Goedeavond,
Sinds dat er onderhoud hier is geweest in de nacht van 3 juni is het signaal heel erg instabiel geworden. En de upload waardes zijn heel erg gestegen ten opzichte van voor het onderhoud. Zouden jullie kunnen kijken wat er aan de hand is. Alvast bedankt
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Lekker onderhoud gepleegd weer. De regeltechnicus heeft het voor mekaar gekregen om de S/N ratio behoorlijk te verzieken. Daar krijgt een paard de hik van.
Weer een mooi voorbeeld van mijn stelling:
Er is niks mis met Docsis, maar bij Ziggo ontbreekt de kennis om dat adequaat toe te passen.
Maar ik ben ook de beroerdste niet. Voor deze ongelukkige technicus ben ik in mijn archief gedoken en heb een door Triax geschreven artikel gevonden waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je traject versterkers moet inregelen en de techniek hier achter. Als de technicus even de tijd neemt om dit te bestuderen weet die hoe die het probleem moet oplossen.
C/N en S/N ratio, wat is het verschil? Zie hiervoor het andere document, ook van Triax.
Ja echt zonde! Voor het gepleegde onderhoud was het signaal echt heel stabiel. maar nu wisselt S/N ratio elke keer. nu is die wel weer netjes. Zo gaat het vaker op de dag na het gepleegde onderhoud.
upstream gaat nog net maar is aan de hoge kant,
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in
@anoniemforum Bedankt voor je reactie. Het AOP is actueel een BTV 01-SET. Die zit er pas ruim een jaar. Voor het onderhoud zat de upstream op 42 dBmv en die van de OFDMA op 35 dBmv. De kabel van het modem zit rechtstreeks op het AOP zonder splitter.
zit in de woonkamer ?
Klopt in de woonkamer rechtstreeks op de groene coax kabel die daar binnenkomt. Maar voor het laatste onderhoud was de verbinding prima.
Foto van het AOP die ruim een jaar geleden was vervangen door een ziggo monteur.
ziet er prima uit
Het internet is weer slecht vandaag! Het valt me op als ik een Speedtest doe de S/N ratio naar beneden gaat als die met de upload bezig is. Het lijkt wel of het upload signaal stoort op het download signaal. Kan er iets mis zijn met een filter in de eindversterker? Het is echt sinds het laatste onderhoud van vorige week. Daarvoor was de verbinding uitstekend!
gezien de upstream nog steeds aan de hoge kant is denk ik dat het beter is als een moderator een monteur afspraak voor je maakt
Ja helaas wel! Ik ga maar even de reactie een Ziggo medewerker afwachten. En anders toch maar eens de overweging maken naar glasvezel
Hey @Thom1990,
Wat een ellende met het internet nadat het onderhoud heeft plaatsgevonden. Dat moet anders! Het lijkt mij ook goed dat er een afspraak wordt ingepland zoals @anoniemforum aangeeft.
Ik weet momenteel niet hoe je zit met de planning. Plan die afspraak gerust eenvoudig en kosteloos in via onze website, gebruik daarvoor deze link. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat na de afspraak?
Goedemiddag, @Shane @anoniemforum
De storing is zelf verholpen door Ziggo.
de verbinding is weer stabiel en snel en zijn alle waardes weer prima.
Ik heb de gemaakte monteurs afspraak weer geannuleerd.
Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.