1
Vraag
2
Reacties
Sneaky

Level 3
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Sinds vorige week trager internet

Heb sinds begin mei 2018 inter net bij Ziggo. 200/20 mbps. Dat heeft 5 maanden lang tot 4 oktober feilloos gewerkt. Continue download speed van 200 mbps ook via 5 Ghz wifi. Kortom, op een enkele complete van het Ziggo netwerk na niks te klagen.
Nou haal ik sinds 4 oktober niet meer dan 60-150 mbps. Dwz een enkel keer 's avonds tikt ie nog net de 150 aan maar overdag blijft de snelheid steken rond 60-70 mbps. Getest met verschillende speedtests, rechtstreeks op modem (Connectbox) met de ethernetkabel zoals ie door Ziggo is geleverd. met 2 verschillende PC's, eentje op Windows 10, andere met een Linux distro, Knoppix 8.1. maakt allemaal niks uit, 200 mbps haal ik bij lange na niet meer. Ziggo helpdesk kan ik niks bijzonders vinden in het modem en denkt dat het aan mijn kant zit. Ik zou echter niet weten waar dan. Nou komt er a.s. dinsdag zowiezo een monteur maar ik dacht, ik zal hier de vraag ook eens stellen.
Hierbij 2 linkjes naar testresultaten van vandaag (6-10)

http://www.dslreports.com/speedtest/39967901 (Windows10 PC)
http://www.dslreports.com/speedtest/39967839 (Linux PC)

Wat me opvalt is dat de latency voor download veel hoger is dan die voor upload.
Ik heb helaas geen speedtest voorhanden van de periode dat alles nog 100 % was.
Het is allemaal niet verschrikkelijk slecht maar het is niet de snelheid waar ik voor betaal.
Iemand een idee? Mij lijkt het iets in het Ziggo netwerk, iig in het downstream stuk.

Modem staat in bridge mode, hierbij wat gegevens. Ziet er volgens mij ook niet slecht uit.
24 Reacties 24
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13762Posts
  • 1157Oplossingen
  • 5972Likes
Hey @Sneaky. Wat een rollercoaster, dit topic! Super dat je ons hier zo goed op de hoogte hebt gehouden van alles. Al je updates, voorzien van duidelijke informatie, zijn top! #LekkerBezig

Even voor alle duidelijkheid; de monteur heeft geen rekening aangemaakt, toch? Mocht dat wel zo zijn, dan trek ik die uiteraard voor je terug.
Sneaky
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Sneaky. Wat een rollercoaster, dit topic! Super dat je ons hier zo goed op de hoogte hebt gehouden van alles. Al je updates, voorzien van duidelijke informatie, zijn top! #LekkerBezig
Even voor alle duidelijkheid; de monteur heeft geen rekening aangemaakt, toch? Mocht dat wel zo zijn, dan trek ik die uiteraard voor je terug.

Inderdaad Lycke, geen rekening. De goede man wilde zelfs geen koffie, ondanks dat ie voor niks kwam.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Sneaky,

En hoe zijn de waardes nu? wil je die eens posten?
Sneaky
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
King006
Zie 4 posts hierboven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72523Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20787Likes
Sneaky Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic