Ik heb sinds kost een nieuwe GSM: Samsung Galaxy A70. Mijn oude GSM is een Samsung Galaxy S3 mini.
Deze laatste had geen enkel probleem met ons Wifi thuisnetwerk. Kon verbinden met de 2.4G en de 5G.
Mijn nieuwe echter, zíét de netwerken wel, maar wil niet verbinden. Ik geef het wachtwoord correct in, hij meld ook niet dat het fout is (heb ik ook al eens expres geprobeerd), maar hij vertikt het om te verbinden. Ik krijg ook geen foutmelding of verificatiefout, ik zie enkel "verbinden" en dan is dat woordje weer weg. Hij blijft continu proberen.
Al geprobeerd:
- Modem resetten
- GSM opnieuw opstarten
- wifi kanalen hebben -2.4G en -5G achter de naam
- netwerken op de GSM "vergeten" en opnieuw aanmelden
Niks lijkt te helpen. En de oude GSM maakt nog steeds prima verbinding. Internet op de PC is goed en snel (via een kabel), de TV heeft ook gewoon digitale ontvangst (ook een Samsung) met een smartcard.
Op mijn werk hebben we ook wifi, en daar verbindt mijn A70 wel, maar is wel vreselijk traag. Hij zocht gelijk app-updates en een appje van 3.5Mb duurde al snel een uur om te updaten.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Ik heb al vanalles opgezocht, maar het is ofwel n.v.t. ofwel werkt het niet. Bedankt!