1
Vraag
2
Reacties
Kiampp2

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sinds een week s'avonds problemen met stotterend internet

Sinds een paar dagen heb ik elke avond problemen tijdens het gamen en met discord. Op discord klink ik volgens de rest soms als een robot en met de games merk je gigantische stotteringen. Het rare is dat ik overdag geen problemen heb. Vroeger was dit een bekend probleem als teveel mensen in de buurt op het internet bezig waren, maar tegenwoordig gebeurd dat toch niet meer?
8 maanden geleden had ik soortgelijke problemen en toen is een monteur langs geweest. De hoofdaansluiting zit bij mij in de woonkamer en wordt daarvandaan verlengd naar de meterkast. Daar zit de modem, AOP, spitters etc. Alles in de meterkast is toen vervangen door de monteur en ook het verlengstuk op de binnenkomende lijn was vervangen (dat was waarschijnlijk het probleem de vorige keer).
Hij had ook een connectbox modem geïnstalleerd.
Alles is dus nieuw en heeft (redelijk) goed gewerkt de laatste maanden. Wat kan ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Gisteren is er een nieuwe verdeling gemaakt in jouw centrale van alle modems over de beschikbare upstream kanalen. Ik hoop dat je dit hele weekend eindelijk weer zonder lag kunt gamen!

Bekijk in context

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier de waarden hoe het nu is en er geen klachten zijn.
Vanavond ben ik er niet, maar ik zal wel morgenavond (als de problemen er weer zijn) weer even een screenshot maken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kiampp2
Dit ziet er griezelig perfect uit, goed dat je deze geplaatst hebt, kunnen we goed vergelijken als je problemen ervaart.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zijn de problemen spontaan opgelost of klink je nog steeds als een robot? 😉
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb een paar dagen s'avonds niet kunnen gamen en ik had geen problemen ondervonden op de andere momenten, maar zojuist was het weer raak. Nog niet zo erg als de vorige keren maar duidelijk merkbaar.
Dit zijn de waarden nu, maar volgens mij zit er niet heel veel verschil in?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Het signaal naar je modem ziet er inderdaad prima uit, daar kan ik geen oorzaak in ontdekken. Er is misschien toch sprake van een capaciteitsprobleem, maar daarvoor heb ik wellicht nog wel wat gegevens van jouw nodig.

Kun je eerst eens op een rustig moment, wanneer je geen problemen ervaart, een speedtest uitvoeren via www.speedtest.net?
Dan ook op een moment wanneer je wél problemen ervaart een zelfde speedtest via www.speedtest.net.

In beide tests zo min mogelijk andere programma's actief op dat moment, sluit spellen/discord even af op dat moment.
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het was een paar dagen goed, maar nu begon het weer rond 20:00 uur. Een half uur later is het weer een stuk beter. En een uur later is alles weer goed. Apart dat het alleen gebeurt zo rond 19-20 uur. Hier in huis wordt er rond die tijd niks anders gedaan dus daar ligt het niet aan.

Speedtest.net als alles goed is:
PING ms
8
DOWNLOAD Mbps
202.67
UPLOAD Mbps
20.54

Tijdens de problemen:
PING ms
20
DOWNLOAD Mbps
47.63
UPLOAD Mbps
9.60

En een screenshot van dlsreport erbij gedaan.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Thx, we zijn ermee bezig om jouw centrale te laten onderzoeken op capaciteitsproblemen!
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zojuist weer problemen begonnen om 19:30. Echt elke keer als er problemen zijn dan is het rond deze tijd.
Toevallig al wat bekend over eventuele problemen op de centrale of duurt zoiets een paar weken? 😉
EgonB

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja daar heb je weer die signalen die er altijd goed uitzien. Volgens mij zijn dat maar momentopname! Maar ook ik heb last van high ping tijdens het gamen! Mag blij zijn als ik een ping heb van 180! Maar jammer genoeg is de standaard vaker een ping van 240 en hoger!

Vriend van mij heeft glasvezel en die heeft standaard een ping van onder de 10! Zelfde game en tijdstippen!

Ik heb nu al een aantal Topics gelezen en vraag me af of deze mensen überhaupt zijn geholpen...
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb je topic even bekeken, maar jij hebt het over problemen tijdens het gebruik van wifi en voornamelijk wegvallende verbindingen. Ik gebruik geen wifi en heb geen last van wegvallende internet. Dus onze problemen zijn totaal niet gelijk.
Verder heb ik goede ervaringen met de ziggo hulp dus ik ga er vanuit dat alles goed komt.
EgonB

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry verkeerde topic.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
EgonB Dat kan binnen een uur door op de drie grijze stipjes te klikken en dan op bewerk.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Kiampp2 wrote:
Zojuist weer problemen begonnen om 19:30. Echt elke keer als er problemen zijn dan is het rond deze tijd.
Toevallig al wat bekend over eventuele problemen op de centrale of duurt zoiets een paar weken? 😉
Nog geen nieuws gekregen hierover, kan inderdaad even duren. Soms is het een kwestie van de wijk herindelen over de beschikbare capaciteit of extra hardware bestellen voor meer capaciteit.
Of ze constateren geen capaciteitsprobleem, maar dan ben ik benieuwd wat er dan wel aan de hand is...
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oké bedankt voor de update
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Er is een herindeling geweest van de verschillende 'bonding groups' waardoor je geen last meer zou moeten hebben. Heb je afgelopen week nog problemen ervaren Kiampp2?
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het is de laatste tijd allemaal goed geweest. Dus het lijkt er inderdaad op dat het is opgelost. Bedankt voor de service en de melding!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fijn, graag gedaan!
Kiampp2
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mark Ziggo wrote:
Fijn, graag gedaan!



2 maanden lang is alles prima geweest, maar deze week zijn er toch elke dag wel weer wat momenten dat de lag/ping flink schommelt en de downloadsnelheid is op het moment tussen 20-100mbit ipv een stabiele 200. Tijdens het gamen zeer goed te merken.
Vorige keer was het alleen s'avonds maar nu dus op verschillende momenten waaronder nu om 14:30 uur.
Ik meen mij te herinneren dat er afgelopen week iets van onderhoud was in mijn wijk. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Dat ze misschien weer bezig zijn geweest met de herindeling van de verschillende 'bonding groups' en dat het nu weer fout is gegaan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic