rham123

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht internet, DS only

Hoi, 

Nu een maand of twee lid van Ziggo maar wordt sinds het begin al geteisterd met slecht internet.

 

Speedtest.net is een coinflip tussen 200Mbps of 20Mbps en dat terwijl we betalen voor 600Mbps.

 

De hoofdpagina van het modem staat om de haverklap op DS only.

 

Vroeg me nu toch eens af waardoor dat komt. 

 

Als iemand me de juiste richting in kan sturen zou fijn zijn!

 

Extra info: de coax aansluiting is (momenteel) zonder splitter en ziet er "vies" uit na een verbouwing. De speedtest resultaten zijn via ethernet kabels gedaan, geen wifi.

 

unknown-162.png

unknown-133.png

unknown-165.png

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Er is nu wat ruis en weestand te zien in het signaal.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De ruis is overigens flinke instraling van 5G, meer specifiek T-Mobile 5G op 783 MHz. De MER van 30 dB en significant lagere unerrored codewords ('Pre-RS Errors', impliceert grote hoeveelheden uncorrectable errors, die door de Compal CB niet getoond worden) laten goed zien dat er enorm veel ruis aanwezig is. De dip in vermogen naar 0 dBmV op CID 30 is ook opvallend.

rham123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert hoi, het huis is opgesplitst in twee appartementen en dit is volgens mij de eerste plek waar het bij ons binnenkomt. De "deksel" (ik kom even niet op het woord haha) is volgens gesneuveld tijdens de verbouwi

Niet de beste aansluiting dus ha.

 

20210913_000709.jpg

rham123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de T-Mobile website zou ik hier inderdaad uitstekend 5g bereik hebben dus dat zou best kunnen. Is daar iets aan te doen? @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit is een oude TV/R-rijgdoos die m.i. niet aan de eisen van een AOP voldoet. Met een nieuw AOP (dat niet meer beschikt over een instralingsgevoelige R-aansluiting) zouden de ruisproblemen en daardoor veroorzaakte partial bonding opgelost moeten zijn. Het nieuwe AOP kan in de bestaande opbouwrand worden geplaatst en komt met nieuwe behuizing zodat het geheel er weer mooi uitziet.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

@Bert Sorry voor het overnemen van het topic...

rham123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi! Jij en Bert bedankt voor de snelle reacties! Ik zal morgen de huisbaas even vragen of dat iets is wat ik zelf kan inplannen of dat het via hun moet gaan.. Fijne avond/nacht!

 

Ik zal naderhand je comment markeren als oplossing 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Graag gedaan! Houd je ons op de hoogte van de voortgang?

rham123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal ik doen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@tobiastheebe schreef: "@Bert Sorry voor het overnemen van het topic..."

 

Het maakt mij niet uit wie wat oplost, het gaat om de uiteindelijke oplossing, voor iemand die problemen ervaart.🙂

Uitgelicht topic