1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Henk5991

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scan to mail werkt niet meer

Hi, sinds vandaag werkt scan to mail niet meer. Stond ingesteld smtp.ziggo.nl  en printer@bedrijfsnaam.nl met poort 587 en Allow TLS aangevinkt. Check SMTP zegt connection to the server was succcesful. Maar een scan komt er niet doorheen. Met serviceafdeling van printer (Canon) gebeld en getest via ander mailadres en smtp server, werkt prima. Oftewel: ligt niet aan de printer. 

Klantenservice Ziggo verwijst naar community om oplossing te vinden (grrr). 

Vind op Ziggo site Zo mail je veilig met Ziggo Zakelijk | Ziggo Zakelijk dat instellingen zouden moeten werken. Echter ergens anders op Ziggo site zie ik weer dat je wel een email/wachtwoord moet invoeren.... 

Wie kan mij uit de brand helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

Kun je Verificatiecodering aanpassen naar STARTTLS, indien mogelijk? Alternatief kun je poort 465 met SSL/TLS gebruiken. 'SMTP Verificatie: E-mailadres' moet overeenkomen met 'Gebruikersnaam SMTP Verificatie', met de gebruikersnaam en wachtwoord moet je kunnen inloggen bij webmail.

De gegevens onder 'POP3/IMAP4' en 'E-mail communicatiepoort' zijn onjuist, al zouden deze geen invloed moeten hebben op het verzenden van scans. Hieronder de juiste instellingen:

• Servernaam POP3/IMAP4: pop.ziggo.nl
  • Codering POP3/IMAP4: SSL/TLS
  • Poortnummer POP3 ontvangst: 995
  • IMAP4 ontvangst poortnummer: 993

Bekijk in context

27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

Sinds vandaag blijkt authenticatie met gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord ook vereist te zijn wanneer smtp.ziggo.nl vanaf een Ziggo IP-adres wordt aangeroepen.

Henk5991
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je snelle reactie.

Maar welke gebruikersnaam / wachtwoord gebruik ik dan?

Want printer@bedrijfnaam.nl is geen ziggo email adres natuurlijk. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

De authenticatie moet inderdaad met gebruikersnaam en wachtwoord van een Ziggo-mailbox plaatsvinden.

Henk5991
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En mag de afzender dan nog wel printer@bedrijfsnaam.nl zijn ? M.a.w.: kan dat verschillen van het authentificatieadres? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

Dat zou je even moeten proberen, van Outlook weet ik dat dit niet wordt geaccepteerd.

Henk5991
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is wel lekker handig voor alle bedrijven die @bedrijfsnaam.nl hebben en een ziggo accountje voor hun internet...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

Ik heb het even getest, een afzender binnen een extern domein wordt niet geaccepteerd door smtp.ziggo.nl.

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

Kijk eens of je scanner instellingen een 'reply-to" mogelijkheid heeft

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10330Posts
  • 597Oplossingen
  • 2940Likes

bij mijn sinds gisteren het zelfde probleem met een hp printer

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi,

Ik zou als smtp in dat geval de smtp instellingen die bij het email adres horen gebruiken. De hostpartij van het email adres zou dat moeten kunnen vertellen.

Als je een zakelijk klant bent van Ziggo dan kun je ook nog smtp.ziggozakelijk.nl proberen.

Groet,

Ger

Richard G.

Level 16
  • 1834Posts
  • 86Oplossingen
  • 955Likes

Gaat dat toevallig om een HP printer?

Zoja, als het een verouderd type is zou ik sowieso:

a.) De smtp van de hostingprovider gebruiken, bijv. smtp.bedrijfsnaam.nl (of wat nodig is)

b.) Als dat niet werkt, laat de hoster dan even kijken of de hostnaam nog TLS_DHE_RSA encryptie accepteert want daar wil het ook nog wel eens op mis gaan omdat ze alleen nog TLC_ECDHE_RSA encryptie gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34440Posts
  • 2525Oplossingen
  • 17361Likes

@Richard G. Wat betreft de cipher suites viel mij ook al op dat ECDHE-RSA-AES256-SHA (dus een vrij modern type, gezien ECDHE) wordt aangeboden door de Ziggo-servers, ook al wordt TLS 1.0 gekozen als versleuteling.

Richard G.

Level 16
  • 1834Posts
  • 86Oplossingen
  • 955Likes

@tobiastheebeJa daar zeg je zoiets... dat zit er bij hun ook bij TLS 1.0 bij inderdaad. Is wel interessant.

Wordt echter wel tijd dat ze die 1.0 ook eens gaan uitzetten.

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

Welk type Canon gaat het over?
Ik vind de stelling "ligt niet aan de printer" een beetje een dooddoener van Canon support..

Een beetje rondsnuffelen op Google leert dat types ImageRunner prima met Reply-To overweg kunnen.

Reply-to - Canon - imageRUNNER ADVANCE C5255 C5250 C5240A C5240 C5235A C5235 - User's Guide (Product...

Heb je een ander type? laat het ons weten, dan kunnen we je verder helpen

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

@Gerr_it 
Nou, ja.. .jee... alleen als je een echt kleinzakelijk of grootzakelijke klant bent, die zitten in andere IP ranges dan waar wij "wonen".

In onze villawijk wonen retail en soho klanten. Alleen als je achter de schutting op het industrieterrein zit, kun je bij smtp.ziggozakelijk komen..
Probeer maar eens telnet smtp.ziggozakelijk.nl:25
Kans is groot dat je een not-found terugkrijgt

Groet van Hoot

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Je kunt het proberen met poort 465. Of is "allow TLS" de StartTLS instelling op deze printer? 

Groet,

Ger

caesar

Level 17
  • 4374Posts
  • 77Oplossingen
  • 1466Likes

@Henk5991 

@Henk5991  schreef:

Dat is wel lekker handig voor alle bedrijven die @bedrijfsnaam.nl hebben en een ziggo accountje voor hun internet...

Het is logisch dat een ander e-mail adres als afzender gebruiken niet mag. Dan ben je namelijk feitelijk bezig met spoofen, ook al is dat niet je opzet. Je moet dit oplossen met "reply-to".

Enigma147

Level 8
  • 184Posts
  • 14Oplossingen
  • 159Likes

ik zou nooit de smtp server van ziggo gebruiken om mail te versturen van een eigen domein.  

Het is veel slimmer om de smtp server gebruiken van de hosting provider of, als je Office 365 met exchange gebruikt om dat te gebruiken. 

Richard G.

Level 16
  • 1834Posts
  • 86Oplossingen
  • 955Likes

Ik ben het met @Enigma147 eens. Daarnaast is het nog maar de vraag of een reply-to wijziging dit euvel gaat oplossen. Sowieso niet voor de inlogprocedure.

Men kan dan misschien beter een mailtje sturen naar abuse@ziggo.nl met de vraag of zij kunnen zien waar/waarom het mis gaat omdat het bij anderen wel werkt.

De kans is echter bijzonder groot dat ze gaan zeggen de smtp van het domein te gaan gebruiken, zo hoort het immers ook.