1
Vraag
2
Reacties
Densan8

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sagemcom zwart modem wel wifi signaal maar niet verbonden met internet

Ik heb vorige week een nieuw modem Sagemcom ontvangen. Deze vervangt mijn oude modem en de nieuwe heb ik aangesloten op de bestaande aansluiting, modem geeft wel een wifi-signaal op bijv. mijn telefoon maar is niet verbonden met het internet. Ook knippert het rode ledje constant. Nu lees ik op het Ziggo forum dat mijn modem waarschijnlijk nog niet is geactiveerd. Nu komt morgen een Ziggo-monteur maar ik lees ook dat hij/zij het modem niet kan activeren en dat dat vanuit Ziggo moet komen. Kunt u alvast mijn nieuwe modem activeren ? Aanvullende gegevens staan in mijn profiel. Bij voorbaat dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3113Posts
  • 310Oplossingen
  • 1404Likes

@Densan8 We hebben elkaar net even telefonisch gesproken en de oude modem werkt gelukkig en je bent weer online. Wanneer de order uiteindelijk doorloopt zal je merken dat deze niet meer werkt en dan moet de nieuwe modem actief zijn. We hebben afgesproken dat we dan nog weer een update van je krijgen en even contact zoeken. 

Bekijk in context

40 Reacties 40
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

De laatste weken komen sporadisch problemen met vastlopende bestellingen voor, dit treft ook activaties van nieuwe apparatuur, welke vervolgens handmatig moeten worden verwerkt door een speciale afdeling. Kun je het serienummer (S/N) van het modem invullen bij 'Persoonlijke opmerkingen' in je profiel?

 

Om na te gaan of het modem daadwerkelijk nog niet geactiveerd is: kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op het tabbladen Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?

Densan8
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor de reactie, serienummer heb ik bij persoonlijke info toegevoegd. En screenshots gemaakt.

IMG_5812.png

IMG_5811.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

De 5/1 Mbps service flows laten zien dat het modem inderdaad nog niet geactiveerd is. Je kunt controleren of internettoegang nog mogelijk is via het oude modem, al ga ik hier niet van uit.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nagaan wat de status is van het activatieverzoek en komt binnenkort langs in dit topic.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22527Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7064Likes

Onder op het Modem zit een Reset Knop, probeer deze eens 30 seconde in te drukken en bekabel het Modem dan met de PC, kijken of die dan online komt, dat kan ook nog helpen via de 192.168.178.1 of 192.168.100.1

inloggen. Denk dat @tobiastheebe  al hulp hebt gemeld. Ik heb zelf ook een Sagemcom Modem en ik had dit ook de eerste keer, de activatie wil niet altijd even goed gaan.

Densan8
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank jullie wel, dan is het duidelijk, modem is niet geactiveerd. Ik wacht het af.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb precies dit probleem 😞

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

@NielsW. Zie je dezelfde service flows (snelheden) van 5/1 Mbps? Zo ja, kun jij dan ook het S/N van het modem aan je profielinstellingen toevoegen? Dan kan een moderator voor jullie beide de status van het activatieverzoek controleren.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hey Tobias, ik ben echt een digibeet dus geen idee waar ik die cijfers vandaan moet halen.. Ga nu iig de SN toevoegen, dat moet nog wel lukken 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Zie mijn eerste reactie in dit topic.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik neem aan dat je hiervoor een computer nodig hebt die je via kabel aan het modem

kan hangen. Helaas alleen WiFi mogelijkheden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Je kunt ook via Wi-Fi deze gegevens ophalen, bij een eventuele waarschuwing over 'geen internettoegang' aangeven dat je alsnog verbonden wenst te blijven.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hij blijft aangeven dat het WiFi wachtwoord niet correct is. Maar juiste wachtwoord werkt niet. Kabel via bijv PS5 geeft ook geen verbinding

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

In dat geval zou je het modem moeten terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu laat ie zowel ons netwerk (via) online back up en het “nieuwe” wifi naam zien maar bij ons eigen kan ik verbinden zonder internet. De nieuwe accepteert niet het wachtwoord dat meegeleverd is..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Als je kan verbinden met Wi-Fi, dan zou je de instructies uit mijn eerste reactie moeten kunnen uitvoeren. Zorg er wel voor dat je het juiste wachtwoord gebruikt om te inloggen op de webinterface:

 

20230601_160310.jpg

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas blijft ie in alle gevallen aangeven dat het wachtwoord niet correct is. Het gaat hier om het wachtwoord dat meegeleverd is op het kaartje, staat gelijk aan die aan de onderkant. Onze eigen netwerk naam verbind ie wel

mee, maar daar is geen verbinding op en krijg ik geen info als ik de door jou geleverde links klik.

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Misschien ook handig te weten dat ons lampje rechtsonder continue wit licht geeft. Niet knipperend.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Waarschijnlijk gebruik je ook een eigen router en/of een meerdere AP's welke ook een SSID uitzenden. Vreemd dat je niet kunt verbinden met de SSID van de modemrouter. Kun je controleren of je via SmartWifi web gegevens kunt inzien?

NielsW.

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alle WiFi boosters staan uit om verwarring te voorkomen. Verder alles van Ziggo. Ik probeer al heel de dag de smart WiFi login maar die blijft alleen maar laden. Weer ook niet of ik daarvoor op mijn eigen netwerk zou moeten zitten?  Ik gooi de handdoek voor vandaag in de ring. Enig advies waar ik bij Ziggo morgen terecht kan voor verdere hulp? Bedankt voor het meedenken so far! 🙏🏻

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic