1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Henk5991

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scan to mail werkt niet meer

Hi, sinds vandaag werkt scan to mail niet meer. Stond ingesteld smtp.ziggo.nl  en printer@bedrijfsnaam.nl met poort 587 en Allow TLS aangevinkt. Check SMTP zegt connection to the server was succcesful. Maar een scan komt er niet doorheen. Met serviceafdeling van printer (Canon) gebeld en getest via ander mailadres en smtp server, werkt prima. Oftewel: ligt niet aan de printer. 

Klantenservice Ziggo verwijst naar community om oplossing te vinden (grrr). 

Vind op Ziggo site Zo mail je veilig met Ziggo Zakelijk | Ziggo Zakelijk dat instellingen zouden moeten werken. Echter ergens anders op Ziggo site zie ik weer dat je wel een email/wachtwoord moet invoeren.... 

Wie kan mij uit de brand helpen?

27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
Henk5991
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een IR-ADV C3730

Sanka

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo. Ik ben heel benieuwd of dit probleem al is opgelost. Sinds vorige week verstuurt mijn printer/scanner de scans niet meer per e-mail. Ik heb alle stappen die ik heb gevonden toegepast, maar helaas zonder resultaat. Ook mijn scanner geeft aan dat de verbinding met de server succesvol is, maar de scans worden niet verzonden (foutmelding). Ik hoop dat iemand nog de gouden tip heeft.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

@Sanka Kun je de SMTP-instellingen plaatsen met jouw e-mailadres onherkenbaar gemaakt?

Sanka

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMTP.jpeg

Sanka

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe Bedankt voor jouw snelle reactie, bedoel je deze instellingen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Kun je Verificatiecodering aanpassen naar STARTTLS, indien mogelijk? Alternatief kun je poort 465 met SSL/TLS gebruiken. 'SMTP Verificatie: E-mailadres' moet overeenkomen met 'Gebruikersnaam SMTP Verificatie', met de gebruikersnaam en wachtwoord moet je kunnen inloggen bij webmail.

De gegevens onder 'POP3/IMAP4' en 'E-mail communicatiepoort' zijn onjuist, al zouden deze geen invloed moeten hebben op het verzenden van scans. Hieronder de juiste instellingen:

• Servernaam POP3/IMAP4: pop.ziggo.nl
  • Codering POP3/IMAP4: SSL/TLS
  • Poortnummer POP3 ontvangst: 995
  • IMAP4 ontvangst poortnummer: 993
Sanka

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe ik heb bij gebruikersnaam de gebruikersnaam aangepast naar het e-mailadres, nu werkt het 🙂 erg fijn > verificatiecodering kan ik alleen op automatisch, actief of inactief zetten. Maar het lijkt dus goed te gaan. Bedankt voor je hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Fijn om te lezen. Voor poort 587 is 'Automatisch' in dat geval de juiste optie.