1
Vraag
2
Reacties
kani_yo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht internet op eerste etage

Goededag,

Ik woonde voorheen in een appartement waar me pc direct met cat5 kabel verbonden was met de connectbox. 300/30 abbonement.

100% snelheid en stabiliteit in bedraad en wifi.

Ik ben dus verhuisd van een appartement naar een 2verdieping woning. Heb de modem beneden in de woonkamer staan. boven in de slaapkamers heb ik wel de snelheid maar ik merkte soms dat de wifi even uitviel voor een minuut. en heb ik nu een pc boven staan waarvoor geen leidingen naar boven lopen om te verbinden met kabel.

 

het is een klein huis maar heb nu allebei de smartwifipods geinstalleerd. eentje in allebei de gangen( boven en beneden). en me pc via de bovenste pod verbonden met ethernet. als ik nu speedtests uitvoer, haal ik niet eens 200 down op wifi en bedraad. ik merk dat de snelheid zonder pods stabieler en hoger is.

me ping in games is natuurlijk ook wat hoger.

 

is dit iets wat deco m4 kan oplossen? of zou ik echt een ethernet kabel naar boven moeten trekken?

hoe los ik de onstabiliteit van me wifi zonder pods op?

modem is verbonden op de wandcontactdoos met zon woonkamersplitter.

bijgevoegd down en upstreams

 

alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met 300 zonder pods ervaar je uitval, dat is mogelijk omdat de afstand dan toch iets te ver is voor 5 GHz en telkens opnieuw verbinding moet maken.

De pods geven stabiliteit voorrang op de snelheid en dat merk je, geen uitval, maar een iets mindere snelheid.

Dit kunnen Deco's ook niet oplossen, de smartwifi pods hebben hogere specificaties dan de Deco's.

 

Kun je de eerste pod makkelijker aansluiten met een netwerkkabel?

Dat scheelt al veel op de 2e niet bedrade pod.

Hier heb ik iets vergelijkbaars, modem, de 1e pod bedraad aan het modem en de 2e pod via wifi, op de 2e pod een laptop bedraad aangesloten haal ik nu 450 Mbit/s down, dus het kan wel goed werken, maar het is even zoeken naar de beste wijze van aansluiten en verbinden.

Wat betreft de mogelijke snelheden van de pods, op de 1e pod op het modem bedraad aangesloten, haal ik met een laptop 650+ Mbit/s download via wifi.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met 300 zonder pods ervaar je uitval, dat is mogelijk omdat de afstand dan toch iets te ver is voor 5 GHz en telkens opnieuw verbinding moet maken.

De pods geven stabiliteit voorrang op de snelheid en dat merk je, geen uitval, maar een iets mindere snelheid.

Dit kunnen Deco's ook niet oplossen, de smartwifi pods hebben hogere specificaties dan de Deco's.

 

Kun je de eerste pod makkelijker aansluiten met een netwerkkabel?

Dat scheelt al veel op de 2e niet bedrade pod.

Hier heb ik iets vergelijkbaars, modem, de 1e pod bedraad aan het modem en de 2e pod via wifi, op de 2e pod een laptop bedraad aangesloten haal ik nu 450 Mbit/s down, dus het kan wel goed werken, maar het is even zoeken naar de beste wijze van aansluiten en verbinden.

Wat betreft de mogelijke snelheden van de pods, op de 1e pod op het modem bedraad aangesloten, haal ik met een laptop 650+ Mbit/s download via wifi.

kani_yo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

me 15m cat5 kabel beneden van modem naar eerste pod verbonden. Heb nu boven full Full speed, top! Nu nog even nieuwe kabel kopen voor pc boven ophalen om net tweede pod te verbinden. Hopen dat ping latency goed komt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel succes en plezier gewenst verder.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic