Vraag
Reacties
Oplossing
Buddha68
Level 1

Security camera's geen verbinding met wifi

Hallo Ziggo vrienden

ik heb het volgende probleem ik probeer mijn secutity camera,s te installeren maar op een of ander manier kunnen de camera,s geen verbinding krijgen met mijn wifi ????

ben al weken bezig,heb de modem al gereset de camera,s het zelfde ook gereset etc maar kom niet verder

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85
Level 14

Als ik de eerste camera opzoek op bol.com krijg je bij de specificaties Type WIFI netwerkSingle-band (2,4 GHz). De camera werkt dus alleen op je 2,4ghz netwerk, mogelijk moet je je netwerken even scheiden en ziet je modem het dan wel. Als je https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/netwerknaam-wijzigen#/ inlogt kan je volgens mij via wifi instellingen het 2,4 ghz netwerk een andere naam geven waardoor deze gescheiden is van de 5g. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Buddha68 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Het zou denk ik wel helpen als je erbij vermeld om welke camera (merk en type) het gaat. Ik weet niet precies hoeveel beveiligingscamera's er bestaan, maar dat zijn er denk ik behoorlijk wat.

 

 

0 Kudos
Buddha68
Level 1
Topicstarter

het gaat om 3 camera,s

1 camera voor achterthuis is van Denver SHO 110 CAM

1camera voor binnen EUFY 

1 Deurbel action 

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Als ik de eerste camera opzoek op bol.com krijg je bij de specificaties Type WIFI netwerkSingle-band (2,4 GHz). De camera werkt dus alleen op je 2,4ghz netwerk, mogelijk moet je je netwerken even scheiden en ziet je modem het dan wel. Als je https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/netwerknaam-wijzigen#/ inlogt kan je volgens mij via wifi instellingen het 2,4 ghz netwerk een andere naam geven waardoor deze gescheiden is van de 5g. 

Marion181
Level 1

Ik heb het zelfde probleem 

sinds dat ziggo Port 25 dicht gegooid hebben werkt mijn Bascom Camera het niet meer 

alles al gedaan bascom zelf ook vanalles gedaan maar het ligt aan ziggo 

maar die doen niks!!!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Marion181 goed dat je het even komt melden, want het is irritant als diensten opeens niet meer werken. 

Allereerst: in dit topic zie je de tips van Tjeerd85. Kan je daar iets mee?

En anders, heb je de camera's direct met je modem verbonden, of zitten er boosters of versterkers tussen? We horen het graag. En wie weet heeft @anoniemforum nog een handige tip voor je!

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Marion181 

welk type Bascom Camera heb je ? en is de firmware up-to-date ?

port 25 is voor smtp (uitgaande e-mail) dat zou geen problemen met de beveiligingscamera mogen opleveren mits de beveiligingscamera melding naar een gewenst e-mailadres stuur.

 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Marion181 , welkom op onze Community. Fijn dat je dit topic hebt gevonden en onze leden je hiermee mogen helpen.

Zo te zien heeft @anoniemforum je enkele tips gegeven. Heb je deze gezien?


Mocht je aanvullende vragen hebben of wat extra hulp kunnen gebruiken, laat het dan gerust weten. 

Marion181
Level 1

Hallo

Type bascom 

DVR 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

https://www.bascom.support/hc/nl/articles/360011932559-Poortforwarding-op-de-router

 

de bascom DVR maakt zo te zien geen gebruik van poort 25

ik denk dat je modem waarschijnlijk is terug geschakeld naar dslite in dat geval kan een moderator het modem op ipv4 only zetten

https://www.ip-adres.nl

kun je de eerste 2 regels van het ip-adres delen in het topic 

0 Kudos