1
Vraag
2
Reageer en help mee
GPaulussen

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sent items @home verdwenen in webmail (en IMAP)

Vandaag contact gehad met Servicedesk van Ziggo maar helaas nog geen oplossing. Dit wordt verder onderzocht door technisch specialist en ik word hierover later teruggebeld.

 

Tot mijn grote schrik en verbazing zag ik vanmorgen dat al mijn verzonden emails (tot 23 juni 2024 j.l.) in de map Sent items weg zijn. Op webmail zie ik tevens dat het verbruik van ziggo-webmail is gereduceerd van ruim 2,3 GB van de 5 tot nu nog maar 986mb !! De prullenbak is leeg en ook alle andere mappen heb ik gecheckt maar nergens zijn de mails terug te vinden. Met meer dan 100% zekerheid kan ik zeggen dat ik zelf de mails niet verwijderd heb. Ben zelf IT-er en ervaren mailgebruiker dus weet wat ik doe. 😉 Met de medewerker van de servicedesk vele opties doorgenomen maar nergens de oorzaak kunnen achterhalen.

 

Zijn er op dit forum mensen die dit probleem herkennen? 

8 Reacties 8
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24251Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7786Likes

Heb je op een Computer misschien de optie om Ziggo op POP3 te openen met vinkje bewaard op de server zo kan je misschien nog je mail terug halen.

Maar moet wel onafhankelijk apparaat zijn.

 

Voor de rest met @Home die kan je veranderen in 

Schermafbeelding 2023-11-12 om 21.23.57.png

 

E-mail instellen IMAP-, SMTP- en POP-servers en poorten 

of E-mail van Ziggo instellen 

 

Ik kan ook als je wilt een Medewerker vragen of die nog iets kan doen voor je.

GPaulussen
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je snelle reactie. Ik gebruik tegenwoordig op mijn computer al een aantal jaren IMAP instellingen voor mijn mail. M.a.w. dan verwacht ik niet dat er op de mailserver bij ziggo nog iets is terug te vinden? Het betreft ook alléén maar de map met verzonden items! Meestal benader ik mijn privémail via de browser door in te loggen op webmail. Daar zag ik vandaag ook dat mijn sent items map bijna helemaal leeg was! 

Zowel op laptop als in de webmail ook niks in de prullenbak, hoewel ik ook zeker weet dat ik geen mails verzonden heb.

Vroeger gebruikte ik altijd de pop server om mijn mail binnen te halen op de laptop en dan liet ik altijd kopieën staan op de ziggo server. Ik had dan altijd lokaal nog een extra archief. Periodiek exporteer ik dat ook naar .pst files om nooit iets kwijt te raken... 

Nu dus ergens op de ziggo server verloren gegaan vrees ik?? 

Ik zou morgen om 14 uur worden teruggebeld door een medw van Ziggo hierover.

 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24251Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7786Likes

Laten we dat dan even afwachten ( ben zelf klant die klant helpt) maar ik kan wel een Medewerker inlichten als het niet lukt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77261Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

In "veel/vrijwel alle/alle gevallen" blijkt het achteraf een gehackt mailaccount te zijn geweest.

Wijzig in ieder geval je Mijn Ziggo wachtwoord en je emailadres wachtwoord.

 

Ziggo maakt, tot nu toe, geen persoonlijke backups en weg is weg op de mailserver.

GPaulussen
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heel bijzonder, ik gebruik Dashlane met supersterke wachtwoorden 16 willekeurige tekens en heb een maand of drie geleden zelfs een nieuw wachtwoord aangemaakt. Gehackt lijkt me erg onwaarschijnlijk

 

GPaulussen
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zoals je kunt lezen heb ik vorige week woensdag telefonisch contact gehad met de Servicedesk van Ziggo. Ik zou donderdag worden teruggebeld... helaas heeft er niemand van Ziggo teruggebeld, waarna ik zélf nog maar een keer gebeld heb. Aardige dame aan de lijn (Melanie) die zou doorgeven aan haar collega om mij zo spoedig mogelijk terug te bellen. Het is nu maandag een week later!!!! Nog steeds niet teruggebeld door Ziggo... en ook nog steeds geen oplossing of fatsoenlijke uitleg voor mijn probleem.

Erg ontevreden over de manier waarop Ziggo haar klanten behandelt... 

 

Zijn er meer mensen met zo'n slechte ervaring???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77261Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

@GPaulussen Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de stappen te zetten die mogelijk zijn.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5984Posts
  • 709Oplossingen
  • 2537Likes

Goedemorgen @GPaulussen 

 

Goed dat je hier op het forum op zoek bent gegaan naar raad en daad. Jammer dat er tot nu toe nog niemand is langsgeweest met een oplossing.

Wellicht handig om hier ook te vermelden om welk e-mailprogramma e.d. het gaat dat je gebruikt? 🙂 Zo kunnen onze leden dit draadje beter oppakken.

 

Heaas kan ik niet inzien met wie je een terugbel afspraak hebt/had. Excuus! Ik hoop dan ook dat we middels dit topic je van een antwoord kunnen voorzien.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic