Hallo,
Zojuist heb ik de zwarte Sagemcom modem geïnstalleerd met een gigabit abbo.
Vol verwachting in het modem-menu gekeken naar de Wifi6 Wifi6E settings en.... geen 6Ghz signaal te selecteren.
Alleen 2.4Ghz en 5Ghz die ik ook al kende van de vorige witte modem.
Doe ik wat verkeerd of moet ik nog ergens iets aanzetten ?
Mijn laptop zegt; Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz. Dat is dus Wifi 6 compatible.
Bij voorbaat dank voor de input !
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Sagemcom is Wifi 6 en niet Wifi 6E, dus je kunt geen 6 GHz aanzetten in het modem als dat er niet is.
Wifi 6 en Wifi 6E: wat is het en waar is de 802.11 naartoe? - ITdaily.
Begin 2020 besloot de Wi-Fi Alliance om de redelijk eenvoudige naamgeving complexer te maken met de introductie van Wifi 6E. Wifi 6E is in essentie gewoon Wifi 6 en dus 802.11ax. De ‘E’ impliceert dat een toestel met het label overweg kan met Wifi 6 over de 6 GHz-frequentie. Die extra frequentie komt bovenop 2,4 GHz en 5 GHz, en brengt extra kanalen met zich mee.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Arjan100 "geen 6Ghz signaal te selecteren"
En dat is ook niet mogelijk met Wifi 6, dat is alleen mogelijk met Wifi6 E.
Ik heb een Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz 2X2 MU-MIMO en heb de volgende snelheden via wifi6:
Bert,
Dank voor de reactie. Is nog niet het antwoord. In het modem-menu moet je toch sowieso 2,4 en 5 en 6Ghz kunnen selecteren ? nu kan ik alleen 2,4 en 5Ghz aanzetten.
Wifi 6E client heb ik. Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz.
De Sagemcom is Wifi 6 en niet Wifi 6E, dus je kunt geen 6 GHz aanzetten in het modem als dat er niet is.
Wifi 6 en Wifi 6E: wat is het en waar is de 802.11 naartoe? - ITdaily.
Begin 2020 besloot de Wi-Fi Alliance om de redelijk eenvoudige naamgeving complexer te maken met de introductie van Wifi 6E. Wifi 6E is in essentie gewoon Wifi 6 en dus 802.11ax. De ‘E’ impliceert dat een toestel met het label overweg kan met Wifi 6 over de 6 GHz-frequentie. Die extra frequentie komt bovenop 2,4 GHz en 5 GHz, en brengt extra kanalen met zich mee.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.