groningen 1234

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung telefoon traag op Wifi

Hallo,

 

Mijn schoonmoeder heeft samsung telefoon die goed werkt op wifi. Mijn schoonvader heeft samsung telefoon waar wifi slecht op werkt en lang duurt voor gegevens binnen zijn. ABN Amro app werkt zo traag dat er geen verbinding gelegd kan worden. Op telefoon schoonmoeder werkt het goed.

Neem ik telefoon mee naar mijn huis, ook ziggo, dan werkt de telefoon van mijn schoonvader wel goed.... Er zit schijnbaar iets in de telefoon, of modem dat de wifi oid niet goed doorkomt. Iemand ooit iets vergelijkbaars gehad en hoe opgelost? Of simpelweg een nieuwe telefoon kopen? Wel makkelijkste oplossing..

 

Dank!

 

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke model eventueel van beide samsungs , welke wifi specificaties?

Welke Ziggo modem/router wordt gebruikt?

En welke modem/router heb je thuis.

 

 

groningen 1234
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

In beide huizen de smartwifi modem van ziggo.

De samsung met problemen is samsung A6

Schoonmoeder heeft ook samsung, maar welk model...? Waarschijnlijk ouder

Wifi, specificaties??

Uit de FritzWlann app blijkt er wel genoeg signaal te zijn.

Alleen op zijn telefoon ziet die app nog wifi repeaters staan. De ziggo pods hebben ze gehad maar hielpen niet, maar schijnbaar ziet de telefoon ze nog wel?? Op telefoon schoonmoeder zijn de repeaters niet zichtbaar.

 

Hoop dat je nog tips hebt en anders alvast dank. Veel meer info heb ik ook niet.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met wifi specificaties bedoelde ik welke protocollen worden ondersteund.

Voor de A6 is dat zowel 2,4 ghz en 5 Ghz tot 802.11n.

Op zichzelf niks mis mee. We zijn nu al verder 802.11 ac en ax.

 

Dat de oude wifipunten zichtbaar zijn is een kwestie van die netwerken laten vergeten en opnieuw verbinden, soms helpt het al een telefoon uit en aan te zetten.

 

groningen 1234
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Uiteindelijk lijkt er een soort van oplossing gevonden. Ik heb mijn simkaart in telefoon van mijn schoonvader gezet. Toen via digitale data abn en nos teletekst opgestart. Werkt allemaal vlot. Daarna zijn sim er weer in en het blijft goed werken. Telefoon uitgezet en weer aangezet. Toen zelfde probleem. Nos en Abn konden geen verbinding maken via wifi. Weer mijn simkaart er in en via mobiele data apps gestart. Het werkt weer, toen zijn sim er in en het blijft goed gaan.

Advies gegeven telefoon niet uit te doen. Wel afwachten hoe het gaat als ze uit huis gaan en telefoon daarna weer verbinding maakt met wifi.

Lijkt dus iets niet goed te gaan met de simkaart alleen vraag ik mij af wat verbinding met wifi en simkaart met elkaar te maken hebben??

 

Vooralsnog is dit werkbaar en eventueel nieuwe simkaart aanvragen als problemen blijven voortdoen. Kijken of dat helpt.

 

 

Uitgelicht topic