1
Vraag
2
Reacties
AlanCottenham

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Site geeft WebApi fout via Ziggo netwerk

Hallo,

 

Voor mijn werk ondersteun ik een applicatie die gebruik maakt van web services op  https://crs.valsparautomotive.com/api/public. Dit heeft al jaren goed gewerkt, maar sinds enkele weken de applicatie geeft voor mij een WebApi fout, wat betekent dat het de web services niet kan bereiken. Het werkt goed bij al mijn collega’s. Ik heb inmiddels ook getest op een hot spot op mijn mobiel en de KPN netwerk van een kennis en die werken prima. Het lijkt dus alsof deze site is geblokkeerd op de Ziggo netwerk of modem.

Het is niet een website die je kan benaderen met een web browser, maar een web service die ons applicatie gebruikt. Om te kunnen testen hebben wij een test functie, die wel gebruikt kunnen worden met een web browser:  https://crs.valsparautomotive.com/api/public/heartbeat. De server zou moeten reageren met:

<string>Alive</string>

Ook dit werkt prima met alle connecties behalve op de Ziggo netwerk, welke meld dat crs.valsparautomotive.com niet bereikbaar is.

Hoe kan ik deze site weer bereikbaar krijgen op de Ziggo netwerk?

 

Alvast bedankt,

Alan.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Regelmatig gezien hier op het forum dat in zo'n geval je ip adres geweigerd wordt door de server.

 

Neem dus ook contact op met  valsparautomotive.com.

Bekijk in context

AlanCottenham
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Bekijk in context

AlanCottenham
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Hallo Alan,

 

Het werkt hier gewoon, ik krijg de alive melding te zien.

Ik vermoed dat het mogelijk bij jou mogelijk verkeerd gaat door een instelling in de firewall.

Schakel om dat te testen heel even je anti-virus/firewall  uit om te zien of het dan wel werkt.

Een andere oorzaak zou de DNS server kunnen zijn.

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Regelmatig gezien hier op het forum dat in zo'n geval je ip adres geweigerd wordt door de server.

 

Neem dus ook contact op met  valsparautomotive.com.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Communirty @AlanCottenham

Wat vervelend dat je deze applicatie niet kunt bereiken. Bedankt voor jouw melding.

Ik zie dat @Havanna en @Steefb je te hulp geschoten zijn
Heb je hun suggesties uitgevoerd en is het daarmee opgelost? 🙂

AlanCottenham
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.

AlanCottenham
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

AlanCottenham
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic