Ik heb een Connect box van Compal en een Mediabox Next. De Mediabox is bekabeld aangesloten op het modem.
Vrijdagavond 2 april heb ik gebeld naar de helpdesk met een vraag over mijn Mediabox next.
Wanneer ik de box opstart om tv te gaan kijken is de internetsnelheid laag (Netwerk diagnose) en heb ik ook problemen met opnemen enz.
Wanneer ik daarna de box uit zet en alle kabels, behalve die van de Mediabox Next, uit het modem (Connect box) haal en de Mediabox weer opstart gaat de inentsnelheid op de Mediabox weer naar full HD. Die blijft ook op full HD tijdens het verder kijken en nadat alle kabels weer op de Connect box zijn aangesloten.
Start ik de andere dag de Mediabox weer op dan is de internetsnelheid weer laag en moet ik hetzelfde ritueel weer uitvoeren om de Mediabox weer op full HD te krijgen.
Ik heb dit voorgelegd aan de helpdeskmedewerker, die daarover in overleg moest gaan.
Na een tijdje wachten kwam hij met de medemededeling dat hij niets voor mij kon doen, ik had te veel apparaten aangesloten op het modem. Oa een TP link, een Synology Nas enz enz.
Ik was verbijsterd en heb nog gevraagd waarom ik dan een abonnement met een snelheid van 250 Mbps download en 25 Mbps upload afgesloten heb. De genoemde apparaten verbruiken echt niet zo veel van deze snelheid én voordat deze problemen begonnen (november/december 2020) had ik dezelfde apparatuur en aansluitingen als nu, er is in de tussentijd niets veranderd of bijgekomen.
Andere zaken:
- Ik kon die avond niet bellen naar 1200 met de vaste lijn omdat die heel veel ruis en vervorming gaf. Heb dit geprobeerd maar werd door de helpdeskmedewerker afgebroken met de opmerking: probeer het op een andere manier. Er waren ook 2 inkomende gesprekken waarbij zoveel ruis was dat het gesprek werd afgebroken.
- Al een hele tijd merk ik dat af en toe de internetverbinding wegvalt.
Ik voel mij afgescheept door de medewerker en mijn vraag is: weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?