1
Vraag
2
Reacties
ThijsBP

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Sinds deze week geen internetverbinding meer

Beste community,

 

Sinds begin deze week heb ik geen internetverbinding meer via mijn Connectbox. (Na herhaaldelijk resetten en wachten blijven de pijltjes groen knipperen en het onderste licht brand constant groen.) Eens na de zoveel resets heeft het internet gewerkt voor 20 minuten, maar dat was het.

 

Ik heb gebeld met de klantenservice en die hebben aangeraden om een nieuwe coax tussen AOP en het modum te proberen. Deze kabel heb ik ondertussen besteld en is onderweg. Verder heb ik de aanwezige splitter uit de keten gehaald maar dit maakte geen verschil.

 

Verder heb ik nog geprobeerd om WiFispots in te stellen door de Ziggo SmartWifi app te installeren en het WiFi-certificaat te downloaden en installeren maar dat lukt helaas niet. Ik kan ook nergens vinden waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan vinden/opvragen om handmatig in te loggen op WiFispots. Ik heb via Mijn Ziggo wel WiFispots al aangezet.

 

Ik heb wat screenshots toegevoegd van de stats die af te lezen waren vanuit de Connectbox.

 

EDIT: ook nog een foto van het AOP in mijn meterkast.

 

Wat kan ik nog proberen naast een nieuwe coax kabel plaatsen of een monteursafspraak in te plannen? Deze situatie ervaar ik als zeer frustrerend en ik wil graag weer relaxed gebruik kunnen maken van internet. Bij voorbaat dank 🙂

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ThijsBP dankje voor al je moeite. En zoals aangegeven, dit is niet iets wat je binnenshuis kan oplossen. Alles is getest en gedaan, een monteur is de volgende stap.

Deze kan vandaag al komen, tussen 12:00 en 18:00uur. De afspraak staat over enkele momenten in je Mijn Ziggo. Mocht dit nu niet schikken, dan kan je daar ook zelf je afspraak aanpassen.

Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ThijsBP "Ik heb gebeld met de klantenservice en die hebben aangeraden om een nieuwe coax tussen AOP en het modum te proberen. Deze kabel heb ik ondertussen besteld en is onderweg. Verder heb ik de aanwezige splitter uit de keten gehaald maar dit maakte geen verschil."

 

Heeft de helpdesk je niet gratis een kabel toegestuurd?

Je modem maakt amper tot geen verbinding met de Ziggo servers, er zouden in de downstream 24 kanalen moeten zijn en in de upstream minstens 4.

 

Wanner komt die kabel bij je binnen?

Anders is een Ziggo monteur mogelijk nog sneller bij je.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vervolg op mijn bericht hierboven.

Als je via de SmartWifi app de Wifispots onderin de balk aantikt, dan zou alles verder vanzelf moeten verlopen zonder dat je een certificaat of instellingen in hoeft te vullen, omdat al die gegevens van de Ziggo servers worden gehaald.

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag @Bert,bedankt voor de snelle reactie! Het was mij niet duidelijk dat er geen kosten verbonden zouden zijn aan het door Ziggo een nieuwe kabel op laten sturen! Ik ging er vanuit dat ik zelf sneller een kabel in huis zou kunnen halen. Ik verwacht de kabel a.s. maandag of dinsdag op te kunnen halen bij een PostNL punt in de buur

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik krijg een melding dat ik geen verbinding kan maken met een Wifispot in de app.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream (het inkomende signaal) is goed, maar het modem kan geen upstream (uitgaande verbinding) opbouwen. Daarom is er slechts een downstream-kanaal gekoppeld, bonding (koppelen van meerdere kanalen) volgt pas na de registratie bij het CMTS.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ThijsBP  schreef:

Ik krijg een melding dat ik geen verbinding kan maken met een Wifispot in de app.


Duidelijk, die ben ik inmiddels al vaker tegengekomen op dit forum.

 

Ook in Mijn Ziggo zijn er geen gegevens in te zien.

Nu is het helemaal niet meer mogelijk om verbinding te krijgen via de wifispots.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar al je problemen te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ThijsBP goed dat je het hier even aangeeft. Balen dat het ondanks al de inspanningen nog niet gelukt is. 

Op dit moment zie ik je modem ook niet online staan. Zou je, als de kabel er is, ook deze stappen kunnen uitvoeren en ons aangeven tot welke stap het nog lukt? 

Dan kunnen we je uiteraard daarna verder helpen! 

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Jacob ,

 

De nieuwe kabel is zojuist binnengekomen en ik heb deze vervangen. Na alle fysieke verbinden goed nagekeken te hebben en stevig te hebben aangedrukt heb ik het modem weer aangezet en 15 minuten gewacht.

 

Echter blijven de groene plijtjes knipperen en komt de wifi verbinding er na ongeveer 15 minuten na resetten weer in, maar helaas zonder toegang tot het internet. Ik heb voor de zekerheid nog een keer de stroom van het modem afgehaald, een minuut gewacht, en toen weer aangezet en 15 minuten gewacht. Dit gaf helaas geen verandering.

 

Bij het volgen van de gelinkte stappen kom ik niet verder dan de aansluitingen checken, modem herstarten en wachten. Verder denk ik niet dat mijn modem in bridge modus staat (onderste groene lampje brand statisch) omdat ik dit nooit eerder heb geconfigureerd of aangevraagd heb. Zie bijgevoegde foto, pijltjes knipperen, onderste lampje brand constant groen.

 

Screenshot_20230124_185605_Gallery.jpg

 

 

Wat is de volgende stap? Als een nieuwe kabel tussen AOP en het modem geen verschil maakt, zou het dan aan het modem/AOP zelf kunnen liggen? Of is het nu tijd om een monteursafspraak te gaan maken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Is het modem direct op het AOP aangesloten? Kun je nogmaals de downstream- en upstream-waarden plaatsen?

 

De status-LED blijft groen zolang het modem offline is.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

let op 15 minuten is wel erg weinig om de updates binnen te halen.

Ik heb wel eens een 45 minuten gewacht bij iemand die ik hielp.

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het modem is direct aangesloten op het AOP, zonder splitters of dergelijken ertussen.

 

Ik heb de downstream- en upstream waarden toegevoegd aan deze reactie.

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@puppie ah goed om te weten! Ik wacht het nog even af en check over een uurtje of wat weet de status van het modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Geen verandering met de eerdere situatie, het modem kan geen uitgaande verbinding (upstream) opbouwen. Dit is een probleem tussen AOP en EV (straatkast), waarvoor een monteursafspraak noodzakelijk is. Er lijkt een sperfilter te zijn geplaatst op de tap waarop jouw huisaansluitkabel is aangesloten op de multitap.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ThijsBP dankje voor al je moeite. En zoals aangegeven, dit is niet iets wat je binnenshuis kan oplossen. Alles is getest en gedaan, een monteur is de volgende stap.

Deze kan vandaag al komen, tussen 12:00 en 18:00uur. De afspraak staat over enkele momenten in je Mijn Ziggo. Mocht dit nu niet schikken, dan kan je daar ook zelf je afspraak aanpassen.

Houd je ons op de hoogte? 

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag is de monteur langs geweest en het probleem is verholpen! Waar het precies aan lag weet ik niet, omdat ik zelf aan het werk was en ik iemand had geregeld die thuis de monteur op kon vangen.

 

Ik kan in ieder geval weer op het web surfen! 😎

 

Mijn dank aan iedereen in de thread die heeft meegedacht!

ThijsBP
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zo te zien is het oude AOP omzeild en heeft de monteur netjes iets anders aangebracht in de meterkast.

 

Screenshot_20230125_185652_Photos.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

In plaats van de btv 1 IEC-NL wordt tegenwoordig de TRISZ-DG300 of FISO-X11 (of btv-DGIB-1-SET bij nieuwbouw) geplaatst in de meterkast. De monteur heeft een TRISZ geplaatst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic