1
Vraag
2
Reageer en help mee
robo71

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds groot onderhoud wegvallende verbinding ziggo modem (haperingen teams)

Sinds groot onderhoud enkele weken terug heb ik haperende audio en netwerk issues met de ziggo verbinding.

Er is bij de verhuizing een ziggo monteur geweest die alle kabels en splitters heeft vervangen tot de ziggo norm, dus ik vermoed dat er elders iets mis gaat.

Als ik het modem herstart, dan gaat het enkele uren goed, maar naarmate de tijd vordert dan wordt de verbinding instabieler. Paketten gaan verloren en het modem lijkt dat dan steeds moeilijker te kunnen verwerken. Inloggen op het modem lukt dan soms ook niet. Een herstart lijkt alles op te lossen en ik kan dan een 4 a 5 uur gewoon werken zonder teams haperingen. Daarna begint het feest opnieuw.

Ik heb een ping lopen naar een externe stabiele website (microsoft) en bekijk deze regelmatig... na enkele uren worden het aantal request die falen steeds frequenter. Het lijkt of het modem drukker is met herstellen en bijhouden van de errors, want als het aan de interne bekabeling lag, zou het na een reboot meteen mis moeten zijn toch?

Wat kan ik doen? Of wat kunnen jullie doen?

Mvg,

Ron

5 Reacties 5
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7854Posts
  • 344Oplossingen
  • 4097Likes

Zou je hier een scherm opname willen plaatsen van de up- en downstreamgegevens en de volledige netwerkhistorie van het modem? (instructies)

Graag eveneens een foto van het AOP (de plek waar de groene kabel het huis binnenkomt, vaak de meterkast)  met de daarop aanwezige splitter(s) en eventuele versterker.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6006Posts
  • 1532Oplossingen
  • 2089Likes

Hi @robo71
Een warm welkom op de Ziggo Community!

We helpen je graag verder, zodat jouw verbinding weer als een zonnetje draait! Wil je de door @KBX458 gevraagde informatie met ons delen? 

robo71
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Intussen is er al 2x een monteur langs geweest. De 1e monteur heeft alle kabels vervangen, en het modem. Nog steeds hetzelfde issue. Alle waarden doorgenomen en doorgemeten. Hij ziet niks vreemds. 2e monteur is vandaag geweest, heeft ook weer alles nagementen in het EV mijn kabel op een 'hoger punt' op de versterker gezet. Ook gaf hij de tip op het de splitter achter het AOP te aarden, dit heb ik gedaan (hij (en ik) voelde een lekstroom bij het aanraken van de kabel. Ik moet echter zeggen dat ik dit altijd voel bij iedere kabel die ik in het verleden in elk huis heb gehad. Maar goed, netjes gedaan...

Modem weer herstart..... nu enkele uren begint het weer... in het begin hebben pings een tijd van rond of net onder de 10ms, maar in de loop van de tijd loopt dit op tot enkele 100-en ms en zelfs time-outs. Dit gebeurt dan op al het verkeer. Een teams call wordt dan onmogelijk, maar ook telefoongesprekken (telefoon aan het modem aangesloten) en alles dus wordt tijdelijk verbroken..

Hier een uitsnede van een continue ping naar www.microsoft.com , welke ik nu continu heb lopen.. :

Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=340ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=149ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=10ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=10ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=8ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=10ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=133ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 104.85.1.163: bytes=32 time=9ms TTL=55

 

De monteur denkt dat er buiten het huis, en zelf voor de eindversterker iets mis gaat.

Dit loopt nu al sinds het moment dat er met groot onderhoud Ipv6 op de bridged modems beschikbaar is gemaakt. Dat is rond 17 juli geweest.

Ik sta op het punt om gewoon naar internet via de telefoonlijn te gaan, want wellicht kan het dan wel stabiel.. liever 100Mbit/10Mbit stabiel dan 1G/50Mb instabiel....ik zit 80% van mijn werkdag in teams-calls ,niet te doen zo...

Wat kan ik nou nog doen?

robinjoo19
Expert
Expert
  • 3591Posts
  • 52Oplossingen
  • 1151Likes

wat je kan doen :

 

 

Zou je hier een scherm opname willen plaatsen van de up- en downstreamgegevens en de volledige netwerkhistorie van het modem? 

 

 

zo kunnen wij met je meekijken of wij nog iets kunnen zien waardoor te problemen worden veroorzaakt 😉

robo71
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou ik wel willen, maar als het modem in deze situatie is, dan is het niet bereikbaar op 192.168.100.1 of 192.168.178.1 , ik krijg daar dan ook een time out... als ik het modem opnieuw opstart, dan zien alle waarden er prima uit.. geen T3 errors (daar heb ik er in het verleden ook maar 1 van gezien) . Volgens 2 monteurs is het signaal goed..

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.