1
Vraag
2
Reacties
Sjeng77

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Samsung Galaxy A70 wil niet verbinden met wifi netwerk

Ik heb sinds kost een nieuwe GSM: Samsung Galaxy A70. Mijn oude GSM is een Samsung Galaxy S3 mini.
Deze laatste had geen enkel probleem met ons Wifi thuisnetwerk. Kon verbinden met de 2.4G en de 5G.
Mijn nieuwe echter, zíét de netwerken wel, maar wil niet verbinden. Ik geef het wachtwoord correct in, hij meld ook niet dat het fout is (heb ik ook al eens expres geprobeerd), maar hij vertikt het om te verbinden. Ik krijg ook geen foutmelding of verificatiefout, ik zie enkel "verbinden" en dan is dat woordje weer weg. Hij blijft continu proberen.

Al geprobeerd:

  • Modem resetten
  • GSM opnieuw opstarten
  • wifi kanalen hebben -2.4G en -5G achter de naam
  • netwerken op de GSM "vergeten" en opnieuw aanmelden
Niks lijkt te helpen. En de oude GSM maakt nog steeds prima verbinding. Internet op de PC is goed en snel (via een kabel), de TV heeft ook gewoon digitale ontvangst (ook een Samsung) met een smartcard.

Op mijn werk hebben we ook wifi, en daar verbindt mijn A70 wel, maar is wel vreselijk traag. Hij zocht gelijk app-updates en een appje van 3.5Mb duurde al snel een uur om te updaten.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Ik heb al vanalles opgezocht, maar het is ofwel n.v.t. ofwel werkt het niet. Bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja, het lag dus inderdaad aan de verouderde Ubee EVW 321b in combinatie met een nieuwe samsung galaxy smartphone.
Oplossing: nieuwe modem ontvangen van Ziggo.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Vser

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb hetzelfde probleem! Er is hier ook ergens een topic dat het aan EVW 321b modem ligt en dat je een nieuwe modem aan kan vragen maar daar doen ze zo moeilijk over man man man.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Op Tweakers.net heb ik dezelfde vraag gesteld, en daar gaf iemand anders precies hetzelfde antwoord, maar die kreeg wel zonder problemen een nieuw modem:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1927776

Ik ga eens horen of Ziggo mijn modem ook wil vervangen, want we zijn blijkbaar niet de enigen, en de leverancier van de GSM kon geen problemen vinden met het toestel, dus die sturen ze terug. Ik had hem al geretourneerd. Maar daar lag het dus niet aan.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En ik heb inderdaad een Ubee EVW 321b modem...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Als je naar je telefoon gaat en je kiest beveiliging, kan je daar ook Onbekende Bronnen aanvinken, misschien is dit een optie.

Hoe lang is het Password van je Wifi, test het even uit met een kort password of het dan wel wilt lukken.

Misschien kan je uit de handleiding Samsung Galaxy A70 nog iets wijzer worden.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Als mijn telefoon morgen weer bezorgd wordt, zal ik dat eens proberen, maar een ander wachtwoord lijkt me zeer onwaarschijnlijk als oplossing.

Ziggo medewerker Nellie heeft me net in ieder geval via de chat toegezegd een nieuw model modem op te sturen, gaat vandaag al op de post. Dat noem ik wel goeie service. Deed helemaal niet moeilijk. (ik heb gelijk gevraagd of ze jou ook konden helpen Vser, maar je moet even zelf contact opnemen. Via de chat ging dat snel en soepel!)

(Ga daarvoor naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/ en blijf daar even hangen, dan komt er een popup voor een chat. Succes!)

Ik zal zodra de GSM en modem hier zijn nog een opvolging posten over Dave zijn oplossing, en als dat niet helpt, de ervaring met het nieuwe modem.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Laat maar even als je modem binnen is dan zien we je reactie graag tegemoet. :blush:
Vser

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sjeng77 Weer contact gehad over het wifi probleem maar krijg geen nieuwe modem omdat mijne niet te oud zou zijn (Ubee EVW 321b) Ga maar annulere zit nog in de twee week periode.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dat is heel vreemd, want ik heb precies dezelfde modem, en die was volgens Nellie al oud.
En gebruiker Eppo1000 op Tweakers.net heeft ook dezelfde, en ook een nieuwe gekregen.
Ik zou toch nog eens aandringen en verwijzen naar dit topic. Copy paste gewoon de link.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hier is mijn gesprek:

Chattranscript
Info: Je wordt zo snel mogelijk verbonden met een medewerker.
Info: Je chat nu met Nellie.
Nellie: Goedemiddag, waar kan ik je mee helpen?
Raymond: hallo! ik heb problemen met het verbinden van mijn GSM op ons wifi netwerk
Raymond: ik heb sinds kort een Samsung Galaxy A70, en ons modem is een Ubee EVW321B
Raymond: De gsm ZIET de draadloze 2.4 en 5G netwerken wél, maar hij kan er niet mee verbinden
Raymond: alle standaard oplossingen al geprobeerd: wifi vergeten op de GSM, modem resetten, van de stroom af 1 minuut, telefoon resetten, fabrieksinstellingen etc.
Nellie: Ach vervelend probleem! Wat geeft hij dan aan, als je probeert te verbinden?
Raymond: niks. hij laat een draaiend icoontje zien, wil dus verbinden, maar dat stopt plots, en dat blijft hij herhalen
Raymond: en ik ben niet de enige blijkt, want op het ziggo forum heeft nog iemand gereageerd op mijn vraag, met hetzelfde probleem. en ook op Tweakers.net had iemand precies dat probleem
Raymond: dus het lijkt erop dat de ubee EVW 321b moeite heeft met nieuwere modellen telefoons/tablets.
Nellie: Het is inderdaad niet het nieuwste modem, dus misschien kan hij niet zo goed meer meekomen met dat nieuwerwetse gedoe van tegenwoordig 😉
Raymond: ja dat vermoeden heb ik idd ook nu. De persoon op Tweakers krijgt een nieuwe modem. Ik heb nog niet gehoord of dat wertke. (is een recente topic)
Raymond: hier kunt u dat lezen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1927776
Nellie: Ik geloof je op je blauwe ogen.
Raymond: haha, ok bedankt 😉
Nellie: Als je me je geboortedatum, postcode en huisnummer geeft dan stuur ik een nieuw modem op.
Raymond: top! (verwijderd)
Raymond: en misschien kunt u dan gebruiker "Vser" ook op deze manier helpen. Die had ook dit probleem: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/samsung-galaxy-a70-wil-niet-verbinden-met-wifi-netwerk-41434#post414820
Nellie: Dank je."Vser" zal toch echt zelf even contact moeten opnemen met Ziggo.
Raymond: ok, ik geef het door in het topic. Bedankt hoor!
Nellie: Het modem is onderweg. Met een beetje geluk ontvang je deze in het weekend nog!
Raymond: Dat zou fijn zijn, dank voor de goede service.
Nellie: Graag gedaan. Jij ook bedankt.
Nellie: Geen probleem, fijne dag gewenst.
Info: De medewerker heeft de chat afgesloten.
Vser

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sjeng77 Vreemd dat ze bij mij dan zo moeilijk doen. Laat even weten als je de nieuwe modem hebt hoe de verbinding met de A70 is.
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ga ik doen!
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nou, de GSM wil nog steeds niet op het oude modem verbinden, dus die is er nu uit, en de nieuwe connectbox is aangesloten.
GSM ziet de wifi en verbindt moeiteloos. Dus dat probleem is opgelost.

Nu nog de connectbox juist instellen. Moest even geduld hebben. Wifi icoontje brandde mooi, evenals internet (2 pijltjes), maar geen telefoon lampje. En na een tijdje gaan ze allemaal uit, en brandt alleen het onderste witte balkje... Toen vond ik een webpagina die vanzelf opende met een Activeer knop, en die activeerde de connectbox, weeer even wachten, resetten, en nu lijkt alles te werken.

Bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Sjeng77 dank voor je bericht, leuk om te lezen dat het goed gaat nu.
Veel belplezier en smart gephone gewenst.:relaxed:
Sjeng77
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja, het lag dus inderdaad aan de verouderde Ubee EVW 321b in combinatie met een nieuwe samsung galaxy smartphone.
Oplossing: nieuwe modem ontvangen van Ziggo.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Goed te horen dat het weer werkt en draait. Dank je voor je terugkoppeling.:blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic