Vraag
Reacties
Oplossing
ericsassen
Level 3

Samsung s 21+ en apparaten 2,4 ghz

Goedemiddag forumleden.

Ik heb een Samsung S21+ en heb onlangs 8 van die smart plugs met energiemeter gekocht.

In de gebruiksaanwijzing is duidelijk aangegeven dat ze alleen met 2,4 ghz. werken.

Echter mijn modem van ziggo ondersteund beide bandbreedtes. 

Alleen dacht ik dat mijn telefoon automatisch de 2,4 ghz zou opzoeken om met de apparaten verbinding te maken/houden op de 2,4 ghz band.

Echter kan ik ze niet aanmelden want ze worden niet gepaird. 

Nu is mijn vraag ondersteund de s21+ wel de 2,4 ghz , zou toch hopen van wel, maar kom er niet uit.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze smartplugs wel kan installeren/gebruiken?

Mvg. Eric

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi
Level 20

@ericsassen 

Het gaat vermoedelijk om dit product?

Wat hier wordt aangegeven is het volgende.

Eenvoudig te installeren.

Gebruik de app om de Smart Plug te koppelen aan jouw WiFi netwerk (2.4Ghz). Hier heb je alleen jouw smartphone, 2.4Ghz WiFi en de Smart Life app voor nodig. De bijbehorende en gratis Smart Life app werkt zowel op iOS als op Android. De installatie duurt maar enkele minuten.

De app en het product verwacht blijkbaar dat de smartphone ook via 2,4 ghz is verbonden, dan is wat Puppie noemt mogelijk de oplossing. 

u heeft de handleiding gevolgd en de smartfoon geregistreerd?

Screenshot_20221212-185154_Drive.jpg

Welke methode gebruikt u? Quick mode of AP mode? U kunt de plugs niet toevoegen in de app klopt dat?

Screenshot_20221212-185729_Drive.jpg

Screenshot_20221212-185839_Drive.jpg

Bekijk in context

ericsassen
Level 3
Topicstarter

Is gelukt, het modem alleen even op 2,4 ghz instellen helpt zeker.

Ook de pairing duurt best lang , en soms kreeg ik eerder de melding om te switchen naar 2,4 ghz, zodat je gaat denken dat de wifi band dus niet goed is. Heb daarom x op carry on geklikt ipv switchen en icm modeminstelling ging het ineens wel. Heb er een aantal toegevoegd aan de app en het werkt nu prima. Was ook niks mis met het produkt. Allen bedankt. Eric

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke smart plugs zijn dat precies, graag merk en model.

Je s21+ kan zowel met de 5 GHz en de 2,4 GHz verbinding maken.

Om andere apparaten te kunnen beheren met je telefoon, hoef je niet per se met de 5 of 2,4 GHz een verbinding te hebben, het gaat erom dat je met je s21+ en de smart plugs in 1 wifi netwerk zit en de 2,4 en 5 GHz zitten in 1 wifi netwerk.

0 Kudos
ericsassen
Level 3
Topicstarter

Hoi Bert, nog bedankt voor je reactie. Las het net pas. Het merk op de doosjes van de stekkers is Rohs, staat made in china, heb ze gekocht via bol.com en partner was LuxGadgetz. De app is smartlife , zo een blauw huisje. Die had ik gedownload op mijn samsung S21+ in de veronderstelling dat het appeltje eitje zou worden. Echter de 2,4 en 5 kom ik niet uit.

Het is niet zo dat ik denk dat ze niet goed zijn. Ik krijg ze in ieder geval zonder hulp niet operationeel.

Vind het ook lullig om gelijk te retourneren. Ik kreeg het idee dat wanneer ik de stekker in het stopcontact doe om te pairen, dan krijg ik de melding om mijn telefoon om op 2,4 te switchen. 

Als ik bij ziggo de connectbox inlog zie ik ook de 2,4 en 5 gewoon als automatisch staan. Ik heb ook cameras draaien en dat ging met pairen altijd goed. 

0 Kudos
puppie
Level 17

@ericsassen je weet hoe je in de router van ziggo moet komen.

zet daar dan tijdens de installatie de wifi 5 Ghz even uit.

Installeren van de stekkers en daarna de 5 Ghz weer aan zetten.

0 Kudos
caesar
Level 17

@ericsassen 

Rohs is geen merk, het staat voor Restriction of Hazardous Substances, er zitten geen gevaarlijke stoffen in de elektronica. Het is een Europees keurmerk, je vindt het overal.

Je zult ze waarschijnlijk eerst met je telefoon over moeten zetten op het juiste netwerk. Zo'n smartplug zal waarschijnlijk opkomen met een eigen WiFi netwerk, daar moet je dan met je telefoon op inloggen, en dan met dat appje die plug overzetten op je echte WiFi netwerk. Althans, sommige apparatuur werkt op die manier.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@ericsassen 

Het gaat vermoedelijk om dit product?

Wat hier wordt aangegeven is het volgende.

Eenvoudig te installeren.

Gebruik de app om de Smart Plug te koppelen aan jouw WiFi netwerk (2.4Ghz). Hier heb je alleen jouw smartphone, 2.4Ghz WiFi en de Smart Life app voor nodig. De bijbehorende en gratis Smart Life app werkt zowel op iOS als op Android. De installatie duurt maar enkele minuten.

De app en het product verwacht blijkbaar dat de smartphone ook via 2,4 ghz is verbonden, dan is wat Puppie noemt mogelijk de oplossing. 

u heeft de handleiding gevolgd en de smartfoon geregistreerd?

Screenshot_20221212-185154_Drive.jpg

Welke methode gebruikt u? Quick mode of AP mode? U kunt de plugs niet toevoegen in de app klopt dat?

Screenshot_20221212-185729_Drive.jpg

Screenshot_20221212-185839_Drive.jpg

ericsassen
Level 3
Topicstarter

Is gelukt, het modem alleen even op 2,4 ghz instellen helpt zeker.

Ook de pairing duurt best lang , en soms kreeg ik eerder de melding om te switchen naar 2,4 ghz, zodat je gaat denken dat de wifi band dus niet goed is. Heb daarom x op carry on geklikt ipv switchen en icm modeminstelling ging het ineens wel. Heb er een aantal toegevoegd aan de app en het werkt nu prima. Was ook niks mis met het produkt. Allen bedankt. Eric