Hallo,
Voor mijn werk ondersteun ik een applicatie die gebruik maakt van web services op https://crs.valsparautomotive.com/api/public. Dit heeft al jaren goed gewerkt, maar sinds enkele weken de applicatie geeft voor mij een WebApi fout, wat betekent dat het de web services niet kan bereiken. Het werkt goed bij al mijn collega’s. Ik heb inmiddels ook getest op een hot spot op mijn mobiel en de KPN netwerk van een kennis en die werken prima. Het lijkt dus alsof deze site is geblokkeerd op de Ziggo netwerk of modem.
Het is niet een website die je kan benaderen met een web browser, maar een web service die ons applicatie gebruikt. Om te kunnen testen hebben wij een test functie, die wel gebruikt kunnen worden met een web browser: https://crs.valsparautomotive.com/api/public/heartbeat. De server zou moeten reageren met:
<string>Alive</string>
Ook dit werkt prima met alle connecties behalve op de Ziggo netwerk, welke meld dat crs.valsparautomotive.com niet bereikbaar is.
Hoe kan ik deze site weer bereikbaar krijgen op de Ziggo netwerk?
Alvast bedankt,
Alan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Regelmatig gezien hier op het forum dat in zo'n geval je ip adres geweigerd wordt door de server.
Neem dus ook contact op met valsparautomotive.com.
Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Hallo, Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels bevestiging van de corporate beheerders van crs.valsparautomotive.com dat mijn IP address is inderdaad geblokeerd door hun. ze zou dat gaan deblokkeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Alan,
Het werkt hier gewoon, ik krijg de alive melding te zien.
Ik vermoed dat het mogelijk bij jou mogelijk verkeerd gaat door een instelling in de firewall.
Schakel om dat te testen heel even je anti-virus/firewall uit om te zien of het dan wel werkt.
Een andere oorzaak zou de DNS server kunnen zijn.
Regelmatig gezien hier op het forum dat in zo'n geval je ip adres geweigerd wordt door de server.
Neem dus ook contact op met valsparautomotive.com.
Welkom op de Ziggo Communirty @AlanCottenham
Wat vervelend dat je deze applicatie niet kunt bereiken. Bedankt voor jouw melding.
Ik zie dat @Havanna en @Steefb je te hulp geschoten zijn
Heb je hun suggesties uitgevoerd en is het daarmee opgelost? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.