Ben in het bezit van 3 WiFi deco’s, echter de laatste tijd is de verbinding beneden en op het terras slecht. Ik denk erover de huur op te zeggen en deze in te leveren en zelf de nieuwe WiFi spots aankoop.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @John1952
U schreef:
Ik denk erover de huur op te zeggen en deze in te leveren en zelf de nieuwe WiFi spots aankoop.
Wat bedoelt u met: “..en zelf de nieuwe WiFi spots aankoop”?
@John1952 schreef:Ben in het bezit van 3 WiFi deco’s, echter de laatste tijd is de verbinding beneden en op het terras slecht. Ik denk erover de huur op te zeggen en deze in te leveren en zelf de nieuwe WiFi spots aankoop.
Belangrijk voor goede wifi is o.a. natuurlijk hoe u e.e.a. hebt aangesloten en waar u de Deco's hebt geplaatst. Overigens is zonder die informatie, ook geen goed advies te geven hoe u e.e.a. kan verbeteren.
Had u al een "Netwerk optimalisatie' uitgevoerd ?
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Welke wifi spots wilt u kopen? De 6 kantige Ziggo pods zijn alleen bij Ziggo te gebruiken, dus die zou ik alleen kopen, als ik zeker wist dat ik jaren bij Ziggo zou blijven ( anders is huren is de beste optie ).
Overigens hebben de Ziggo Pods bijna dezelfde beperking als de Deco pods, b.v. de onderlinge afstand en plaatsing is erg belangrijk.
In de ziggo webshop ipv huren.
@John1952 schreef:In de ziggo webshop ipv huren.
@Pasi schreef:...Belangrijk voor goede wifi is o.a. natuurlijk hoe u e.e.a. hebt aangesloten en waar u de Deco's hebt geplaatst...
...De 6 kantige Ziggo pods zijn alleen bij Ziggo te gebruiken, dus die zou ik alleen kopen, als ik zeker wist dat ik jaren bij Ziggo zou blijven ( anders is huren is de beste optie ).
Overigens hebben de Ziggo Pods bijna dezelfde beperking als de Deco pods, b.v. de onderlinge afstand en plaatsing is erg belangrijk.
Hey @John1952
Ik zie dat je al het één en ander aan tips hebt gekregen, maar is er nog iets wat wij kunnen betekenen voor je?
hoi @Pasi,
Die plaatsing 'verplichting' komt te vervallen voor die Deco M4.
Mits je op een of andere wijze de Ethernet Backhaul gebruikt.
Dat kan via een Powerline van 500 Mbit of gelijk goed met 1 Gbit 😁
Groet,
Bam
@BAM schreef:...Die plaatsing 'verplichting' komt te vervallen voor die Deco M4.
Mits je op een of andere wijze de Ethernet Backhaul gebruikt.....
Dat lijkt me logisch !
Als je alle Deco stations bekabeld aansluit, dan is de onderlinge afstand ( plaatsing ) natuurlijk minder belangrijk. Dan gaat de backhaul ( = onderlinge verbinding ) via de kabel en niet via wifi. En juist het wifi bereik is beperkt, zoals we allemaal weten ( toch ? )
Als de Deco's wel m.b.v. wifi gekoppeld worden, dan moeten de stations natuurlijk binnen elkaar bereik staan, want als ze onderling een slecht wifi verbinding hebben, dan hebben alle apparaten die met de Deco's verbonden zijn, ook een slechte internet verbinding.
Maar, zoals al gezegd, dat lijkt me logisch !
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.
hoi @Pasi,
En juist in die slechte onderlinge link, middels Wi-Fi, komt vaker voor door de bouw met betonvloeren ( dik metaal vlechtwerk), laminaat met folie etc. etc.
Daarom is die Ethernet backhaul een fijne aanvulling 😁
Groet,
Bam
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.