Ik heb sinds Oktober een Connect Box en zo nu en dan valt de verbinding weg.
Tot nu toe heb ik verschillende meldingen gezien nav. de lampjes: o.a. Online (partial service), Verbindingsproblemen, Bezig met zoeken naar Ziggo signaal.
Wat vaak voorkomt is dat ik thuis kom en de Connectbox zo aantref, maar het is ook al een aantal keer voorgekomen dat ik vanuit huis werk en dan de verbinding verloren gaat.
Het lijkt me dus niet realistisch dat er een enkele oorzaak is.
Vandaag is het weer voorgekomen en ben ik ingelogd in mijn modem om te kijken of er meer info te vinden is en vond bij Netwerk historie het volgende:
19-06-2021 16:48:10 | warning | [AC:22:05:F0:B2:9D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 36 |
19-06-2021 16:46:59 | notice | TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 16:45:51 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=212.142.39.7 MAC=00:17:10:91:D0:97;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 16:45:47 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 16:45:33 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 16:45:29 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 16:45:16 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:17 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 14:43:51 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 14:43:37 | error | RCS Primary DS Failure;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 14:43:37 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 14:43:37 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-06-2021 14:43:35 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:f5:7a:82;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Mij zegt dit niets dus ik vroeg me af of iemand me hier meer over kan vertellen.
Ik heb om 16.41 de modem uitgezet en daarna weer aan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit AOP is niet meer hedendaags en wordt kosteloos vervangen door een monteur.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Hey!
Alles is goed verlopen! Monteur was er vroeg en vriendelijk dus helemaal naar wens!
Verder heb ik sindsdien geen problemen meer ondervonden dus ook dat is perfect!
Bedankt voor de hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Ik zie een lichte ruis door instraling van 5G in de downstream.
Ik vermoed dat het AOP niet hedendaags is. Zou je hiervan een foto van dichtbij kunnen plaatsen, zonder aangesloten splitter en kabel?
De splitter (POA-01-B) is overbodig (aangezien je geen TV kijkt via coax) en maakt de installatie ruisgevoelig door de open aansluiting. Je kunt het modem direct op het AOP aansluiten (ten zeerste aanbevolen).
Bedankt voor de informatie Tobias! Heb de Splitter er tussen uit gehaald, zie de foto voor de aansluiting.
Dit AOP is niet meer hedendaags en wordt kosteloos vervangen door een monteur.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Hartstikke bedankt voor de hulp!
Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.
Hey @RemWaa en welkom hier!
tobiastheebe heeft al met je meegekeken lees ik, super fijn. Ik heb op mijn beurt de monteur ingepland voor jou. Hij komt langs op maandag 28 juni tussen 08.00 en 13.00 uur om je AOP te vervangen. Komt dit niet helemaal goed uit voor jou dan kun je de afspraak verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken)
Laat ons weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest! We zien je reactie graag verschijnen.
@RemWaa hoe is het gegaan maandag? 🙂 En nog veel belangrijker, heb je na het bezoek nog uitval ervaren?
Hey!
Alles is goed verlopen! Monteur was er vroeg en vriendelijk dus helemaal naar wens!
Verder heb ik sindsdien geen problemen meer ondervonden dus ook dat is perfect!
Bedankt voor de hulp!
Fijn om te lezen!
Nice! Thanks voor de terugkoppeling RemWaa, ik stuur je compliment ook door naar de monteur. Dat vind hij vast en zeker tof om te lezen. Geniet van je dag en als je in de toekomst ergens tegenaan loopt dan zien we je graag terug op onze Community.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.