1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RemWaa

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Sinds gebruik Connectbox valt verbinding weg

Ik heb sinds Oktober een Connect Box en zo nu en dan valt de verbinding weg.
Tot nu toe heb ik verschillende meldingen gezien nav. de lampjes: o.a. Online (partial service), Verbindingsproblemen, Bezig met zoeken naar Ziggo signaal.

Wat vaak voorkomt is dat ik thuis kom en de Connectbox zo aantref, maar het is ook al een aantal keer voorgekomen dat ik vanuit huis werk en dan de verbinding verloren gaat. 
Het lijkt me dus niet realistisch dat er een enkele oorzaak is.

Vandaag is het weer voorgekomen en ben ik ingelogd in mijn modem om te kijken of er meer info te vinden is en vond bij Netwerk historie het volgende:

19-06-2021 16:48:10warning[AC:22:05:F0:B2:9D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 36
19-06-2021 16:46:59noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 16:45:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=212.142.39.7 MAC=00:17:10:91:D0:97;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 16:45:47noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 16:45:33criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 16:45:29noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 16:45:16warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:17noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 14:43:51warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 14:43:37errorRCS Primary DS Failure;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 14:43:37criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 14:43:37criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-06-2021 14:43:35noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Mij zegt dit niets dus ik vroeg me af of iemand me hier meer over kan vertellen.
Ik heb om 16.41 de modem uitgezet en daarna weer aan.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Dit AOP is niet meer hedendaags en wordt kosteloos vervangen door een monteur.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Bekijk in context

RemWaa
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hey! 
Alles is goed verlopen! Monteur was er vroeg en vriendelijk dus helemaal naar wens!
Verder heb ik sindsdien geen problemen meer ondervonden dus ook dat is perfect!

Bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

RemWaa
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG_20210622_175945.jpgIMG_20210622_175938.jpgScreenshot 2021-06-22 180943.jpgScreenshot 2021-06-22 181014.jpgScreenshot 2021-06-22 181054.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Ik zie een lichte ruis door instraling van 5G in de downstream.

 

Ik vermoed dat het AOP niet hedendaags is. Zou je hiervan een foto van dichtbij kunnen plaatsen, zonder aangesloten splitter en kabel?

 

De splitter (POA-01-B) is overbodig (aangezien je geen TV kijkt via coax) en maakt de installatie ruisgevoelig door de open aansluiting. Je kunt het modem direct op het AOP aansluiten (ten zeerste aanbevolen).

RemWaa
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de informatie Tobias! Heb de Splitter er tussen uit gehaald, zie de foto voor de aansluiting.

 

IMG_20210622_224343.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Dit AOP is niet meer hedendaags en wordt kosteloos vervangen door een monteur.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

RemWaa
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hartstikke bedankt voor de hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

Hey @RemWaa en welkom hier! 

tobiastheebe heeft al met je meegekeken lees ik, super fijn. Ik heb op mijn beurt de monteur ingepland voor jou. Hij komt langs op maandag 28 juni tussen 08.00 en 13.00 uur om je AOP te vervangen. Komt dit niet helemaal goed uit voor jou dan kun je de afspraak verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) 

Laat ons weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest! We zien je reactie graag verschijnen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

@RemWaa hoe is het gegaan maandag? 🙂 En nog veel belangrijker, heb je na het bezoek nog uitval ervaren? 

RemWaa
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hey! 
Alles is goed verlopen! Monteur was er vroeg en vriendelijk dus helemaal naar wens!
Verder heb ik sindsdien geen problemen meer ondervonden dus ook dat is perfect!

Bedankt voor de hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Fijn om te lezen!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

Nice! Thanks voor de terugkoppeling RemWaa, ik stuur je compliment ook door naar de monteur. Dat vind hij vast en zeker tof om te lezen. Geniet van je dag en als je in de toekomst ergens tegenaan loopt dan zien we je graag terug op onze Community.