Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
efok wrote:
modemwaarden valt niks kwaads over te zeggen, maar je download is te laag. Eerlijk gezegd kan ik je zo niet zeggen waar het probleem zit bij je. Connectbox zo te zien. Heb je IPv6 in 1 of andere variant?
ArChie.DVB wrote:
Wat is/was de uptime/beschikbaarheid volgens het modem bij bovenstaande schermprints?
ArChie.DVB wrote:
Oké, in dat geval valt in ieder geval op dat het modem problemen heeft met de upstreams gezien de hoeveelheid T3 timeout meldingen. Dat kan gevolgen hebben voor de snelheid. Bevat de DOCSIS log nog aanwijzingen dat het modem veel klaagt over de verbindingen?
Sneaky wrote:
Het enigste wat ik in de log zie zijn een 20-tal van deze meldingen:
Ook geen idee hoeveel waarde aan de kwalificaties "Critical" en "Let op!" gehecht moet worden. De helpdesk hechtte er blijkbaar niet veel waarde aan, volgens hen was er niks bijzonders aan het modem te zien.
BTW, wat voor time-outs zijn die T3 timeouts eigenlijk? Kom zelf uit de IBM mainframe wereld waar ik ook wel wat aan netwerkverbindingen heb gedaan en daar maakten we ons niet zo druk als er af en toe een time-out voorkwam. Zolang het een recoverable error was en niet te vaak voorkwam vonden we het best. Had in de praktijk ook weinig impact op de performance. Van het aantal timeouts zoals ik hier in de log zie lagen we niet wakker.
Sneaky wrote:
Net getest. Maakt geen enkel verschil. Behalve voor tx/rcv vermogen, wat ook te verwachten was.
Bij deze de up/downstream waardes.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.