1
Vraag
2
Reacties
Sjeefer

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Setup dual network met smart WiFi boosters icm ASUS RT-AC88U

Beste mensen,

 

Ik denk erover om een aantal smart wifiboosters aan te sluiten op mijn bestaande netwerk om zo de totale dekking voor zowel het thuisnetwerk als het gastnetwerk (tevens IoT) te vergroten.  Op dit moment is de bestaande infrastructuur (Sonos, Hue etc) bedraad aangesloten op de bestaande router, een ASUS RT-AC88U, met het Ziggo modem in bridge modus (dus de ASUS verzorgt ook de WiFi). Omdat het inmiddels een hoop apparaten zijn, houd ik liefst de SSID’s en wachtwoorden wat ze zijn... daarom een paar vragen:


- Kan ik met de boosters (bijv. TP Deco X90) het bestaande WiFi-netwerk versterken (dus het huidige SSID en wachtwoord laten wat ze zijn)?
- kan ik dan ook daarnaast het bestaande gastnetwerk daarmee versterken (dus beide bestaande netwerken uitbreiden)?

Of is het handiger om bijvoorbeeld de Deco’s alleen te gebruiken voor het thuisnetwerk en dan de ASUS alleen voor het gastnetwerk (en evt. een separaat IoT netwerk)? En wat is dan handiger, internet->Deco->ASUS of internet->ASUS->Deco?

 

Misschien maak ik het mezelf wel te moeilijk, dan hoor ik het ook graag!

 

Alvast hartelijk dank voor de moeite!

 

Met vriendelijke groet,
Martijn

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

CCD203E2-B2F8-4624-A63B-C442918042C0.jpeg

 is mogelijk maar dan heb je geen profijt van het mesh wifi

DE233123-4A99-4096-A3C2-3A688B2A06DC.jpeg

 als de Deco een gast netwerk ondersteund dan kun je een nieuwe gastnetwerk aanmaken het bestaande gastnetwerk er mee versterken is niet mogelijk

DC5B7D79-2120-4BAB-8EE6-761DE87C1F1D.jpeg

 beter is de asus alleen als gastnetwerk gebruiken 

de Deco voor je eigen netwerk zo kan je voor je eigen netwerk mesh wifi gebruiken 

Bekijk in context

Sjeefer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

CCD203E2-B2F8-4624-A63B-C442918042C0.jpeg

 is mogelijk maar dan heb je geen profijt van het mesh wifi

DE233123-4A99-4096-A3C2-3A688B2A06DC.jpeg

 als de Deco een gast netwerk ondersteund dan kun je een nieuwe gastnetwerk aanmaken het bestaande gastnetwerk er mee versterken is niet mogelijk

DC5B7D79-2120-4BAB-8EE6-761DE87C1F1D.jpeg

 beter is de asus alleen als gastnetwerk gebruiken 

de Deco voor je eigen netwerk zo kan je voor je eigen netwerk mesh wifi gebruiken 

Sjeefer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @anoniemforum ! Een laatste vraag nog, raad je dan aan om de Deco op het modem aan te sluiten en dan de ASUS op aan de Deco, of net andersom (dus de ASUS op het modem)?

Groet, Martijn

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ik zou de asus aan het modem laten 

de Deco op de asus aansluiten en als acces point instellen 

 

en het gastnetwerk zo laten als het nu is

Sjeefer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic