1
Vraag
2
Reageer en help mee
nwmniessen

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Scanrapport safe online

Het scanrapport geeft aan dat een aantal bestanden niet worden gescand, omdat ze zijn beveiligd, in gebruik zijn, o.i.d. Alleen de eerste 100 worden getoond.

 

Is er een manier om de volledige lijst te bekijken?

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je zou 2 optie's kunnen doen als je Ziggo Safe Online niet zo werkt als het moet, kan het zijn dat er Malware op je PC is aangetroffen.

Dan kan je beste Malwarebytes Free voor Windows of Apple downloaden, je kan een maand lang van alle diensten gebruik maken en hij gaat automatisch op vrije versie over. Scan eerst je PC goed met dit programma en verwijder dan alles uit de Quarantaine.

 

Probeer daarna weer eens een scan te doen met Ziggo Safe Online en pas eventueel bij Voorkeuren de instellingen aan voor de scan.

Schermafbeelding 2022-01-08 om 12.37.12.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Of scan een keer met Microsoft Safety Scanner, dit is een op zichzelf staand programma wat zich niet installeert en je zo kunt deleten:

Microsoft Safety Scanner Download - Windows security | Microsoft Docs

nwmniessen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je suggestie, maar dat was niet het antwoord dat ik zocht!

Mijn vraag is simpel. Kan ik ergens de volledige lijst van niet gescande bestanden raadplegen, in een logbestand of zo.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vermoedelijk is dat er niet, de meeste virus scanners houden alleen bij wat wel is gescand. Wellicht dat er ergens een instelling is om een uitgebreidere overzicht te krijgen.

Er is wel een optie om de te scannen bestanden aan te passen, mogelijk kunt hier een en ander uitbreiden.  Veel meer opties heeft safe online/ F secure niet.

 

Het risico met heel strikte instellingen is een grotere kans op vals positieve meldingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een lijst met niet gescande bestanden zou vrijwel zinloos zijn, omdat een computer zomaar 400.000 bestanden bevat en de niet gescande bestanden bij een snelle scan al gauw 300.000 bestanden zou bevatten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mee eens, maar dat is wel het antwoord op de gestelde vraag. Bestanden die recent niet zijn gewijzigd hoeven ook niet te worden gescand.

 

Er wordt duidelijk gevraagd of daar een lijst van is binnen Safe online, er wordt niet naar andere scan methoden gevraagd.

nwmniessen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor jullie reacties.

@Bert In mijn geval is er (bij een volledige geplande scan) sprake van 1750 niet gescande files.

En over zin of onzin: Als er 100 van de 1750 files worden getoond, is het toch niet gek dat ik mij afvraag waarom die 100 wèl en de rest niet wordt getoond. En of die volledige lijst niet ergens in (in een verborgen map?) te vinden is. Puur nieuwsgierigheid, ik geef het toe. 😊

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een terechte en duidelijke vraag, ik gebruik safe online niet die lijst als deze bestaat hoort gewoon via het programma zelf vindbaar te zijn.  Waar zal een gebruiker hiervan mogelijk kunnen vertellen.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Safe-online is F-secure in een ziggo jasje.

 

Ik ben bij F-secure even gaan zoeken maar kan daar ook niks vinden.

Het zijn waarschijnlijk vooral een paar windows mappen waar deze (vaak temp of installatie) bestanden in staan. Maar ook eel lijst van mappen oid. kon ik niet vinden.

 

De meeste (alle?) bestanden staan in ''C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\'', die map eens handmatig scannen en zien wat er uit komt?

 

nwmniessen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nogmaals dank voor jullie reacties.

@Steefb Ik heb nog even zitten zoeken n.a.v je suggestie, maar daar kom ik ook niet uit.

 

Het ziet er dus naar uit dat deze vraag nog wel even aan me knagen. 🙂

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @nwmniessen! Jammer om te lezen dat het antwoord op jouw vraag nog niet gevonden is. Zelf durf ik mij hier eerlijk gezegd ook niet aan te wagen. Omdat Safe Online, zoals @Steefb zo mooi zegt, F-secure is in een Ziggo jasje, zou je misschien de vraag ook nog aan de F-Secure Community kunnen voorleggen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic