I.v.m. statische IP adressen binnen mijn kantoor netwerk wil ik de Sagemcom graag instellen naar een IP range van: 192.168.1.***
Ik heb (uiteindelijk) begrepen dat dit alleen via de community mogelijk is
Wie kan mij hier z.s.m. mee helpen in verband met een benodigde internetverbinding aankomende maandag?
@Cecilia ?
Postcode/huisnr staan in mijn profiel. Als er nog meer nodig is, hoor ik het graag
Ps. Gisteren veelvuldig al contact gehad met de zakelijke klantenservice. Iemand zou het uitzoeken en terugbellen > niet teruggebeld. Toen zou het aangepast worden en met 20 min werken, maar bleek een andere instelling aangepast te zijn. De derde zou het oude modem weer activeren, maar na contact vandaag blijkt dat niet mogelijk omdat het Giga-abonnement al in werking is gezet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@CorK1 Wegens een achterstand bij de betreffende afdeling heeft het helaas iets langer geduurd voordat jouw verzoek is verwerkt. Inmiddels heb ik een terugkoppeling gekregen dat het verzoek is verwerkt. Na een herstart van jouw modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren in jouw modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar de moderators. Het subnet moet aan de eRouter-configuratie worden toegevoegd door InHome Engineering, dit kan inderdaad niet worden geregeld via de klantenservice. Nadat de configuratie is aangepast kun je 192.168.1.0/24 gebruiken door de DHCP-scope aan te passen, de gateway wordt hierbij automatisch op .1 ingesteld. Het is nu wel zaterdag, waardoor het waarschijnlijk niet lukt om de configuratiewijziging al op maandag te uit te voeren.
Hi @CorK1, welkom hier!
Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.1.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.
@Cecilia Is 6 een typfout? Het moet 192.168.1.0/24 zijn.
Haha, scherp @tobiastheebe! Het is een typfout inderaad. Ik heb het direct aangepast in mijn bericht hierboven.
Super, dank je wel!!
Bedankt voor de alertheid!
Bedankt voor de toelichting en het verwachtingsmanagement 😅.
Het zou fijn zijn als de medewerkers van de klantenservice dit wel weten. Dat had in mijn geval veel gedoe en frustratie gescheeld #tip
de medewerkers en zeker die van zakelijk behoren dit te weten
Hallo Cecilia,
Helaas is het blijkbaar nog niet verwerkt. Zojuist modem gereset, maar nog steeds wordt de ip range 192.168.1.* niet toegestaan.
Wil jij hier achteraan gaan?
@CorK1 sorry dat dit niet goed is doorgelopen. Ik pak het opnieuw voor je op en dit zal binnen 24 uur voor je geregeld zijn!
@CorK1 Wegens een achterstand bij de betreffende afdeling heeft het helaas iets langer geduurd voordat jouw verzoek is verwerkt. Inmiddels heb ik een terugkoppeling gekregen dat het verzoek is verwerkt. Na een herstart van jouw modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren in jouw modem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.