Samsung tv geen internet meer (draadloos)

Eerst werkte Netflix niet meer, Youtube nog wel en toen helemaal niets meer. Sinds enkele maanden een andere mediabox, (xl) daarvoor nooit problemen gehad. 
Alles van de andere topics geprobeerd: resetten, naam netwerk wijzigen, stroom eraf, uit thuis netwerk halen lukte niet omdat het niet meer tussen de instellingen lijkt te staan. 
Wat nu nog te doen?

Petra3
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6 Reacties 6

Heb je een apart modem in gebruik?

Zo ja, is er een verbinding tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo ja, verbreek de verbinding en start beide apparaten opnieuw op.

Zo nee, laat het hier weten.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Modem is apart en er is verbinding tussen beide. 

Beide apparaten meerdere keren los van elkaar en tegelijk opnieuw opgestart. Eerst modem weer aan, toen mediabox. Helaas geen resultaat.  

Petra3
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Petra3,

Welkom op de community van Ziggo!
Dat klinkt als een vervelend issue. Gelukkig zie ik dat @Be rt je een aantal tips heeft gegeven.
Heb je de TV apart verbonden met het modem? 

Steven Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 156Reacties
  • 9Oplossingen
  • 25Likes

Ik begrijp niet wat je bedoeld denk ik met TV apart verbinden met modem. Bedoel je niet via de mediabox? Dat is wel het geval. Kabel komt binnen en loopt naar modem, vervolgens is modem verbonden met tv. Maar ik begrijp niet wat dat te maken heeft met internet, want die heeft wifi, dus geen kabel/ internetdraad. En dat werkt ineens niet meer. 

Petra3
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maakt de TV verbinding met het modem?

Niet met de Mediabox XL verbinding laten maken, die heeft geen internet verbinding, alleen voor zichzelf.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

@Petra3 Even voor de zekerheid.

Zit er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo nee, prima, zo ja, haal die ertussenuit.

De coax kabel gaat naar het modem en naar de Mediabox XL en voed beide met de nodige signalen.

Gebruik niet de wifi van de Mediabox XL, want die werkt niet, alleen de wifi van je modem.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Uitgelicht topic