1
Vraag
2
Reageer en help mee
gielrob

Level 5
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Samsung TV heeft geen verbinding met nieuw Sagemcom modem

ik heb sinds 2 weken de Sagemcom modem. alles aangesloten en werken, behalve mijn samsung tv. Netwerk kabel zit er rechtstreeks in in lan 4, maar wordt niet gezien. omgewisseld met 3 en werken. vorige week wederom geen internet op mijn tv. modem maar gereset en weer werken. vandaag wederom geen internet op mijn tv. geen netflix via de app tv te starten etc. kabel er weer uitgehaald, terug er in en weer werken. 

bij mijn vorige witte modem had ik dit probleem niet, maar sinds de Sagemcom wel. de kabels heb ik vorig jaar allemaal qua netwerk vervangen in cat 6 dus dat kan het niet zijn. ook even de kabel vervangen is geen optie. tv hangt en kabels lopen keurig achter de plinten. bij het omwisselen is hierin ook  niets veranderd. 

wat kan het zijn?

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32305Posts
  • 2281Oplossingen
  • 16293Likes

Meerdere klanten hebben problemen gemeld met de 2.5 GbE-poort (4) op de Sagemcom F3896. Deze zouden opgelost moeten worden bij de volgende firmware. De ethernet interface van een TV ondersteunt over het algemeen alleen 10/100 Mbps en het heeft dus geen zin om deze op de 2.5 GbE-poort aan te sluiten.

PlugMeister

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is mij opgevallen dat poort 4 (de 2.5 Gbps poort) ook met een 2.5 Gbps switch niet naar behoren werkt. Je krijgt wel een fysieke verbinding, maar zelfs het DHCP signaal komt er niet goed doorgeen, terwijl je op de poort genoeg activiteit ziet (de Netgear MS305 heeft lampjes). Er lijkt iets goed mis te zijn met de firmware of de hardware van de poort. Zal dit ook opgelost worden in de nieuwe firmware?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32305Posts
  • 2281Oplossingen
  • 16293Likes

@PlugMeister Klopt, dat is eerder ook gemeld, het probleem speelt bij zowel PC's als switches.

S4R

Level 16
  • 2056Posts
  • 71Oplossingen
  • 1295Likes

De NETGEAR 5-poorts Multi-Gigabit Unmanaged Switch, MS305,

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2588Posts
  • 273Oplossingen
  • 1246Likes

Hi @gielrob!

Heb je wat gehad aan de antwoorden van de andere users? 🙂 

gielrob
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ja zeker. het werkt dus niet naar behoren en wordt opgelost met de nieuwe firmware. de vraag is alleen wanneer komt deze uit. is nu maar behelpen. ik neem aan dat de ziggo moderators hier wel zicht op hebben

Jan den Hartog

Level 5
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

U zou op poort 1,2 of 3  een switch van de action kunnen aansluiten en daaraan dan de normale bezetting samen met de tv doen, zijn wel weer kosten en je moet het kwijt kunnen maar steeds weer ergernis is ook wat.

gielrob
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ja maar daar neem je geen nieuwe router voor. als ziggo problemen heeft met een router, dan verwacht je dat de update snel gaat komen. zeker als ze al weten wat het probleem is. @Ziggo enig idee wanneer de uitrol gaat plaats vinden?

Jos P

Level 7
  • 133Posts
  • 8Oplossingen
  • 63Likes

@gielrobAls je netwerkkabel van de tv niet in de 2.5Gbit poort van je modem zit. Je geeft namelijk al aan dat deze in poort 4 zat en nu in poort 3 zit. Of heb je hem later weer omgewisseld?

Als hij nog in poort 3 zit (dit is een 1Gbit poort), zal een firmware update vanuit ziggo voor het modem dit probleem niet gaan oplossen.

Het is daarom even verstandig om voordat je geld gaat uitgeven aan een extra switch, even te testen door mogelijk van iemand eentje te lenen of dit jouw probleem oplost. ZO ja is het zeker de moeite waard om het te testen.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 526Posts
  • 49Oplossingen
  • 227Likes

@gielrob Het volgt vanuit een nieuwe firmware update, wanneer deze uitrolt is nog niet bekend. 

gielrob
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ik ga maar voor een switch. eens kijken of dit lukt. want wanneer er een nieuwe software update komt is nog niet duidelijk.  ik had hem in 1ste instantie in poort 4, maar ben naar poort 3 gegaan. dat leek opgelost maar nu ook weer geen internet, terwijl de kabel er keurig inzit. switch kan wel met de data van 1 gig omgaan hoop ik

gielrob
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Ryan ik lees nu (totaaltv.nl 8-4-2024) dat er een nieuwe update is geweest. kan dat zijn dat ik hem nog niet heb. deze zou zijn van afgelopen vrijdag. rolt dat automatisch uit en is het dan ook voor mij van toepassing. zit daar de aanpassing al in. voordat ik een switch nu ga kopen en het niet meer nodig is. 

ik hoor het graag. update LG-RDK_7.6.20-2306.5? is dit de laatste of komt het met een andere update. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32305Posts
  • 2281Oplossingen
  • 16293Likes

Zoals je kunt lezen in het artikel van TotaalTV en de reactie waar dit naar verwijst betreft deze update alleen een kleine optimalisatie voor UPnP logging. Voor EEE (op de 2.5 GbE-poort) is nog geen update uitgebracht.

Voor firmware updates geldt in het algemeen dat deze stapsgewijs en automatisch uitgerold worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic