Vraag
Reacties
Oplossing
Edraket1512
Level 1

Signaalwaardes Cisco 3212 doen vreemd

Sinds kort heb ik slecht beeld met de mediabox Xl en extra mediabox op ziggo sport en SBS 9. Dit heb ik gemeld bij de de helpdesk van Ziggo en ze hebben mij 2 nieuwe aansluitkabels opgestuurd. Vanaf het AOP gaat de aansluiting eerst naar een Tratec FDU44 signaalversterker. Deze versterker is retourgeschikt en heeft op alle uitgangen een versterking van 4db. Vanaf de versterker gaat 1 aansluiting naar de de cisco 3212 en 2 naar de mediabox xl en extra mediabox. Ontvangst van Ziggo sport en SBS 9 is nu prima.

Toen ik de signaalwaardes van het modem controleerde zag ik 1 upstreamchannel aktief met een waarde van 55 dBmV, veels te hoog. Daarna heb ik het modem rechtstreeks op het AOP aangesloten en kreeg een waarde van 37 dBmV met 1 upstreamchannel aktief, prima waarde!! Maar met deze opstelling had ik geen digitale televisie dus heb ik het modem weer op de signaalversterker aangesloten en de waardes nogmaals gecontroleerd. Nu had ik 4 upstreamchannels aktief met als hoogste waarde 38 dBmV........ Begint mijn modem kuren te vertonen of is dat normaal gedrag???

Overzicht van het modem;

Model: Cisco EPC3212 Vendor:
Cisco Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 38:c8:5c:d6:cd:f2
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Cable Modem Status: Operational

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.5 dBmV 37.8 dB
Channel 2: 9.5 dBmV 37.5 dB
Channel 3: 9.1 dBmV 37.5 dB
Channel 4: 9.2 dBmV 37.6 dB
Channel 5: 9.1 dBmV 37.5 dB
Channel 6: 9.2 dBmV 37.6 dB
Channel 7: 9.5 dBmV 37.5 dB
Channel 8: 8.7 dBmV 37.2 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 36.9 dBmV
Channel 2: 36.7 dBmV
Channel 3: 38.2 dBmV
Channel 4:36.9 dBmV
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Edraket1512
Level 1
Topicstarter
Alles werkt nu stabiel. Heb een splitter (gratis ontvangen van Ziggo) op het AOP geplaatst Van hieruit direct door naar het modem met een kabel(gratis ontvangen van Ziggo) en naar de versterker voor TV. Zowel modem als TV werken nu perfect. Dank aan Ziggo!!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Het kan ook de voeding van de versterker zijn of de versterker zelf.
Het is niet één van de jongste meer en de Mediabox XL deed ook gek en alles zat aan de versterker.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Misschien kan daar ook een oorzaak zitten.
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi @Edraket1512, welkom op onze Community! We helpen je graag verder! Be rt stelt daarvoor al een paar goede vragen. We zijn erg benieuwd naar je reactie en foto 🙂
0 Kudos
Edraket1512
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Edraket1512
Level 1
Topicstarter
Ik heb de splitter van Ziggo ontvangen en het modem heeft nu veel betere waarde



Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.7 dBmV 37.9 dB
Channel 2: 2.7 dBmV 37.8 dB
Channel 3: 2.5 dBmV 37.6 dB
Channel 4: 2.5 dBmV 37.9 dB
Channel 5: 2.7 dBmV 37.8 dB
Channel 6: 2.6 dBmV 37.9 dB
Channel 7: 2.1 dBmV 37.8 dB
Channel 8: 2.1 dBmV 37.5 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 39.0 dBmV
Channel 2: 40.4 dBmV
Channel 3: 40.2 dBmV
Channel 4:39.9 dBmV

Maar 1 ding blijft raar.... Op de mediabox XL fluctueert de signaalkwaliteit op Ziggo Sport en SBS9 continue..Zowel aangesloten op de versterker als rechtstreeks op het AOP zonder splitter......
0 Kudos
willemkn
Level 1
sinds kort heb ik weer een antenne versterker. Ik had toch nog wat rare problemen; af en toe wegvallend geluid of soms blokken in het scherm.
Ik heb daarna nog een coax-contactdoos vervangen en later ook nog een paar coaxkabels (dikker, betere afscherming).
Nu heb ik het idee dat alles stabiel is.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
De Mediabox XL is een beetje gevoelig voor signaalsterkte, zowel te hoog als te laag gaat niet goed.

Op NPO1 moet de signaalsterkte ergens in Goed staan en de signaalkwaliteit moet dan in Uitmuntend staan.

Daarnaast niet het modem koppelen aan de Mediabox XL, dat geeft uiteindelijk toch problemen.
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Edraket1512, allereerst natuurlijk nog de beste wensen voor 2019.
We zijn erg benieuwd hoe het er nu voor staat. Werkt alles nog steeds stabiel?
0 Kudos
Edraket1512
Level 1
Topicstarter
Alles werkt nu stabiel. Heb een splitter (gratis ontvangen van Ziggo) op het AOP geplaatst Van hieruit direct door naar het modem met een kabel(gratis ontvangen van Ziggo) en naar de versterker voor TV. Zowel modem als TV werken nu perfect. Dank aan Ziggo!!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Super dat alles nu weer goed werkt, Edraket1512! Bedankt dat je dit nog even terugkoppelt! 🙂
0 Kudos