Goedemorgen,
Sinds een week of twee lijken de modem signaalwaarden per dag achteruit te gaan. Had ik tot voor kort bij Power gemiddeld tussen de -1.0 en +4.0 dBmV staan, staan er nu een flink aantal kanalen boven de +11.0 dBmV. Afgelopen voorjaar en zomer een flinke tijd bezig geweest met @Paul om problemen met Citrix op te lossen wat uiteindelijk geresulteerd heeft in de levering van het UBC1318ZG modem en het vervangen van zowel de aansluiting in de meterkast als de aansluiting in de wijkkast in de straat (die bleek beschadigd). Afgezien van af en toe een Partial Bonding DS melding ging alles goed.
Er zijn momenteel geen problemen met de verbinding in het dagelijks gebruik, maar ik maak me zorgen over de signaalwaarden die elke dag 'slechter' lijken te worden. Als ik +7/-7 dBmV aanhoud als 'goed' en +11/-11 dBmV als 'matig' dan lijkt er iets niet goed te zitten.
Ik heb de huidige signaalwaarden bijgevoegd en ook voor de volledigheid nog maar even de aansluiting in de meterkast, hoewel daar de afgelopen maanden sinds mijn vorige topic (https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Latency-problemen-met-Citrix/td-p/749528) niets meer in is gewijzigd.
@Paul , kun jij kijken of er iets is gewijzigd in de wijkkast de afgelopen weken? Het aparte vind ik dat de kwaliteit van het signaal per dag achteruit loopt alsof er langzaam een probleem aan het ontstaan is.
Dank alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het signaal gaat bijna overal naar boven na de verbouwingen / inhoudelijke apparatuur vervanging van alle straat / wijkkasten naar Docsis 3.1.
Hier ook hetzelfde Downstream beeld, waar oude modems begonnen te sputteren bij 11 dBmV kunnen de nieuwere modems tot 15 dBmV voor zover ik het begrepen heb.
De Uncorrectables staan allemaal op 0 en de Signaal Ruis Verhouding / SNR zit boven de 40.
De Correctables staan hier ook op 0.
Wat ervaar je precies?
Mogelijk is een andere oorzaak te vinden dan het hogere signaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het signaal gaat bijna overal naar boven na de verbouwingen / inhoudelijke apparatuur vervanging van alle straat / wijkkasten naar Docsis 3.1.
Hier ook hetzelfde Downstream beeld, waar oude modems begonnen te sputteren bij 11 dBmV kunnen de nieuwere modems tot 15 dBmV voor zover ik het begrepen heb.
De Uncorrectables staan allemaal op 0 en de Signaal Ruis Verhouding / SNR zit boven de 40.
De Correctables staan hier ook op 0.
Wat ervaar je precies?
Mogelijk is een andere oorzaak te vinden dan het hogere signaal.
Hoi @Bert , dank voor je bericht. Ik ervaar momenteel geen problemen in het dagelijks gebruik. Enkel omdat het vermogen elke dag een beetje omhoog lijkt te gaan begon ik me ‘zorgen’ te maken. Vooral omdat de afgelopen maanden het signaal stabiel is geweest op een veel lager power level. Maar als dit te maken heeft met de ombouw naar DOCSIS 3.1 dan laat ik het even voor wat het is.
Hier een soortgelijke ervaring met de upgrade (hier op 12-7) van het wijknet naar DOCSIS 3.1.
Vlak voor de upgrade was het vermogen gemiddeld 6 dBmV (7 dB gedempt door POA-01-B en 3 dB attenuator). Vlak na de upgrade gemiddeld 14~16 dBmV (het WC moest toen v.m. nog worden ingeregeld). Na de inregeling 7~8 dBmV gemiddeld. Op dat moment was OFDM nog niet actief, dat duurde nog tot 5-10, vanaf dat moment 9~10 dBmV gemiddeld, 's nachts loopt het tegen 11 dBmV aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.