hoi allemaal,
Ongeveer 2 maanden geleden is er een nieuwe ziggo modem geplaatst omdat internet snelheid vaak laag is. Sindsdien hebben we continu problemen met de Connector Box die om de 1-2 dagen uitvalt (geen wifi signalen en geen internet via LAN kabel). Na meerdere chat sessies en monteur bezoeken zijn er aantal zaken aangepakt/aangepast:
Uitlezen van signaalsterkte in de meterkast liet geen probleem zien.
Het probleem: om de dag of 2 valt de wifi signalen uit (van 2,5 en 5) en geen internet via LAN. Er brandt geen andere lampje op de Connector Box dan de witte onderaan. Ziggo klantenservice (per telefoon en per chat) kunnen de storing niet zie op het moment zelf. Ze zien dat de modem off line is.
Onder netwerk historie zie ik dat er vaak dezelfde foutmeldingen rond de tijd van de storing:
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
***Mod. edit***
< Klik hier voor de oplossing >
Opgelost! Ga naar oplossing.
@AbelWei Het is aan te bevelen on eens één voor één de apparaten eraf te halen en kijken wat er gebeurt, soms komt je dan tot de oorzaak.
Te beginnen met de Siemens Oven via HomeConnect, er worden vaak problemen gemeld met Bosch Siemens, zij hebben een geheel eigen wijze van netwerk verbinding.
Om je signaal en andere vaak voorkomende zaken uit te sluiten?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
wat voor apparaten heb je allemaal aan je netwerk hangen?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
charlesderidder wrote:
wat voor apparaten heb je allemaal aan je netwerk hangen?
We hebben oa:
Atag One thermostaat
Siemens Oven via HomeConnect
3 slimme stekkers
2 iPads, 2 Apple laptops, 4 iPhones
De storing van de modem is niet getriggerd door het gebruik van een apparaat
is er iets dat je specifiek zoekt?
@AbelWei Het is aan te bevelen on eens één voor één de apparaten eraf te halen en kijken wat er gebeurt, soms komt je dan tot de oorzaak.
Te beginnen met de Siemens Oven via HomeConnect, er worden vaak problemen gemeld met Bosch Siemens, zij hebben een geheel eigen wijze van netwerk verbinding.
Om je signaal en andere vaak voorkomende zaken uit te sluiten?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
@AbelWei Zie dit topic over keukenapparatuur van Bosch Siemens.
Na van alles geprobeerd te hebben en 2x monteur, kwam er toevallig een Siemens monteur over de vloer. Die vroeg direct of ik geen slechte ervaring had met aansluiting op Ziggo netwerk. Die gaf aan dat het een bekend probleem is dat die Siemens HomeConnect met de modems van Ziggo niet (goed) werken.
Ik heb de topic over Siemens keukenapparaat en Ziggo gedeeltelijk gelezen. Er is geen direct verband tussen uitval van de Connector Box en het gebruiken van Siemens Oven. Ik zal de WiFi op de oven even uitzetten voor het weekend.
De waardes van up-/download stream ga ik vanavond opzoeken en posten.
Ik vermoed toch een verband, vanwege de tekst die daar staat als beste reactie:
“Ik heb onlangs ook mijn Siemens apparatuur op het Ziggo netwerk aangesloten en…. internet viel meerdere keren uit. Alle getest en nu blijkt dat zodra ik bijvoorbeeld mijn afzuigkap aansluit op Ziggo WiFi-netwerk, de boel klapt. Moet ik modem weer opnieuw opstarten.
Na van alles geprobeerd te hebben en 2x monteur, kwam er toevallig een Siemens monteur over de vloer. Die vroeg direct of ik geen slechte ervaring had met aansluiting op Ziggo netwerk. Die gaf aan dat het een bekend probleem is dat die Siemens HomeConnect met de modems van Ziggo niet (goed) werken.
Ik heb alle apparatuur eraf gehaald en hoppa… geen problemen meer. Gisteren toevallig weer aangesloten en weer opnieuw uitval internet. Ik heb nu dus allemaal Siemens apparatuur met home connect die ik niet heb kunnen aansluiten.”
Welkom op de Ziggo Community @AbelWei. Leuk dat je hier eens komt kijken.
Ontzettend irritant dat jouw internetverbinding regelmatig wegvalt op jouw Arris Connectbox. De vraag van @charlesderidder was een hele belangrijke vraag, zodat we zicht hebben op de aangesloten apparaten. Het antwoord van @Be rt is precies hoe het in elkaar steekt. Het is bij ons bekend dat het Arris en Compal modem vastloopt wanneer Bosch Siemens keukenapparatuur draadloos verbonden is. Er is dan geen dataverbinding meer. Ik wil je dan ook aanraden om jouw Siemens oven via HomeConnect los te koppelen. We zijn aan het onderzoeken hoe dit probleem opgelost moet worden. Er is dus wel degelijk een verband tussen beide. Na het loskoppelen van de Siemens oven moet de verbinding stabiel blijven. Laat je ons na het weekend weten of de verbinding niet meer is weggevallen na het loskoppelen van de Siemens Oven?
Voor de technici zijn hier de upstream/downstream informatie uit de connector box. De wifi van de Siemens Oven heb ik 1 dag geleden uitgezet. Ik wacht nog een paar dagen af om te kijken of het goed gaat.
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 300000000 | 4.9 | 38 | 256 qam | 10 |
2 | 228000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 236000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 2 |
4 | 244000000 | 3 | 38 | 256 qam | 3 |
5 | 252000000 | 2.5 | 38 | 256 qam | 4 |
6 | 260000000 | 2.7 | 38 | 256 qam | 5 |
7 | 268000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 6 |
8 | 276000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 7 |
9 | 284000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 8 |
10 | 292000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 9 |
11 | 308000000 | 5 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 316000000 | 5 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 324000000 | 5 | 38 | 256 qam | 13 |
14 | 332000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 340000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 348000000 | 6.4 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 356000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 17 |
18 | 364000000 | 6.4 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 372000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 380000000 | 4.9 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 388000000 | 4.9 | 38 | 256 qam | 21 |
22 | 396000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 22 |
23 | 404000000 | 4.1 | 38 | 256 qam | 23 |
24 | 412000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 24 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
1 | Locked | 38.6 | 15 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 128736 | 0 |
3 | Locked | 38.9 | 14 | 0 |
4 | Locked | 38.6 | 27 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 28 | 0 |
6 | Locked | 38.9 | 66 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 16 | 0 |
8 | Locked | 38.9 | 15 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 19 | 0 |
10 | Locked | 38.9 | 15 | 0 |
11 | Locked | 38.9 | 20 | 0 |
12 | Locked | 38.6 | 17 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 16 | 0 |
14 | Locked | 38.6 | 28 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 27 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 34 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 36 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 27 | 0 |
19 | Locked | 38.6 | 11 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 15 | 0 |
21 | Locked | 38.6 | 18 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 12 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 13 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 19 | 0 |
en hier zijn de upstream data
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 44499985 | 4.6 | 5120 | 64 qam | 6 |
2 | 52000000 | 4.625 | 5120 | 64 qam | 5 |
3 | 36000050 | 4.6 | 5120 | 64 qam | 7 |
4 | 58800000 | 4.65 | 5120 | 64 qam | 8 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Je signaalwaarde en signaal ruis verhouding is ruim binnen de grenzen, daar zie ik geen afwijkingen.
Je Siemens apparatuur zit in je lokale netwerk en dat lokale netwerk schijnt over de rooie te gaan door bepaalde data van de Siemens apparatuur.
Het begint erop te lijken dat de combi van Siemens homeconnect WiFi apparaten en Connector Box het probleem is. Het is al ruim 2 dagen zonder probleem en dat is zeer uitzonderlijk.
Natuurlijk willen we de WiFi functie va onze Siemens oven gebruiken. Het lijkt dat de enige oplossing is de Connector Box in Bridge Mode te zetten en de 2 Apple AirPorts aansluiten.
Bedankt aan iedereen die meegeholpen heeft. De WiFi valt niet meer weg en blijft stabiel. Fijne feestdagen!
Dank voor je update, dit maakt het heel duidelijk.
Hopelijk komt er toch veel lekkers uit de oven.
Ik heb een Arris Connectbox en al minimaal een jaar een Siemens wasmachine aangesloten via HomeConnect. Nooit problemen gehad.
Nu een paar weken geleden een nieuwe Siemens vaatwasser aangesloten via HomeConnect.
Sindsdien valt het modem regelmatig uit met een critical No Ranging Response received - T3 time-out melding. Modem moet dan herstart worden.
Ik ga nu ook testen wat het resultaat is als de vaatwasser weer als een dom apparaat ingesteld staat.
Het ziet er dus naar uit dat niet alle Siemens apparaten het netwerk laten crashen.
Wordt vervolgt …..
Ik heb nu een week lang mijn siemens vaatwasser uit het wifi netwerk gehaald.
Resultaat : Ik heb weer een keurig stabiel netwerk.
Het ligt dus inderdaad aan de vaatwasser 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.