1
Vraag
2
Reageer en help mee
Madeiraman

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds stroomstoring Bluesound node en NAS niet te bereiken

Goedemiddag, hopelijk kan iemand mij hier helpen ?

Sinds een stroomstoring afgelopen weekend kan ik mijn 2 bekabelde aansluitingen in de connect box van een Bluesound Node 2i en mijn Synology Nas niet meer via de app bereiken. Heb uitgebreid gesproken met Ziggo maar die kunnen mij niet meer verder helpen zeggen ze. Alles werkt prima alleen kan ik via de app niet meer op de Bluesound komen en ook niet meer op de Nas. De internet verbinding schijnt goed te zijn, volgens Ziggo, echter krijg ik steeds te zien bij het aanklikken van de app dat er geen netwerkverbinding is en kom dus niet verder. Ziggo geeft aan dat er wellicht iets in de geavanceerde instellingen niet meer goed staat maar heb hier helaas geen verstand van. Alles heeft altijd prima gewerkt en nooit geen probleem gehad.

Is er iemand die mij hiermee verder zou kunnen helpen ???

@Bert 

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ken de Bluesound Node 2i en de Synology Nas niet.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier wel meer van weet.

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor een reactie.

Blijkbaar zou er iets in de instellingen van de Ziggo Connect box niet meer correct kunnen staan !

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Worden de betreffende apparaten vermeld op de pagina 'Verbonden apparaten' na inloggen op het modem? Heb je simpelweg de apparaten opnieuw opstarten al geprobeerd?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en kun je met het interne ip adres de producten wel benaderen.?

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat heb ik allemaal al geprobeerd maar er veranderd niets. Er wordt ook in rood aangegeven dat er iets is met de 2 bekabelde apparaten wat niet goed is. De man van Ziggo zei dat er misschien in de geavanceerde instellingen iets niet goed zou kunnen staan maar kon mij ook niet verder helpen hoe dit op te lossen.

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb geen idee hoe ik dit moet doen helaas.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Heb je alles en het modem al een keer van de stroom gehad?

Zo nee, eerst het modem geheel op laten starten en dan de andere apparaten één voor 1 aanzetten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

En als de oplossing van @Bert niet werkt kijk dan eens of je met de synology assistent de nas wel kunt vinden.

 

een korte uitleg:

Hoe download ik Synology Assistant?
 
 
Ga naar Synology Download Center > Bureaubladhulpprogramma's om het bureaubladhulpprogramma Synology Assistant te downloaden en te installeren. Open Synology Assistant zodra het is geïnstalleerd. Het zal vervolgens zoeken naar beschikbare Synology-apparaten op uw lokaal netwerk.
Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het programma gevonden en gedownload en daar wordt mijn NAS aangegeven !

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

dan kun je vanaf daar op dat moment ook inloggen op je nas.

Daar kun je dan de netwerk instellingen bekijken cq aanpassen zodat het weer gaat werken.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Al geprobeerd om de Node 2i terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Deze optie bevindt zich in de BluOs app.

Succes gewenst 😎

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moest even een paar dagen weg voor het werk ! Heb nu alles opnieuw uitgedaan en stekkers eruit gehaald en eerst zoals Bert aangaf de box opgestart en stuk voor stuk de apparaten toegevoegd. De Node is het zelfs ook weer gaan doen nu !!! De NAS echter niet maar heb deze via het hulpprogramma ook gevonden en kan deze ook terugvinden. Het enige is dat het niet via de app lukt en dat heeft denk ik met de instellingen te maken. Helaas weet ik niet welke instellingen ik dan moet aanpassen ??? Op de TV mis ook de mediaspeler om mijn foto's te bekijken wat voorheen wel lukte ??? 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Zoek je via de app met quick  connect? ( de nas dus)

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Madeiraman

Hoe is het nu? Ben je er inmiddels achter hoe het zit met de instellingen? 🙂 

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de Synology Assistant komt mijn NAS tevoorschijn maar kan niet terugvinden welke instellingen ik dan moet aanpassen of wijzigen cq niet goed zouden staan ! Heb al hulp gevraagd aan een vriend maar die had nog geen tijd om mee te kijken helaas. Als ik de app aanklik op mijn telefoon blijven de foto's die ik wil uploaden in de wachtrij staan en kom niet verder... Op mijn laptop kom ik na het aanklikken van de app ook niet verder en wordt aangegeven dat er geen verbinding is met de NAS !

 

Madeiraman
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog niet en ben er nog mee bezig...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic