1
Vraag
2
Reacties
fconsten

Level 5
  • 78Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Signaalsterkte wifi

Na diverse problemen te hebben gehad, heb ik een diagnose van de connectbox gedaan.
Dit is het resultaat.
Bij netwerk diagnose is het volgende vast gesteld.
V Controle modem en internetverbinding
V Controle telefonie dienst
V Controle bekabelde aangesloten apparaten
! Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten

Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1 Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
2 Je internetverbinding werkt.
3 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
4 De signaalsterkte van het apparaat e8:ab:fa:89:c6:ea is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
5 De signaalsterkte van het apparaat 84:0d:8e:63:ed:7f is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
6 De signaalsterkte van het apparaat 60:01:94:ca:d2:87 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
7 De signaalsterkte van het apparaat b4:75:0e:72:2f:b1 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
8 De signaalsterkte van het apparaat 70:2a:d5:ff:5d:d6 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
9 De signaalsterkte van het apparaat b4:75:0e:72:1d:bd is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
10 De signaalsterkte van het apparaat 9c:f4:8e:4c:7f:77 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
11 De signaalsterkte van het apparaat 18:b4:30:ca:1b:bf is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
12 De signaalsterkte van het apparaat 30:fd:38:cc:d3:47 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
13 De signaalsterkte van het apparaat 9c:e6:5e:8f:2d:5f is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
14 De signaalsterkte van het apparaat 38:ca:da:b3:3b:40 is laag,
ga dichter bij de Connect Box staan.
15 Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.

Bij controle door een monteur is geconstateerd dat de box hoog in de meterkast is geplaatst.
Het verst dat een apparaat van de connectbox is verwijderd is max. 3 meter.
Wat kan het probleem van de lage signaalsterkte zijn ?
Mvg Fred Consten
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Bedankt voor je heldere uitleg, fconsten.

Je geeft aan dat je alle apparatuur hebt geconnect met de 5Ghz bandbreedte. Hierin valt me iets op. Zowel je 2,4 als je 5Ghz frequentieband heten [naam]-5Ghz. Ik heb de "-5Ghz" achter je 2,4Ghz bandbreedte dus voor je verwijderd. Als jij dus van plan was om alles op de 5Ghz frequentieband te verbinden dan was dat dus mislukt :wink:

Apparatuur die je dichtbij het modem gebruikt kun je het beste aansluiten op de 5Ghz frequentieband. Apparatuur die je verder van het modem gebruikt kun je het beste met 2,4 Ghz laten verbinden.

Daarnaast gaf je aan dat je Mediabox Next ook offline was. Gelukkig staat deze al bijna 10 uur weer online. Dit lijkt dus opgelost.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je het modem al lager gehangen?
fconsten
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Sinds half juni 2019
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Voor zover ik weet betekent dat dat het apparaat (verbonden via WiFi) niet een sterke verbinding heeft met het modem. Dus bijvoorbeeld dat de afstand tussen de telefoon/tablet/laptop wat groot is. Niet iets om je zorgen over te maken 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Veel andere Wifi zenders in de omgeving?
Heb je al een keer met Wifi Analyzer uit de app stores gekeken of je Wifi niet op hetzelfde kanaal zit als de buren?
Als dat is, zet een vrijer kanaal vast in je modem.

Welke Wifiband gebruik je?
2.4 of 5 GHz?
Of hebben ze beiden dezelfde naam?
fconsten
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik zit op 5GHz en beiden hebben een andere naam.
Dit is het resultaat van de afgelopen dagen.
27-7 CS9994 5:46 uur Je mediabox is niet online
29-7 CS9994 3:58 uur Je mediabox is niet online
30-7 CS9994 3:45 uur Je mediabox is niet online
31-7 CS2212 8:54 uur Je mediabox is niet online
Geen verbinding tussen modem-internet
Aangesloten via wifibooster met kabel
CS9031
Kreeg mediabox niet meer uit of aan
Heb connectbox en modem gereset
Accepteert wachtwoord niet terwijl het modem wel aangeeft dat dit het juiste wachtwoord is.
Heb hem toch weer moeten aansluiten via wifi (94%)
9:50 geen internetverbinding geen geldig ip adres
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Bedankt voor je heldere uitleg, fconsten.

Je geeft aan dat je alle apparatuur hebt geconnect met de 5Ghz bandbreedte. Hierin valt me iets op. Zowel je 2,4 als je 5Ghz frequentieband heten [naam]-5Ghz. Ik heb de "-5Ghz" achter je 2,4Ghz bandbreedte dus voor je verwijderd. Als jij dus van plan was om alles op de 5Ghz frequentieband te verbinden dan was dat dus mislukt :wink:

Apparatuur die je dichtbij het modem gebruikt kun je het beste aansluiten op de 5Ghz frequentieband. Apparatuur die je verder van het modem gebruikt kun je het beste met 2,4 Ghz laten verbinden.

Daarnaast gaf je aan dat je Mediabox Next ook offline was. Gelukkig staat deze al bijna 10 uur weer online. Dit lijkt dus opgelost.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Houd bij 5 Ghz ook rekening met het volgende :

5 Gh is een hogere frequentie en veel gevoeliger voor deuren en muren. Je signaalverlies bij een dichte deur of muur zal dus een stuk groter zijn dan bij de 2.4 Ghz.

Verder is het aan te raden om alleen de kanalen 48 en lager te gebruiken om te voorkomen dat je wifi door de DFS steeds kortdurend kan worden uitgeschakeld vanwege interferentie met (buien)radar en andere systemen van de overheid.
fconsten
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de tips. Toch weer een probleem gehad.
1-8 CS2212 2:26 uur afspelen niet mogelijk. Afstandsbediening werkt niet meer.
Heb hem van de stroom af gehaald en opnieuw opgestart
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic