NYMPHA368

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds laatste update omthoud tv de wificode niet meer

Sinds de laatste update 14 september,  kunnen we niet meer streamen op netflix,  Disney enz. Duurt erg lang voor je er in komt en dan krijg je een bericht dat het internet niet aangesloten is. Ik kijk bij mijn tv en stel de wifi weer in maar nog werkt het niet.

Als ik de stekker uit het stopcontact haal van de tv en dan weer er in en de tv aanzet, werkt het wel weer. 

Nog nooit problemen hiermee gehad tot de laatste update.

Heel frusterend want als je dan eindelijk in netflix ben dan gaat ook tijdens de serie ineens weer het beeld stik staan,  rondje draait en uiteindelijk weer geen verbinding met internet. 

Wat een drama en hoe kan ik dit oplossen 

16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag  @NYMPHA368 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde. 
Om een beetje inzicht te krijgen in welke Ziggo-apparatuur u heeft staan en hoe dat met elkaar is verbonden: welke mediabox heeft u? Ik zie een Horizon Mediabox bij uw profiel staan, heeft u een apart modem?

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen apart modem, dat zit in de Horizon.  Ik heb wel een versterker in het stopcontact. 

Op andere apparaten blijft de wifi verbonden echter op de tv nu niet meer. Voor de update nooit probleem hiermee gehad en we hebben de tv al 6 jaar

Phillip.de.J

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste @NYMPHA368 

 

dit is een vervelend probleem heb je al geprobeerd om de tv terug te zetten naar fabrieks instellingen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De update van de Horizon/ Mediabox  XL mag in principe geen invloed hebben op het gedrag  van uw TV.

Persoonlijk zou ik de TV via een netwerk kabel verbinden met de Horizon er zit niet voor niks een router in.

Hoe kijkt u Netflix via een Smart TV niet via de Horizon? Met de 'versterker ' bedoeld u een Powerline adapter? 

 

Mijn advies laat die antieke Horizon ruilen voor een losse Connectbox en Next of Next-mini en mogelijk moet ook uw aansluitpunt naar de huidige standaarden worden aangepast.

 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Misschien loop ik op de muziek vooruit, maar als ik jou was zou ik de Horizon omruilen ( is kosteloos)  voor een Mediabox Next of Next mini, met een losse Ziggo smart wifi modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl Volgens mij kost een omruiling op eigen verzoek € 19,95.

Of is er inmiddels een wijziging in het beleid van Ziggo?

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Voor een ouwe bak als de Horizon wil Ziggo zelf graag dat je de boel omruilt.

Wifi via de Horizon wil Ziggo zelf ook graag vanaf.

En inzake die activatiekosten:  Digitaal klagen bij Ziggo helpt: ‘geen omruilkosten decoder’ | Totaal TV

Dus ik zou het wel weten 🙂 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@wewanl Volgens mij kost een omruiling op eigen verzoek € 19,95.

Of is er inmiddels een wijziging in het beleid van Ziggo?


Coulance en een uitgefaseerde box dus zonder administratie kosten past in deze situatie prima binnen het beleid. 

 

En nu weer on topic ook een los modem wil niet zeggen dat de TV dan wel de wifi verbinding vasthoud.

6 zes jaar is vandaag de dag al oud voor een TV ze worden niet meer gemaakt om lang mee te gaan.

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja maar dat maakt geen verschil. 

 

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk via smart tv maar ook op de box werkt het niet

Ja ik wilde al een andere box maar moest betalen hiervoor.  De box deed het gewoon goed tot na de laatste update

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omruilen is dus niet kosteloos 

Maar je hebt gelijk, er moet een nieuwe komen

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan ga ik ook maar klagen,  wie weet

NYMPHA368
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles werkte gewoon prima tot na de laatste update 

Als na een update een Samsung smart tv ineens niet meer goed zou kunnen connecten met de box, zou heel apart zijn.  Sommige hebben veel oudere tv, danmoeten ze je hierover inlichten. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@NYMPHA368  schreef:

Alles werkte gewoon prima tot na de laatste update 

Als na een update een Samsung smart tv ineens niet meer goed zou kunnen connecten met de box, zou heel apart zijn.  Sommige hebben veel oudere tv, danmoeten ze je hierover inlichten. 


Dat was meer een terloopse opmerking, oudere televisies waren nog kwaliteits producten, dat is nu helaas veel minder vaak het geval.

 

Maar uw Horizon/Mediabox XL heeft een ingebouwde router/switch als u de TV op 1 van deze poorten aansluit in plaats van wifi werkt dat beter? Hoewel als ik goed lees werken de apps daarop ook niet. Werkt Replay terugkijken wel goed?

 

Welke update bedoeld  u blijkens het topic is de laatste update al wat langer geleden.

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @NYMPHA368 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend balen dat je sinds kort problemen ervaart met online streamingdiensten (Netflix,Disney+ enz)! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen is er al fanatiek met je meegedacht door de hier aanwezige experts. Kun je aangeven hoe de TV waarop het probleem met de streamingdiensten speelt op dit moment is aangesloten ten opzichte van het modem (in jouw geval de Mediabox XL) ? Test anders zoals @RoWi ook aangeeft d.m.v. een rechtstreeks bekabelde netwerkverbinding tussen enerzijds de Mediabox XL en anderzijds jouw Smart TV.

Controleer daarnaast in hoeverre je problemen ervaart wanneer je On Demand en Replay TV content probeert af te spelen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl  schreef:

Voor een ouwe bak als de Horizon wil Ziggo zelf graag dat je de boel omruilt.

Wifi via de Horizon wil Ziggo zelf ook graag vanaf.

En inzake die activatiekosten:  Digitaal klagen bij Ziggo helpt: ‘geen omruilkosten decoder’ | Totaal TV

Dus ik zou het wel weten 🙂 


@wewanl Dat kan TotaalTV wel schrijven en je weet de achtergrond niet van de klacht die daar beschreven is.

Omruilen op eigen verzoek, zonder dat je problemen hebt, kost je € 19,95.

 

Gratis omruilen is alleen als je een mail hebt gehad van Ziggo voor omruiling en dat gebeurd in fasen en meerdere honderden duizenden Mediaboxen in 1 keer omruilen, zal niet lukken en ook de nodige telefoontjes voor hulp, als er iets niet goed gaat, gaat dan niet lukken om op te nemen.

Uitgelicht topic