Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
TLeegstra
Level 2

Samsung TV wil niet verbinden met internet

Geen internet op Samsung tv. Het modem geeft geen draadloze internetverbinding. Verder geen probleem met andere internetverbindingen. Alles al uit en aan en modem gereset. Problemen vanuit tv uitgesloten door Samsung.  Hoop dat iemand mij kan helpen 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Samsung heeft me wel verder keurig geholpen. Ze hebben nu een service dat je in een tijdspad terug gebeld word. Dat vind ik erg klantvriendelijk. Na 3 pogingen en ik denk dat ze veel geprobeerd hebben want ik had een hotspot aangemaakt zodat ze alles even voor mij over konden nemen. Het is jammer dat het via Samsung niet gelukt was en alles verder werkt ook. Behalve het heel belangrijke element Netflix. Ik ben eruit. Bekabeld doen/laten doen. Bedankt voor uw reactie. Leuk dit forum om mensen zoals ik te helpen. Mijn dank is groot. 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

zet in het modem de 5 Ghz wifi eens uit of een andere naam.

Laat de tv dan alleen naar de 2,4 Ghz zoeken.

Waarschijnlijk kanaal optimalisatie uitzetten in het modem.

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Oh sorry uw informatie gaat mij de pet te boven😀. Nog extra als informatie..ik heb 3 wifi booster punten. Weet niet of dit nog van invloed is op uw reactie. Ik zal uw reactie morgen met mijn dochter proberen te doen. Bedankt voor de moeite die ik genomen heeft zo op deze dag

0 Kudos
puppie
Level 17

aha...als er drie wifi boosters zijn dan gaat mijn gedachte niet op.

Welke boosters zijn dat...

merk en type graag even vermelden.

@Pasi ik denk dat dit deco boosters zijn misschien kan jij hier advies geven als we zekerheid hebben van merk en type.

0 Kudos
Template
Level 17

Soms helpt het om eenmalig, de tv bedraad aan te sluiten 

0 Kudos
Sjaqie
Level 10

Is het niet mogelijk om de TV bekabeld aan te sluiten ? Kan een hoop problemen voor nu en later voorkomen en veel stabieler. Eigen TV ook via kabel aangesloten gelukkig nooit meer problemen met verbinding.

 

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Ik heb de onderstaande producten:

To link deco M5

Smart wifi booster.

Connectbox.

En Ziggo Arris Dcx 960.

Hoop dat u wat aan deze informatie heeft. Het internet via de boxjes gaat verder goed. Geen problemen. Alle aangesloten apparaten ook niet. Behalve dus internet wifi naar tv

 

 

 

 

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Die heb ik laten ophangen door winkel. Heb hier verder ook geen kabels. De installatie heb ik toen ook laten doen. Mijn kennis hierin is namelijk niet zo groot. Maar ik kan natuurlijk altijd naar de winkel teruggaan om zo'n draad aan te schaffen en kijken of het me gaat lukken 

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Misschien domme vraag, maar is het mogelijk tv dan rechtstreeks op modem en daar naast de deco punten in tact te houden? 

0 Kudos
puppie
Level 17

de Ziggo Arris Dcx 960, dat is de mediabox next van ziggo, zou ik met een internetkabel aansluiten.

dus vanuit de connect box 1 kabel naar de Arris en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Wel de installatie even opnieuw doorlopen van de arris.

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Ik zal aankomende week dan bij de tv winkel langsgaan om zo'n kabel te halen. Kijken of me dat gaat lukken. Moet die dan naar mediabox/ deco boxje of router toe?.(domme vraag waarschijnlijk 😏) Anders geen andere oplossing door monteur van Ziggo dit voor mij te laten doen. Is alleen zo prijzig zag ik. 

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Ik ga het volgende week na aanschaf van de kabel proberen. Heb ik eindelijk weer een blije dochter 😀Nogmaals dank voor de reacties...nog een fijne avond..

0 Kudos
puppie
Level 17

van router naar mediabox.

Het is een utp kabel liefst cat6 maar cat5e mag ook geen cat5

Dus utp cat5e of utpcat6.

 

is de arris nog uit de tijd van UPC zo ja dan zou ik even wachten en dan zou een omwisseling naar de next van ziggo mogelijk zijn inclusief een utp kabel.

Maar daar hebben we een moderator voor nodig.

Misschien kan @Bert  hier iets in betekenen

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Het type is Arris dcx 960. Is een zwart kastje. Hoelang ik die heb, geen idee. 

0 Kudos
Boris de Kat
Level 16

@TLeegstra  schreef:

Het type is Arris dcx 960. Is een zwart kastje. Hoelang ik die heb, geen idee. 


De Arris DCX 960 is de Next!

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Hoe het met nieuwe Samsung televisies is weet ik niet, met oudere modellen zoals het model wat ik heb moet men regelmatig de wifi instellingen opnieuw doorlopen daarom is een bekabelde verbinding toch aan te bevelen.

 

Wat door Samsung wordt geschreven is in mijn ervaring kort door de bocht.

 

 

Even voor de beeld vorming u of de familie leden gebruiken apps op de TV zelf?

 

Als uw modem/router de Smartwifi modem nabij de TV staat kunt u zonder problemen de TV daar direct op aansluiten.

 

Dan zal in de TV bij de netwerk instellingen de verbinding van wifi naar bedraad ingesteld moeten worden. 

 

 

0 Kudos
TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Samsung heeft me wel verder keurig geholpen. Ze hebben nu een service dat je in een tijdspad terug gebeld word. Dat vind ik erg klantvriendelijk. Na 3 pogingen en ik denk dat ze veel geprobeerd hebben want ik had een hotspot aangemaakt zodat ze alles even voor mij over konden nemen. Het is jammer dat het via Samsung niet gelukt was en alles verder werkt ook. Behalve het heel belangrijke element Netflix. Ik ben eruit. Bekabeld doen/laten doen. Bedankt voor uw reactie. Leuk dit forum om mensen zoals ik te helpen. Mijn dank is groot. 

TLeegstra
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie 

0 Kudos
CPV
Level 7

Is het probleem al opgelost?

Ik had afgelopen weekend hetzelfde probleem (geen enkel wifi signaal meer) en na wat zoeken op de Samsung FAQ, vond ik dat ik de stekker een paar minuten uit het stopkontakt moest halen en daarna deed de TV een reset. Dit heeft inderdaad geholpen

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @CPV! Het onderwerp waarop je gereageerd hebt, behoord aan december 2022. Ik vermoed dat dat probleem wel al opgelost is. Het is gelukkig goed om te zien dat een reset al heeft geholpen, nu maar hopen dat het aanblijft houden en anders mag je altijd een losse topic openen en we duiken er samen in. 

0 Kudos