antonboonstra
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Slechte en wisselende bedrade internetverbinding

Al enkele weken heb ik last van een zeer wisselende internetverbinding, zowel bedraad als draadloos. Ik heb een 250/25 Mbit/s abonnement, maar haal deze snelheden de laatste tijd lang niet meer. Al meerdere keren de modem opnieuw opgestart. Soms werkt de download wel goed, maar heb ik geen upload. Momenteel heb ik slechts 4,1 Mbit download (bedraad!) https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/fb19f580-9402-11eb-b078-8f1018e84335

 

Televisie werkt gelukkig wel zonder problemen.

 

Als ik inlog op de modem zie ik momenteel "partial bonding DS", maar soms staat deze melding er ook niet, maar heb ik desondanks nog steeds een slechte verbinding.

Clipboard01.png

Clipboard02.png

Clipboard03.png

Clipboard04.png

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De storingsmonteur rijdt net weg. De aansluiting was erg oud (TRAS 10) (ouder dan je zou verwachten op basis van het bouwjaar van het huis) en was de veroorzaker van de storing. Deze is vervangen en nu heb ik zonder problemen 300/30 Mbit snelheid bij een speedtest met SNR van 37 of 38 op alle kanalen. Ik ben blij!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41672Reacties
  • 2372Oplossingen
  • 8728Likes

Om je signaal goed te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem beide pagina's van de downstream waarden plaatsen en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Clipboard05.png

Clipboard06.png

20210403_005742.jpg

Clipboard07.png

Steefb
Expert
Expert
  • 8159Reacties
  • 1434Oplossingen
  • 2307Likes

Je splitter is niet helemaal up to date, maar doet het bij mij nog prima. Zorg wel dat het goed vast zit op het eerste aansluitpunt .

 

Maar deze kan echt niet meer, deze kapjes en waarschijnlijk ook je coax kabel zijn een bron van instraling.

Zorgt voor de slechte cijfers op oa. kanaal 17,18 en 19.

Verwijder deze eens en kijk of het beter gaat.

 

Steefb_0-1617431232798.png

 

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist de connector van het televisiesignaal (waar ik geen problemen mee heb) losgehaald. Daarna ook de modem nog opnieuw opgestart, maar helaas geen verbetering.

 

antonboonstra_0-1617436662950.pngantonboonstra_1-1617436697064.png

 

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41672Reacties
  • 2372Oplossingen
  • 8728Likes

@antonboonstra Het kan zomaar mogelijk zijn dat een hedendaagse splitter met een nieuwe kabel naar je modem de oplossing is.

Ziggo kan je gratis een nieuwe POA-01 B splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

 
Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1897Reacties
  • 244Oplossingen
  • 327Likes

Hey @antonboonstra, welkom hier op de Community!

 

Met de resultaten die je nu vanuit het modem krijgt, is het niet meer te doen. Super goed om te zien dat je de Community hier hebt gevonden om dit aan te pakken. Zoals je merkt, word je gelijk aan alle kanten te hulp geschoten. Nu is het mijn beurt ;-). 

 

Net als @Bert! denk ik dat het goed is om je een nieuwe splitter en kabel voor het modem toe te sturen. De splitter die je nu in gebruik hebt is echt al ouder en kan de problemen veroorzaken. 

Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad en dat er materialen al naar je onderweg zijn. Heel goed! 

Zodra je alles binnen hebt en hebt vervangen, ben ik benieuwd of je verschil merkt. Geef je hier een terugkoppeling? 😄

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De splitter die ik de eerste keer kreeg opgestuurd was de verkeerde. Vandaag de juiste ontvangen inclusief nieuwe coax kabel. Zojuist geinstalleerd en voor de zekerheid de modem ook opnieuw opgestart. Helaas nog steeds de melding: "Verbonden (partial bonding DS)" en een sterk wisselende en te lage download snelheid.

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aanvullend de waarden nu:

ziggo0.png

ziggo1.pngziggo2.pngziggo3.png

09-04-2021 08:41:48	notice	GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.206];CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 08:20:22	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 08:20:20	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 08:14:47	notice	Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0800:0000:0000:0000:200e MAC=01:5C:B3:EE:46:86;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:49:30	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:49:12	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:49:05	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:47	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:44	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:32	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:31	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:09	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:48:08	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:52	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:51	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:48	notice	Illegal - Dropped INPUT packet: src=34.107.221.82 MAC=00:01:5C:B3:EE:46;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:35	notice	MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:33	warning	Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-04-2021 07:47:27	notice	Illegal - Dropped INPUT packet: src=34.107.221.82 MAC=00:01:5C:B3:EE:46;CM-MAC=54:67:51:f4:d0:de;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ee:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-04-2021 18:35:10	warning	[54:67:51:FF:0C:8A][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 48
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5369Reacties
  • 222Oplossingen
  • 1910Likes

Ik heb de moderators een seintje gegeven.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6262Reacties
  • 496Oplossingen
  • 1294Likes

Goedemorgen @antonboonstra,

Ontzettend balen dat ondanks de aanpassingen in de binnenhuisinstallatie je nog steeds last hebt van storing! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en ik zie ondanks de aanpassingen behoorlijk wat ruis terug op het downstream signaal. Om dit op te lossen moet er een storingsmonteur langskomen. 

Ik heb een afspraak voor je geregeld op woensdag 14 april 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo zorgen wij ervoor dat het voor iedereen veilig blijft. Als je Vodafone mobiel hebt kan ik ter overbrugging 50 GB gratis data regelen zodat je internet kunt gebruiken via 4G totdat de monteur is geweest. Laat het maar weten als je hier gebruik van wilt maken. Je kan dan via jouw profiel onder "Berichten" en dan "Nieuw bericht" een privébericht sturen door @Paul Z in te vulllen bij "Verzenden naar.." Als je in het privébericht jouw mobiele Vodafonenummer vermeldt dan kan ik de 50 Gb gelijk in orde maken.

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

En voor dat bezoekje moet ik vervolgens wel 50 euro afrekenen?

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41672Reacties
  • 2372Oplossingen
  • 8728Likes

@antonboonstra  schreef:

En voor dat bezoekje moet ik vervolgens wel 50 euro afrekenen?


Waar staat dat in de mail?

 

Als het goed is, staat er zoiets als, het aan Ziggo materiaal ligt, er geen kosten zijn.

En aangezien er tussen de wandcontactdoos en het modem niets van jezelf zit, zijn de kosten voor Ziggo.

 

Plaats hier eens de tekst die in de mail staat.

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

Beste mevrouw, meneer Boonstra,

Binnenkort komt onze monteur bij u om een storing te verhelpen. Lees alles nog even door over de afspraak en wat het eventueel kost.

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Extra werkzaamheden
Wilt u naast verhelpen van de storing dat de monteur nog extra werkzaamheden uitvoert, zoals doortrekken van kabels, aansluiten van apparatuur of optimaliseren van Wifi in huis? Voor € 15 per kwartier helpt de monteur graag. 

 

 

Het staat er niet echt duidelijk omdat ze eerst beginnen met 50 euro, maar wellicht heb je toch gelijk omdat er daarna ook staat "De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening."

 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4433Reacties
  • 423Oplossingen
  • 1325Likes

Hi @antonboonstra,

 

Ook vanuit mijn kant bevestiging: Klopt! Er worden geen kosten in rekening gebracht als het binnen ons domein valt (dat is het modem, het eerste aansluitpunt en het signaal van buitenaf).

antonboonstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De storingsmonteur rijdt net weg. De aansluiting was erg oud (TRAS 10) (ouder dan je zou verwachten op basis van het bouwjaar van het huis) en was de veroorzaker van de storing. Deze is vervangen en nu heb ik zonder problemen 300/30 Mbit snelheid bij een speedtest met SNR van 37 of 38 op alle kanalen. Ik ben blij!

Bekijk in context

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4520Reacties
  • 941Oplossingen
  • 1259Likes

Ah, super! Dat is geweldig om te horen @antonboonstra. Wij zijn net zo blij! Nu kun je weer ongestoord het world wide web op 🙂 Mochten we in de toekomst iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.

Uitgelicht topic