1
Vraag
2
Reacties
MirXdani

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Slecht WiFi signaal

Hallo community,

 

Ik woon in een relatief klein appartement. Toch reikt het signaal van de wifi niet verder dan de woonkamer. Al meteen bij een aangrenzende kamer is het signaal erbarmelijk slecht. Volgens mij is het modem redelijk oud (Ubee 3200 EVW), kan dat de oorzaak zijn? Verschaft Ziggo dan een vervangend apparaat en wat zijn de kosten daarvan? Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het probleem is verholpen. Dank allemaal!

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een nieuw modem wordt sowieso kosteloos opgestuurd als dit nodig is en dat is hier zeker nodig.

je kunt met het nieuwe modem ook 2,4 en 5 GHz tegelijk aanzetten en gebruiken.

 

Ook kunnen er nog oude aansluitmaterialen aanwezig zijn, Ziggo kan je ook gelijk gratis nieuwe hedendaagse aansluitmaterialen sturen, alleen zijn er nog verschillende in verschillende regio's.

Ok de juiste te kunnen sturen, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dankjewel Bert voor jouw snelle en waardevolle reactie. In afwachting van een reactie van een Ziggo moderator zet ik hierbij alvast een foto van het kastje waar Ziggo mijn appartement binnenkomt. Nogmaals dank!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat wordt een nieuw modem, een nieuwe splitter en nieuwe korte kabels.

Met de splitter bedoel ik de witte splitter op de wandcontactdoos die je iets naar links kunt draaien en eraf halen.

De 2e metalen splitter is ook gedateerd, maar mogelijk moet je die zelf aanschaffen.

Dat kan mogelijk later, indien nog nodig, tegen kostprijs, via de webshop van Ziggo: 

Ziggo Aansluitmaterialen en Randapparatuur | Ziggo

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wederom dank Bert, nu weet ik waar ik aan toe ben 🙄

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @MirXdani en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Zo te zien heeft onze expert @Bert al het nodige met je nagelopen. Je hebt zo te zien een nieuwe POA-1 B splitter, coaxkabel en modem nodig. Ik zorg ervoor dat je de nieuwe aansluitmaterialen en het modem binnen 3 a 4 werkdagen geleverd krijgt. Het modem ontvang je met de pakketdienst van Post NL, de aansluitmaterialen worden met de brievenpost bezorgd. Het oude Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat.

Laat je aan ons weten wat je bevindingen zijn nadat je alles geinstalleerd hebt? 

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dankjewel Paul, dat is super!

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Zodra ik alles draaiende heb, laat ik het hier weten. Moet ik zelf nog een tweede splitter kopen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@MirXdani Heel graag gedaan! Ik begrijp dat je nog een splitter nodig hebt? Ik stuur er nog eentje op. 😉 We wachten je bevindingen dan even af.

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Paul en Bert, hier de beloofde update. Ondanks alle goede bedoelingen van Ziggo is het toch niet helemaal goed gegaan. Kan gebeuren, maar lastig was het wel (is het nog steeds overigens).

 

Hoe is het gegaan?

Afgelopen zaterdag ontving ik keurig de nieuwe connector. De bekabeling, de eerste en de tweede (metalen) splitter zaten nog niet bij de post. Beginnen met installeren ging dus nog niet, maar dat was ook niet zo erg. De oude connector zat immers nog aangesloten. 

 

Echter, afgelopen maandagochtend is Ziggo al gestopt met het doorgeven van een signaal naar de oude connector. Dat was een beetje voorbarig, want ik had de 2 splitters en de nieuwe coax-kabel nog niet binnen. Op dinsdagavond om 20:00u (2 werkdagen later dus, want ik had zowel op maandag als op dinsdag geen WiFi) ontving ik een enveloppe met daarin de coax-kabel en de eerste splitter met plastic huisje. De tweede metalen splitter zat er nog niet bij. Ik begreep van Paul dat die ook opgestuurd zou gaan worden. 

 

Ik werk vanuit huis en heb echt WiFi nodig om te kunnen functioneren. Ik kon dus twee dagen mijn werk niet doen. Om dat te voorkomen heb ik dinsdagmiddag maar de nieuwe connector aangesloten met de oude splitters en bekabeling. Ik kwam al snel tot de conclusie dat deze oplossing niet werkt. Het rode signaal-lampje op de connector bleef maar branden. Ondanks dat had ik af en toe wél enig signaal. 

 

Dus gebeld met de klantenservice. De mensen daar hebben me zo goed ze kunnen proberen te helpen, maar met de oude bekabeling is er geen andere optie dan wachten tot alles binnen is. Weer niet kunnen werken dus. Dinsdagavond om 20:00u heb ik meteen de nieuwe kabel en de eerste splitter ertussen gezet. Dat hielp enorm, maar ...

 

Het signaal-lampje blijft rood. Ondanks enige malen verplaatsen en het opnieuw opstarten van de connector. Ook reikt het signaal nu wel iets verder dan dat van de oude connector, maar het is nog steeds niet erg goed in andere ruimtes dan die waar de connector staat. Voor een relatief klein appartement zou dat eigenlijk wel zo moeten zijn volgens mij. 

 

Ik kreeg vandaag alweer een mooie enveloppe van Ziggo in mijn brievenbus. Tot mijn grote verbazing zat daar een coax-kabel in en niet de tweede splitter. Die kabel had ik al 😁.

 

Conclusie:

De diverse medewerkers van de klantenservice hebben mij met de beste bedoelingen willen helpen. Dat waardeer ik zeer. Echter, door het wegnemen van het oude signaal heeft Ziggo me toch wel enigszins in de problemen gebracht. Ook heb ik de tweede splitter nog niet, heb ik één coax-kabel over en brandt het rode signaal-lampje (dat wit moet zijn) ook nog steeds.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@MirXdani Wat een onzettende domper dat de internetverbinding tot op heden nog niet werkt! Zo te zien is de splitter nog onderweg, alleen gezien het feit dat de verbinding nu nog steeds niet werkt is het misschien verstandig dat ik nu een monteur voor je regel. Op welke data zou dit jou het beste uitkomen? 

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul, internet werkt inmiddels wel, maar het signaal reikt nog steeds niet ver. Dat zou misschien met het aanbrengen van de tweede splitter opgelost kunnen zijn. Ook is dan misschien het rode lampje weg en brandt het wit. Dan hoeft er geen monteur komen. Ik wil niet persé een beroep doen op een dure monteur als dat niet nodig is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@MirXdani Ah, ok duidelijk. Fijn dat internet het inmiddels doet. Mij ontgaat op dit moment alleen even het verband tussen de tweede splitter in relatie met het draadloze bereik.

Want als ik je goed begrepen heb is op dit moment het wifibereik ontoereikend? De draadloze verbinding verbeter je met behulp van de tips op deze pagina. Merk je dat je ook daarna nog op bepaalde plekken in huis slecht bereik hebt, dan kunnen de WifiPods of Wifboosters (TP Link) uitkomst bieden. Beide apparaten zijn zowel in bruikleen te huren of tegen eenmalige betaling aan te schaffen. Het SmartWifi modem dient in iedergeval altijd op niet meer dan maximaal 1.5 meter ten opzichte van het eerste aansluitpunt (AOP) in huis aangesloten te worden. Het vervangen v.d. splitter(s) zorgt  er alleen voor dat het modem een optimale connectie heeft met het netwerk. Maar zoals gezegd, moet het modem dus niet op een te grote afstand vanaf het aansluitpunt (AOP) geplaatst twe worden.

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul, de metalen splitter die er nu tussen zit, is gedateerd. Daarom blijft het rode lampje branden denk ik, dus het probleem is nog niet helemaal opgelost.

 

Afgelopen vrijdag schreef je:

"@MirXdani Heel graag gedaan! Ik begrijp dat je nog een splitter nodig hebt? Ik stuur er nog eentje op. 😉We wachten je bevindingen dan even af."

 

Dat wil ik dan ook graag zo doen: ik wacht op de splitter en laat je vervolgens weten wat de bevindingen zijn. Als jij die vrijdag op de post gedaan hebt, zal hij morgen wel gearriveerd zijn, hoop ik. Het is nu aan Post.NL 😁

 

Ik hou je op de hoogte!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Dat rode LEDje heeft te maken met de verbinding tussen het modem en de centrale. Het bereik van je wifi netwerk staat daar helemaal los van. De snelheid kan er wel door beinvloed worden, afhankelijk van wat het probleem is.

 

Als ik nu in je modem kijk zie ik eigenlijk geen afwijkingen, hij is netjes online en in alle kanalen zijn gelocked (24 downstream kanalen, 4 upstream kanalen). Waarom brandt het rode LEDje dan nog? Wat geeft het modem aan als je daarop inlogt?

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Mark, dank voor je reactie. Ik heb geen flauw idee waarom dat rode Led-lampje nog brandt. Ik dacht dat het misschien iet met de gedateerde splitter te maken heeft, maar uit jouw woorden begrijp ik dat dit niet het geval kan zijn. Dan laat ik het maar gewoon zo, voor mij maakt het niet uit welke kleur het lampje heeft. Uit de netwerkdiagnose blijkt dat alles naar behoren functioneert, dus dat is goed. 

 

Dan moet ik alleen het signaal nog versterken middels een booster of zo. Het LED'tje mag dan wat mij aangaat gewoon rood blijven 😁

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@MirXdani Net als mijn collega @Mark zie ik op dit moment geen afwijkingen in de connectie tussen het modem en ons netwerk terug. Maar het is wel vreemd dat LEDje op het modem rood is.Wil je anders eens een foto delen of korte opname waarop het rode LEDje te zien is?

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul,

 

Ik heb een booster besteld bij jullie, dan zal het wel in orde komen.  Wel heb ik nog een coax-kabel van jullie, die heb ik niet nodig. Als je wilt, stuur ik die terug naar Ziggo, heb hem nog niet losgehaald.  Volgens mij is daar iets misgegaan en had in dat pakketje een splitter moeten zitten. 

 

In elk geval hartelijk dank voor de goede zorgen.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@MirXdani Daar is dan blijkbaar inderdaad iets misgegaan! Je hoeft de coaxkabel niet terug te sturen hoor. 😉 Top dat je de SmartWifi booster besteld hebt. We zijn erg benieuwd hoe deze jou zullen bevallen. Laat je het weten?

MirXdani
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul Ik denk toch dat de hulp van een monteur gewenst is. De SmartWifi booster wil maar geen connectie maken met de connector. Heb dit op diverse manieren geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Kan ik via jou een monteur bestellen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic