1
Vraag
2
Reageer en help mee
Tom023

Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Sinds 2 weken weer problemen met mijn internet helaas

Hi Allemaal.

 

Helaas heb ik sinds 2 weken weer continu problemen met mijn verbindingen.

Wat is er aan de hand:

 

-Geluid vanuit de next mini kraakt op elke zender de eerste 2 minuten

-Geluid bij opnames kraakt met lange tussen pauzes zonder geluid

-Modem zet poort 1,3 en 4 opeens niet meer op 1000 mb maar staan nu op 100mb

 

 

Wat heb ik er al aangedaan:

-Modem herstart

-Modem naar fabrieksinstellingen gezet

-Next mini herstart

-Next mini naar fabrieks instellingen gezet

-Poort 4 hangt een switch aan > andere gepakt = geen verschil 

-nieuwe kabel gepakt voor poort 3 en 4 om te testen = geen verschil

 

 

Wat werkt wel:

-Wifi

-Poort 2 naar vaste pc

 

Alles heeft gewerkt op 1000mb en sinds 2 weken niet meer.

PS5 is nu via de wifi sneller als via de lan  lan 7.5 mb wifi 480 mb

LG Oled tv geeft problemen met Netflix> films moeten lang laden.

 

Voorbeeld:

Next mini mediabox altijd 1000mb nu 100mb

Tado systeem altijd 1000mb nu 100mb

PS5 altijd 1000mb nu 100mb
Eufy home base 3 altijd 1000mb nu 100mb

 

Het heeft altijd gewerkt maar nu is het helaas weer drama....

Dacht eindelijk af te zijn van de andere 2 langdurige storingen 

 

 

69 Reacties 69
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

De ethernet-interface van de Next Mini is 10/100 Mbps. Over de Tado Internet Bridge lees ik in diverse topics dat deze alleen 10 Mbps HD ondersteunt. Beide apparaten kunnen dus nooit op 1 Gbps gefunctioneerd hebben. Zijn de betreffende apparaten via een externe switch aangesloten? Zo ja, dan is de uplink van deze switch naar het modem naar 100 Mbps teruggevallen, dit duidt meestal op een probleem met de kabel (een of meerdere defecte aders in aderpaar blauw of bruin).

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe  de Next mini stond altijd op ''snelheid 1000 mb'' als ik inlog op de modem.

een ps5 staat ook op 100mb ipv 1000mb 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

De modemrouter kan niet weten wat de linksnelheid is van apparaten achter een externe switch, voor al deze apparaten wordt dus de linksnelheid van de switch getoond.

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dat verklaard nog niet hoe het komt dat als ik een cat 6 kabel (vanuit ziggo) pak in mijn ps5 stop of in de eufy home base 3 hij eerst 1000mb aangeeft en 5 seconden later terug valt naar 100mb.
Het heeft altijd gewerkt en nu opeens uit het niets op meerdere poorten problemen en ook nog een met het geluid.
Heb ook de kabel getest op de switch helaas geen verschil

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe  kijk dat wist ik niet 🙂 weer wat geleerd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

Op andere switchpoorten van het modem zie je ook terugval van 1 Gbps naar 100 Mbps, met meerdere kabels? Heb je het modem al eens circa een minuut stroomloos gemaakt?

 

Sluit je de PlayStation en Eufy Home Base op de externe switch of direct op het modem aan? Als de linksnelheid van de kabel tussen modem en switch wisselt tussen 1 Gbps en 100 Mbps, dan wordt dat ook zo getoond voor apparaten achter de switch op de pagina 'Verbonden apparaten'.

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe  PS5, Next en Tado zitten achter de switch.

De Eufy direct aangesloten.
Wisselen van poort maakt niks uit.
Direct aansluiten van Ps5 maakt ook niks uit.
Heb de modem gerest van de portal niet 1 minuut zonder stroom 🙂 dat ga ik nu doen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

Een reset via de webinterface is meestal niet voldoende om hardwarematige problemen op te lossen.

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Het heeft helaas niks opgeleverd.
Als ik de netwerk diagnose uitvoer krijg ik wel een melding.
Controleer bekabelde aangesloten apparaten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

Die melding houdt verband met de teruggevallen linksnelheid.

 

Kun je het modem laten opstarten zonder aangesloten apparaten, vervolgens een voor een apparaten aansluiten en per apparaat controleren wat voor linksnelheid wordt getoond?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4368Posts
  • 576Oplossingen
  • 2150Likes

@Tom023 Nog de beste wensen! Ben je nog aan de suggestie van @tobiastheebe toegekomen en ben je wellicht tot nieuwe inzichten gekomen ten aanzien van het probleem?

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe de modem pakt nu niks meer op 1000mb lan behalve mijn pc pffff.

Kanaal 1,2,3 allemaal op 100mb

Next mini is nu een grote ramp geluid kraakt, pixels worden van scherp naar wazig continu.

Kijk nu via mijn mobiel tv hahah

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Vincent  Hi Vincent, dankjewel jij ook nog de beste wensen.

Helaas worden de problemen erger en erger.

Op dit moment is tv kijken via de Next Mini drama, zie bericht hier boven.

Als ik mijn laptop op de modem aansluit haal ik een prima resultaat.

Sluit de next mini direct aan > een groot drama.

Ps5 direct op de modem > 7.5 mb download.

 

Kunnen wij een modem swap doen?

 

Na mijn vorige langdurige problemen zit ik er weer in.

Vorige keer waren er problemen met het inkomende signaal.

Koud weer > geen last

Mooi weer boven de 20 graden > af en toe een piek en problemen met de verbinding

Zomer weer boven de 28 graden > drama weg vallen verbinding, geen snelheid meer 60% vermogen verlies.

Er zijn toen meerdere monteurs geweest zowel binnen als een buiten netwerk monteur.

 

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Update >

Wifi wil nu niet meer van de 2,4 verbinding af gaan.

Gisteren wifi test:

Samsung s22 ultra 1180mb

Acer expert book 740 mb

 

Vandaag

Samsung s22 ultra 112mb

Acer expert book 78 mb

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Update:

De Switch heeft zijn snelheid terug.

Modem halve dag van het stroom gehad.

En complete kabel vervangen en in de muur verwerkt haha was een klusje maar hij ligt er.

Helaas nog steeds problemen met de media box en dat de modem het ene moment 100mb zet op het kanaal en het andere moment 1000mb

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

De eerder genoemde problemen met de Next Mini hoeven niet met het netwerk te maken te hebben. Is deze qua USB op de meegeleverde voedingsadapter aangesloten, qua HDMI direct op de TV of via een versterker/receiver/soundbar o.i.d.? Je kunt nog naar de audio-instellingen in het menu kijken, met name Dolby.

 

Voor welk apparaat of welke apparaten zie je op dit moment nog wisselen tussen 100 en 1000 Mbps?

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe  Hij is idd aangesloten op de voedingsadapter met de lankabel.
Ik heb alleen problemen met de Next mini (getest met youtube, HBO Max, Netflix en PS5.
Betreft het volgende:
Geluid kraakt (op elke zender) meestal na 10 seconden en dan voor 30 seconden en dan is het weg.
Beeld gaat van knipperen soort kaars effect alsof iemand een lamp dimt en weer helder zet.
Opnames kraken ook met het geluid, aantal opnames zijn niet opgenomen en staat er een uitroepteken bij.

Wat heb ik er aan gedaan.
Modem herstart
Lan kabel cat6 vervangen door een nieuwe (met hulp van een ex Ziggo monteur hahaha)
HDMI kabel vervagen

Geluid instellingen staan op tv op PCM uitgaand geloof ik en op Next Dolby surround (ja).
Betreft een Samsung Q930B Dolby Atmos Soundbar.

 

wissel 100 en 1000 MB:

 

LG OLED EVO G2

Eufy Home base 3 (nieuwe kabel geplaast)

PS5 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31494Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15781Likes

De problemen met de Next Mini klinken als gerelateerd aan HDMI, ik zou als volgende stap testen zonder de soundbar en/of met een andere HDMI-kabel en/of op een andere HDMI-poort. Het zijn geen problemen die ik eerder ben tegengekomen op de community.

 

Welke van de drie genoemde apparaten zijn momenteel direct op het modem en op de externe switch aangesloten?

Tom023
Topicstarter
Level 4
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Excuus voor mijn late reactie 🙏.

Helaas een kruisband operatie gehad 🤕.

Update:
FTP cat 6 kabel opnieuw getrokken (3e in totaal) met ouderwetse UPC Cable one connectors 😂 en alles draait stabiel. yeah!!!

 

Helaas nog wel problemen met de Next Mini.

 

-Alleen nog bij opnames krakend geluid en dan vooral op RTL 4, SBS6 en Veronica

-Contrast flikkeringen licht en donker soort kaarslicht effect, vooral op RTL 4, SBS6 en Veronica 

Nederland 1,2,3 totaal geen last.

-HDMI kabel vervangen al geen resultaat en ook andere HDMI poort gecheckt.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic