Hallo Paul en Bert, hier de beloofde update. Ondanks alle goede bedoelingen van Ziggo is het toch niet helemaal goed gegaan. Kan gebeuren, maar lastig was het wel (is het nog steeds overigens).
Hoe is het gegaan?
Afgelopen zaterdag ontving ik keurig de nieuwe connector. De bekabeling, de eerste en de tweede (metalen) splitter zaten nog niet bij de post. Beginnen met installeren ging dus nog niet, maar dat was ook niet zo erg. De oude connector zat immers nog aangesloten.
Echter, afgelopen maandagochtend is Ziggo al gestopt met het doorgeven van een signaal naar de oude connector. Dat was een beetje voorbarig, want ik had de 2 splitters en de nieuwe coax-kabel nog niet binnen. Op dinsdagavond om 20:00u (2 werkdagen later dus, want ik had zowel op maandag als op dinsdag geen WiFi) ontving ik een enveloppe met daarin de coax-kabel en de eerste splitter met plastic huisje. De tweede metalen splitter zat er nog niet bij. Ik begreep van Paul dat die ook opgestuurd zou gaan worden.
Ik werk vanuit huis en heb echt WiFi nodig om te kunnen functioneren. Ik kon dus twee dagen mijn werk niet doen. Om dat te voorkomen heb ik dinsdagmiddag maar de nieuwe connector aangesloten met de oude splitters en bekabeling. Ik kwam al snel tot de conclusie dat deze oplossing niet werkt. Het rode signaal-lampje op de connector bleef maar branden. Ondanks dat had ik af en toe wél enig signaal.
Dus gebeld met de klantenservice. De mensen daar hebben me zo goed ze kunnen proberen te helpen, maar met de oude bekabeling is er geen andere optie dan wachten tot alles binnen is. Weer niet kunnen werken dus. Dinsdagavond om 20:00u heb ik meteen de nieuwe kabel en de eerste splitter ertussen gezet. Dat hielp enorm, maar ...
Het signaal-lampje blijft rood. Ondanks enige malen verplaatsen en het opnieuw opstarten van de connector. Ook reikt het signaal nu wel iets verder dan dat van de oude connector, maar het is nog steeds niet erg goed in andere ruimtes dan die waar de connector staat. Voor een relatief klein appartement zou dat eigenlijk wel zo moeten zijn volgens mij.
Ik kreeg vandaag alweer een mooie enveloppe van Ziggo in mijn brievenbus. Tot mijn grote verbazing zat daar een coax-kabel in en niet de tweede splitter. Die kabel had ik al 😁.
Conclusie:
De diverse medewerkers van de klantenservice hebben mij met de beste bedoelingen willen helpen. Dat waardeer ik zeer. Echter, door het wegnemen van het oude signaal heeft Ziggo me toch wel enigszins in de problemen gebracht. Ook heb ik de tweede splitter nog niet, heb ik één coax-kabel over en brandt het rode signaal-lampje (dat wit moet zijn) ook nog steeds.