Marl1n

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Samsung smart tv opeens niet meer in netwerk en haperende internetverbinding

Ik had problemen met een lamp in het netwerk te verbinden en had toen via de connectbox de optie kanaal optimalisaie even uitgezet om op de 2,4 Ghz te gaan. Daarna de optimalisatie weer terug aangezet. De dag erna kan de samsung smart tv opeens geen tv apps zoals netflix en prime video meer openen. De tv is verbonden met internet dmv een kabel. Bij controle van de verbinding geeft hij melding dat er geen netwerkverbinding is. Ik heb bekabeling gecontroleerd, tv en modem ( mediabox xl) meerdere keren herstart.  Wat kan ik doen om de tv weer met netwerk te laten verbinden?

Ook heb ik last van haperend internet. Komt dit door de kanaal optimalisatie? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"De media xl box is verbonden met de tv dmv een internetkabel."

 

En daar zit precies de oorzaak, de Mediabox XL heeft geen open internetverbinding, als je een apart modem hebt, alleen een verbinding met de Ziggo servers en die lijden alleen de data van de apps door via het internet naar je modem van je Mediabox XL.

 

Laat de TV via wifi of via een netwerkkabel verbinding hebben met het modem, dan heeft je TV wel een internet verbinding.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welk modem heb je precies in gebruik?

 

"De tv is verbonden met internet dmv een kabel"

Op welk apparaat is deze kabel aangesloten?

 

Zit er een netwerkkabel tussen je modem en de Mediabox XL?

Zo ja, haal die ertussenuit en laat beide apparaten opnieuw opstarten door de stroom er 30 seconden af te halen, het modem en de Mediabox XL hebben beiden een DHCP server met een eigen IP range en een eigen verbinding met Ziggo, waar bij de Mediabox XL geen open verbinding heeft met het internet en kan er van alles misgaan met allerlei verbindingen binnen je netwerk.

Marl1n
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie!

De connect box en media xl box zijn verbonden met een coax kabel. De media xl box is verbonden met de tv dmv een internetkabel. Ik heb alle kabels gecontroleerd, ziggo heeft inmiddels even meegekeken en zien geen fouten bij de internetverbinding en hebben de connectbox gereset, ik heb tv en xl box meerdere keren van de stroom af gehaald, met en zonder kabels ertussen, maar tv blijft melding geven dat hij geen internetverbinding heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"De media xl box is verbonden met de tv dmv een internetkabel."

 

En daar zit precies de oorzaak, de Mediabox XL heeft geen open internetverbinding, als je een apart modem hebt, alleen een verbinding met de Ziggo servers en die lijden alleen de data van de apps door via het internet naar je modem van je Mediabox XL.

 

Laat de TV via wifi of via een netwerkkabel verbinding hebben met het modem, dan heeft je TV wel een internet verbinding.

Marl1n
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedoel je dat de tv niet moet verbinden via de mediabox maar direct met de connectbox/modem?  Die staat in de meterkast en ver van de tv af dus met netwerkkabel naar de tv is niet echt een optie. Internetverbinding via wifi lukte niet, dus vandaar de netwerkkabel van mediabox naar tv. Dit heeft jaren goed gewerkt dus ik snap niet waarom dit ineens niet meer werkt. Ik ga morgen proberen alles los te koppelen, coax en netwerkkabels, alle stroom eraf, en dan alles weer aansluiten en kijken of het werkt. En anders toch nog eens kijken of de tv via wifi kan verbinden.

Uitgelicht topic