Omdat ik beschik over een Mediabox XL heb ik van Ziggo drie TP-Link wifiboosters te leen. Dat moet de Wifi-ervaring verbeteren, maar dat lukt echter slecht.
abonnementsnelheid 300 mb
speedtestsnelheid 138 mb in woonkamer vlakbij Mediabox (bovenverdieping nauwelijks bereik)
Met het gebruik van de drie boosters dat de snelheid tot ongeveer de helft, 72 mb. Dan heb ik boven wel bereik, maar schiet ik daar nou zoveel mee op?
Tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @henkarnhem en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp dat de draadloze snelheid op dit moment wat te wensen overlaat, ondanks het feit dat je nu de drie TP Link M4 Deco (SmartWifiboosters) gebruikt. Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en zie dat je een Ziggo Mediabox XL hebt waarop internet geactiveerd is. Het lijkt mij hier het meest optimaal om internet te deactiveren op de Ziggo Mediabox XL en kosteloos een SmartWifi (voorheen Connectbox) modem toe te sturen. Ik hoor graag van je of ik dit voor je moet regelen.
Het modem sluit je dan aan bij het eerste aansluitpunt (AOP) met daarop de TP Link Deco's. Hier staat uitgelegd hoe het SmartWifi modem eenvoudig aan te sluiten is. Volg daarna de stappen op deze pagina om de TP link Deco's op het SmartWifi modem aan te sluiten. Is de draadloze verbinding dan niet toereikend? Dan lees je hier hoe je in een paar eenvoudige stappen het draadloze signaal overal in huis verbeterd. Optimaliseer ook de TP Link Deco's met behulp van de informatie die expert @Pasi in dit topic deelt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @henkarnhem en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp dat de draadloze snelheid op dit moment wat te wensen overlaat, ondanks het feit dat je nu de drie TP Link M4 Deco (SmartWifiboosters) gebruikt. Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en zie dat je een Ziggo Mediabox XL hebt waarop internet geactiveerd is. Het lijkt mij hier het meest optimaal om internet te deactiveren op de Ziggo Mediabox XL en kosteloos een SmartWifi (voorheen Connectbox) modem toe te sturen. Ik hoor graag van je of ik dit voor je moet regelen.
Het modem sluit je dan aan bij het eerste aansluitpunt (AOP) met daarop de TP Link Deco's. Hier staat uitgelegd hoe het SmartWifi modem eenvoudig aan te sluiten is. Volg daarna de stappen op deze pagina om de TP link Deco's op het SmartWifi modem aan te sluiten. Is de draadloze verbinding dan niet toereikend? Dan lees je hier hoe je in een paar eenvoudige stappen het draadloze signaal overal in huis verbeterd. Optimaliseer ook de TP Link Deco's met behulp van de informatie die expert @Pasi in dit topic deelt.
Dat lijkt me een prima oplossing. Ik heb de handleiding gelezen en denk dat ik dat zelf kan aansluiten. Lukt dat niet, kan er dan een monteur langs komen?
Zijdelings vraagje: kan de telefoon dan wel aan de Mediabox gekoppeld blijven?
Dus als je die modem wil sturen, graag!
@henkarnhem Top,dan regel ik een SmartWifi modem voor je. Wat betreft de zijdelingse vraag; zowel internet als vaste telefonie komen te vervallen op de Ziggo Mediabox XL en worden geactiveerd op het losse SmartWifi modem. Hier sluit je dan dus je internetapparatuur (TP Link Deco's, Smartphones etc) en het telefoontoestel op aan. Binnen circa 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van PostNL. Het modem is met behulp van de handleiding eenvoudig aan te sluiten. Maar mocht het niet lukken dan kan ik een gratis installatiemonteur voor je regelen die komt helpen.
@henkarnhem We zijn erg benieuwd wat je bevindingen zijn nu je het SmartWifi modem ontvangen hebt. Werkt alles inmiddels volledig naar wens?
Helemaal top, Paul. Dank voor je bemoeienis. Met die modem en een booster boven werkt het perfect.
nu nog eens kijken wat ik met de Mediabox XL wil. Daar ben ik nog niet uit, maar helemaal lekker loopt ‘ie niet meer.
@henkarnhem Fijn dat het modem en de Wifiboosters perfect werken! Daar zijn we blij om. 😉 Wat betreft de Mediabox XL, kun je aangeven wat er op dit moment niet lekker werkt? We kijken ook op het vlak v.d. Mediabox XL dan graag voor je naar een oplossing.
Ik vind hem wat traag, maar misschien ben ik ook wel ongeduldig… Laat nog maar even.
Dank voor je hulp tot zover.
Groeten,
Henk.
@henkarnhem Je kan nog eens controleren of de Mediabox XL op Snelle of Trage start staat ingesteld. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dit doet. Mocht het daarna nog niet naar tevredenheid werken, laat het ons dan weten. We helpen je hier dan graag verder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.