bereik te hebben). Op andere plekken waar ik WiFi gebruik, werk, (schoon)ouders, etc, heb ik dit probleem niet.
Mijn man had dit probleem niet, dus ik dacht dat het aan mijn telefoon lag.
Tot hij gisteren zijn nieuwe telefoon binnen kreeg. Ook een Sony Xperia, maar een ander model. Hiermee kreeg hij helemaal geen verbinding met de WiFi thuis. Maar op andere plekken wel.

Is er een bekend probleem met ziggo en de Sony Xperia?
En zo ja, hoe los ik het op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

We hebben gisteren de connectbox binnen gekregen,meteen aangesloten en sindsdien geen problemen meer met de WiFi!
Het lag dus echt aan een mismatch tussen de Sony Xperia en de Ubee.
Waarom dit is, geen idee, maar we hebben in ieder geval weer WiFi op de telefoon!

Heel erg bedankt voor je hulp en het meedenken!

Groetjes, Asta

Bekijk in context

11 Reacties 11
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Asta90,

Gebruik je de Mediabox XL ook voor internet?
Wie weet helpt het kanaal veranderen. Hoe dat moet, staat hier stap voor stap uitgelegd.

Groet,
Evert
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

Bedankt voor je reactie,
helaas heeft het het probleem niet opgelost. Wij hebben WiFi via een router.
Mijn router is trouwens zo'n 4,5 jaar geleden geplaatst. Zou het kunnen zijn dat hij ondertussen verouderd is en de telefoons te nieuw oid?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Lijkt me niet 🙂
Nieuwe telefoons kunnen meestal ook met de oudere techniek overweg.

Welke router gebruik je?
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

We hebben een Ubee EVW321B.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je een netwerk kabel tussen deze Ubee en de Mediabox XL zitten? Zo ja, dan kan die kabel heel goed de boosdoener zijn. Klinkt gek, maar kan helaas echt. Door een fout in de Mediabox XL wordt door die kabel de DHCP server actief terwijl die juist niet actief hoort te zijn, omdat je er al 1 actief hebt in het modem. Door 2 actieve DHCP servers te hebben, kan er een hoop misgaan.

Heb je die kabel ertussen zitten, haal die er dan uit en start de Mediabox XL opnieuw op. Hopelijk is het daarna opgelost.

Zo niet of heb je die kabel niet, misschien heb je wat aan dit topic?

Groeten!
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hof Everet,
We hebben er geen kabel tussen zitten, dus dat kan het helaas niet zijn.

Via het topic waar je naar verwijst heb ik een ipv6-test gedaan. En hier lijk ik inderdaad geen contact mee te kunnen maken (zie bijlage)
Helaas kan ik dit volgens het topic niet oplossen, omdat dit met de firmware niet mogelijk is (?).
Zegt jou dit iets?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb dit type modem niet, maar ik heb wel die opmerking zien staan. Ik zou proberen of het wel werkt, misschien is de firmware al veranderd, geen idee.. Lukt het, dan zijn we misschien van deze problemen af 🙂
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de Dhcpv6 kunnen disable'en, maar het heeft helaas weinig verschil gemaakt.
Heb daarna ook nog even de stekker er een minuut uit getrokken, maar ook toen werkte het niet.
Ik kwam wel dit topic tegen https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/sony-xperia-xz2-geen-wifi-verbinding-met-de-ubee-evw321b-28238
Ik ga dus ook maar ziggo bellen en vragen om een nieuw modem. Hopelijk helpt dat.

Ontzettend bedankt voor al je hulp Evert!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Graag gedaan en ik ben benieuwd hoe dit afloopt! 🙂
Asta90
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

We hebben gisteren de connectbox binnen gekregen,meteen aangesloten en sindsdien geen problemen meer met de WiFi!
Het lag dus echt aan een mismatch tussen de Sony Xperia en de Ubee.
Waarom dit is, geen idee, maar we hebben in ieder geval weer WiFi op de telefoon!

Heel erg bedankt voor je hulp en het meedenken!

Groetjes, Asta
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Asta90, welkom op onze Community.

Bedankt voor je update, nu weten we dat alles bij jou weer in orde is. Je hebt nu sowieso ons nieuwste modem te pakken. Dat is altijd een goed idee 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic