1
Vraag
2
Reacties
rinusgroenevelt

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds enkele dagen geen uitgaande email met Windows Live Mail POP-3

Sinds enkele dagen kan ik met Windows Live Mail POP-3 geen email meer versturen.

 

Kan geen verbinding met de server krijgen. Serverfout 421. Error 10060. Port 25

 

En dat vanaf meerdere computers met WLM met dezelfde ongewijzigde instellingen. 

 

Ziggo Webmail werkt wel.

 

Alles van de signaalweg in de reset gedaan, geen resultaat.

 

Heeft Ziggo de instellingen voor POP-3 veranderd of poorten geblokkeerd in de modem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61412Posts
  • 4178Oplossingen
  • 15592Likes

Er zijn steeds meer instellingen gewijzigd om spam te gaan voorkomen.

Stel de instellingen in als volgt: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

POP instellingen:

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

bburgg
Expert
Expert
  • 887Posts
  • 97Oplossingen
  • 208Likes

Daar heb je mazzel mee. Let wel, Windows Live Mail wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Dus alle kans dat het eens een keer omvalt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61412Posts
  • 4178Oplossingen
  • 15592Likes

Er zijn steeds meer instellingen gewijzigd om spam te gaan voorkomen.

Stel de instellingen in als volgt: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

POP instellingen:

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
rinusgroenevelt
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Gisteren diverse keren geprobeerd met deze instellingen, maar geen resultaat. Zojuist weer geprobeerd en de email fietste zo naar buiten... Blijft abracadabra maar blij dat het gelukt is. 

bburgg
Expert
Expert
  • 887Posts
  • 97Oplossingen
  • 208Likes

Daar heb je mazzel mee. Let wel, Windows Live Mail wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Dus alle kans dat het eens een keer omvalt.

bonnie2019

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe stel deze instellingen in ?  Raak ik email verkeer kwijt ?  Ben volstrekte leek.

 

Tjeerd85
Expert
Expert
  • 205Posts
  • 26Oplossingen
  • 78Likes

Je raakt geen instellingen kwijt, alleen wordt windows live mail het programma niet meer ondersteund. U zal over moeten op bijvoorbeeld Outlook.

bonnie2019

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp dat Tjeerd 85 gereageerd heeft, maar vindt dat nergens...

 

Steefb
Expert
Expert
  • 12771Posts
  • 2497Oplossingen
  • 4776Likes

 


@Tjeerd85  schreef:

Je raakt geen instellingen kwijt, alleen wordt windows live mail het programma niet meer ondersteund. U zal over moeten op bijvoorbeeld Outlook.


@Tjeerd85 

@bonnie2019  is een digibeet, overstappen van e-mail client kan (zeker bij POP3)  wel voor verlies van e-mail zorgen. Live Mail vervangen is zeker noodzaak.

Tjeerd85
Expert
Expert
  • 205Posts
  • 26Oplossingen
  • 78Likes

@Steefb  Ik had inderdaad even Pop3 gemist, las I-map denk ik. 😉 

bonnie2019

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

instelling wijzigen is wonder boven wonder gelukt; zowel vinkje ssl als 587 toegepast, waardoor uitgaande mail weer gaat. overweeg over te gaan op live mail maar wil dan wel m'n email adres behouden. 

Steefb
Expert
Expert
  • 12771Posts
  • 2497Oplossingen
  • 4776Likes

Je e-mail adres heb je via ziggo of zijn voorgangers ingesteld, dat veranderd niet als je van programma wisselt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic