Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Sneaky
Level 3

Sinds vorige week trager internet

Heb sinds begin mei 2018 inter net bij Ziggo. 200/20 mbps. Dat heeft 5 maanden lang tot 4 oktober feilloos gewerkt. Continue download speed van 200 mbps ook via 5 Ghz wifi. Kortom, op een enkele complete van het Ziggo netwerk na niks te klagen.
Nou haal ik sinds 4 oktober niet meer dan 60-150 mbps. Dwz een enkel keer 's avonds tikt ie nog net de 150 aan maar overdag blijft de snelheid steken rond 60-70 mbps. Getest met verschillende speedtests, rechtstreeks op modem (Connectbox) met de ethernetkabel zoals ie door Ziggo is geleverd. met 2 verschillende PC's, eentje op Windows 10, andere met een Linux distro, Knoppix 8.1. maakt allemaal niks uit, 200 mbps haal ik bij lange na niet meer. Ziggo helpdesk kan ik niks bijzonders vinden in het modem en denkt dat het aan mijn kant zit. Ik zou echter niet weten waar dan. Nou komt er a.s. dinsdag zowiezo een monteur maar ik dacht, ik zal hier de vraag ook eens stellen.
Hierbij 2 linkjes naar testresultaten van vandaag (6-10)

http://www.dslreports.com/speedtest/39967901 (Windows10 PC)
http://www.dslreports.com/speedtest/39967839 (Linux PC)

Wat me opvalt is dat de latency voor download veel hoger is dan die voor upload.
Ik heb helaas geen speedtest voorhanden van de periode dat alles nog 100 % was.
Het is allemaal niet verschrikkelijk slecht maar het is niet de snelheid waar ik voor betaal.
Iemand een idee? Mij lijkt het iets in het Ziggo netwerk, iig in het downstream stuk.

Modem staat in bridge mode, hierbij wat gegevens. Ziet er volgens mij ook niet slecht uit.
0 Kudos
24 Reacties 24
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @Sneaky. Wat een rollercoaster, dit topic! Super dat je ons hier zo goed op de hoogte hebt gehouden van alles. Al je updates, voorzien van duidelijke informatie, zijn top! #LekkerBezig

Even voor alle duidelijkheid; de monteur heeft geen rekening aangemaakt, toch? Mocht dat wel zo zijn, dan trek ik die uiteraard voor je terug.
0 Kudos
Sneaky
Level 3
Topicstarter
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Sneaky. Wat een rollercoaster, dit topic! Super dat je ons hier zo goed op de hoogte hebt gehouden van alles. Al je updates, voorzien van duidelijke informatie, zijn top! #LekkerBezig
Even voor alle duidelijkheid; de monteur heeft geen rekening aangemaakt, toch? Mocht dat wel zo zijn, dan trek ik die uiteraard voor je terug.

Inderdaad Lycke, geen rekening. De goede man wilde zelfs geen koffie, ondanks dat ie voor niks kwam.
King006
Level 1
Sneaky,

En hoe zijn de waardes nu? wil je die eens posten?
0 Kudos
Sneaky
Level 3
Topicstarter
King006
Zie 4 posts hierboven.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Sneaky Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
0 Kudos