Sinds enkele weken ervaar ik problemen als ik op de Ipad emails met bijlagen (zoals foto's) wil openen. Ik kan de mail zelf wél openen, maar niet de bijlagen (in dit geval foto's). Ik zie dan wel het ikoontje van de bijlage (2 blauwe rechthoekjes), maar als ik hierop klik verschijnt er een zwarte cirkel met een naar beneden wijzende zwarte pijl.
Klik ik hierop dan gebeurt er niets. Na lang wachten of na het opnieuw opstarten van de app mail zie ik dat een van de foto's wordt geopend. In de map verstuurde post gebeurt hetzelfde. Mijn vrouw heeft dezelfde Ipad en ervaart bij het openen van een simpele mail (zonder bijlagen) dat het zelfd wel een half uur kan duren voordat ze de mail zich opent. Op onze iphones doet zich geen enkel probleem voor bij het openen van mails en bijlagen. Het verwijderen en opnieuw installeren van de mailapp maakte geen verschil.
Ik nam contact op met Apple omdat ik dacht dat het met de Ipad te maken heeft (wellicht n.a.v. een update).
Men heeft mij uitvoerig geholpen om achter de oorzaak te komen. Er is naar de instellingen gekeken en de systeemsoftware is in z'n geheel vervangen. Het gaf geen verandering. Het probleem doet zich alleen voor bij het ziggo account. Bij m'n gmail account doen zich geen problemen voor. De conclusie van Apple dat het om een comptabiliteitsprobleem tussen de Ziggo server en de Ipad gaat en verwijst mij naar Ziggo.
Ziggo zegt het probleem niet te kunnen oplossen en verwijst mij naar de Community.
Is iemand met dit probleem bekend en, zo ja, hoe is dit opgelost?
Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Met welke software open jij de ziggo mail.
Is dat mail van apple of gebruik je outlook of gmail.
Soms helpt het om het account van ziggo te verwijderen en dan weer opnieuw installeren. Wil je mails bewaren zorg dan dat je vooraf een backup maakt.
Of je hebt het nu al via imap ingesteld.
Probeer eens een mail met een bijlage naar jezelf of je vrouw te sturen vanaf je icloud account in plaat van het ziggo account. Een icloud account heeft namelijk iedere Apple gebruiker. Kijken wat er gebeurt.
Gebruik je de gewone Apple mail app zoals die standaard op een iPad staat? Of andere mail app?
Anders eens het ziggo account verwijderen uit de iPad, de iPad opnieuw opstarten en daarna het account weer toevoegen. Met IMAP instellingen haalt die al je mail dan weer op.
Ook even checken hoe de instellingen staan in de oorspronkelijke Apple mail app. Daar kun je het schuifje aan/uit zetten bij “laad afbeeldingen”.
Overigens adviseer ik je sowieso om het ziggo mailadres niet actief te gebruiken maar via een ander “universeel” mailadres dat niet gebonden is aan een provider. Dat maakt mailen een stuk flexibeler en eenvoudiger.
Hi @h.dereus - je hebt hier al wat antwoorden en tips gekregen van andere leden. Kan je hier iets mee? 🙂
exact hetzelfde bij mij. En bijkomend probleem deed zich voor toen ik mijn Ziggo mail ww veranderde, en dat vervolgens ook in mijn native Apple (Imac en Macbook) mail applicatie probeerde aan te passen: applicatie (op de computers) liet het niet toe om het ww te veranderen, waardoor ik geen mail kon ontvangen of sturen. Apple gebeld en verwees me naar Ziggo, Ziggo verwees me naar Apple. Uiteindelijk de mail accounts op de Apple computers maar helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd. (natuurlijk wel eerst alles gechecked in Ziggo webmail of die werkte, en mails in iCloud opgeslagen). Nu werkt het weer, kostte me 1,5 dag prutsen...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.