igorenlaura

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Server niet bereikbaar

Goedemorgen, 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De klantenservice van ziggo kan dit helaas niet oplossen. 

Ik werk inmiddels al bijna een jaar thuis maar kan niet op de server van mijn werk komen omdat dit wordt tegengehouden. Volgens de ict man van het werk komt dit vanuit ziggo. Zodat ik een VPN verbinding maak met het werk kan ik wel op het netwerk. Maar als ik een VPN verbinding maak werkt een deel van mijn programma's en websites die ik op dat moment nodig heb niet meer. Dus dat is niet ideaal. 

Hoe kan ik toegang krijgen tot de server zonder deze VPN verbinding. Als ik contact maak met de server via een hotspot werkt het wel,en op het werk maken we ook gebruik van ziggo internet en daar werkt de server wel. 

3 Reacties 3
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @igorenlaura,

Welkom op de vernieuwde Community! 
Lastig dat je al zo lang niet op de server van je werkt komt!
Helemaal als dat eigenlijk wel nodig is voor het werk...

Nu zie ik toevallig dat het modem vanochtend in bridge is gezet.

Heeft dat hiermee te maken? En lukt het nu wel?

igorenlaura
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond @Erik P,

 

Bedankt voor je reactie. Helaas is het niet gelukt. De ICT-man van het werk is opnieuw geweest maar hij komt er niet doorheen. Hij denkt dat het in de server van ziggo ergens wordt tegen gehouden. Alleen via een VPN-verbinding kunnen we contact maken met de database. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @igorenlaura.. Waar zit de bottleneck volgens de ICT-man bij je op het werk? Dat het 'ergens' tegengehouden wordt is vrij algemeen omschreven en daarmee is het helaas zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg 😞

Verder viel op dat je modem vorige week in de bridge modus is geplaatst. Had dat te maken met dit probleem? Gebruik je een eigen externe router om het internetverkeer thuis af te handelen?



Uitgelicht topic