1
Vraag
2
Reacties
Daniello

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds 2013 en na 7 monteurs nog steeds problemen

Sinds 2013 ben ik al klant en heb ik sinds de afname alleen maar problemen ondervonden. 7 monteurs zijn geweest en dit is er inmiddels vervangen:

 

Alle kabels (UTP en coax in huis)

AOP

Connectbox

Groene Coax buitenkabel (van buitenkast naar woning) is vervangen na dat de 7e monteur geconstateerd had dat deze ingewaterd was. 

 

Het probleem is dat ik af toe compleet de verbiding verlies op de bekabelde internet verbinding, zowel op de TV en de PC. De verbinding is dat weg en blijft dan ongv =- 1 min weg en is er dan weer, dit kan verschillen in meerdere keren per dag. 

 

Inmiddels is de 8e monteur ingepland voor komende maandag.  

DownstreamDownstreamDownstreamDownstreamUpstreamUpstreamNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historieNetwerk historie

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Daniello

Ik heb even navraag voor je gedaan. De monteur heeft de storing verholpen en afgemeld. Nu ben ik heel benieuwd wat bij jou de situatie is. Laat je het weten?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Dat is vreemd. misschien kan @RoWi. je helpen? of @Bert 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het modem is met maximaal vermogen aan het zenden c.q. heeft veel moeite om de CMTS (router bij Ziggo) te bereiken. Ergens tussen modem en Ziggo zit een weerstand. Verder zie ik met enige regelmaat T3 timeouts voorkomen. Beide upstream-problemen.

 

Weet je toevallig of de gehele CAI-kabel vervangen is van EV tot AOP of slechts een gedeelte?

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er is een gedeelte van de buitenkabel vervangen en d.m.v. een koppelstuk aan het bestaande deel gemonteerd. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik vermoed dat er nog steeds een kabelprobleem is, mogelijk in het niet-vervangen gedeelte.

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou dat gevoel heb ik dus ook. Ik vond het nogal vreemd waarom de hele kabel niet vervangen werd maar slechte een gedeelte. VIB-Netwerken had deze opdracht in handen. Ook moesten we thuisblijven ivm het vervangen van de kabel voor binnenshuis, na enige tijd had ik zelf contact opgenomen omdat ik niks hoorde en toen was het al lang klaar en hadden ze het gerepereerd als hierboven. Ik heb er echt geen woorden meer voor over. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, mogelijk hier morgen al..

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit had ik voor dat ik dit topic opende al voor elkaar🤔

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat kan ik niet zien, dat is alleen voor Ziggo te zien en dat is maar goed ook.🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Misschien had het met het tracé van de kabel te maken dat deze niet in het geheel vervangen werd.

 

Wij hebben in januari 2020 een nieuwe CAI-kabel gekregen, de oude Siemens-kabel uit '79 was zwaar geoxideerd door een lekke mantel (ook inwatering dus) en is in het geheel vervangen (~70 meter). Bij ons moest alleen de stoep open maar jouw situatie kan natuurlijk compleet anders zijn.

 

20191023_142835 - Copy.jpg

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij ons heeft het van de melding van de kabel tot dat uiteindelijk de kabel vervangen werd 3 maand geduurd ivm vergunningen. Hier hadden ze de kabel langs de betreffende kabel getrokken en deze gekoppeld aan de bestaande. Gezien ik in een appartement woon (3 hoog) moet er dus ook een hoogwerker bij komen. Blijkbaar was een koppelstuk beter voor de handligend😑

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3326Likes

Hey @Daniello en welkom op onze Community! 

Wat een ellende dat je al sinds 2013 problemen ervaart 😮 Dat is echt al een hele poos en wat is er veel vervangen! Dan zou je zeggen dat het einde in zicht is en alles nu toch een keer optimaal moet werken. Ik lees in de monteursbon van afgelopen maandag dat er een ticket aan is gemaakt voor de juiste afdeling waar momenteel aan wordt gewerkt dus dit moeten we afwachten. 

Plaats gerust eind van de week nogmaals een reactie in dit topic dan checken we opnieuw hoe de zaken ervoor staan. 

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is momenteel de status?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ik heb het voor je nagekeken. Zoals het nu lijkt staat er voor morgenmiddag een afspraak met de monteur om het probleem in de wijk op te lossen. Zou je over 2 dagen kunnen laten weten hoe het dan gaat?

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal in de loop van volgende week nogmaals een bericht plaatsten in deze topic. 

Daniello
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Daniello

Ik heb even navraag voor je gedaan. De monteur heeft de storing verholpen en afgemeld. Nu ben ik heel benieuwd wat bij jou de situatie is. Laat je het weten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic