ISK

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sagemcom F3896LG met kipperend rood lampje

Vandaag bij mijn dochter een Sagemcom F3896LG Smartwifi modem geïnstalleerd. Werkt prima. Alleen blijft de (enige) status-led rood knipperen. Nergens kan ik vinden wat hiervan de betekenis is en wat er dus eventueel niet juist werkt. Wel alle(?) andere kleuren zijn te vinden in een paar overzichten, maar knipperend rood niet.

Iemand een idee?

149 Reacties 149
Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

ik heb een soortgelijke vraag: ik heb in mijn pakket zowel internet, tv en vast bellen. Modem is Sagemcom F3896LG en deze knippert rood. Sindsdien geen telefoon meer mogelijk en ook geen WiFi meer. Alleen via data van mobiele telefoon (Symio) nog internet, maar geen pc-werk meer mogelijk. Vreemd vind ik dat via MediaboxXL wel ontvangst mogelijk is. Ethernet kabel tussen MXL en pc geeft geen oplossing helaas!

Ik heb gebeld en er is geen andere oplossing voorhanden dan een monteur sturen over 5 dagen. Dames en heren moderators en deskundigen help mij en mijn huishouden!

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Ruudgies Verwijder s.v.p. je adresgegevens uit dit (openbare) topic door rechtsboven je reactie op de pijl te klikken en Reactie bewerken te kiezen. Je hebt de adresgegevens ingevuld in je profiel, ze zijn dus al zichtbaar voor Ziggo-medewerkers.

 

Bij jou is er een andere oorzaak, ondanks dezelfde knipperende rode status-LED. De Mediabox XL gebruik je alleen (nog) voor TV, niet (meer) voor internet en Wi-Fi.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

12DE8232-E9E5-4473-82CE-CD22BB41BC9F.jpeg

C602FB5D-FF52-49F3-8596-6DF6BF3AE84C.jpeg

@Thobiastheebe

dank voor reactie; adres verwijderd👍
ik upload wat foto’s maar poging om op modem in te loggen lukt (nog) niet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is verouderd en niet (volledig) geschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteursafspraak is wenselijk om deze te vervangen door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Het TV/R-filter (POA-1IEC-NL) en de kabel met afgekeurde stekker met plastic kapje kunnen komen te vervallen, analoge radio wordt sinds circa een (half) jaar niet meer doorgegeven.

 

De IEC/F-kabel naar het modem is niet goed aangedrukt op de splitter (POA-01-B).

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe 

Afkortingen zijn voor mij abracadabra maar alles zit/zat goed stevig aangedrukt!

De POA-01-B splitter heb ik twee jaar geleden juist geadviseerd gekregen ivm mijn wensen over media en geluid😳

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De IEC-stekker (met groene rand) is niet goed aangedrukt, deze moet een paar mm verder op de splitter geschoven worden. De splitter zelf (POA-01-B) is prima, maar het TV/R-filter (POA-1IEC-NL) is overbodig en kan komen te vervallen, de TV-kabel kun je rechtstreeks op de POA-01-B aansluiten.

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe 

wat ook zo wonderlijk is: tot gisteren 28-12 21.00 uur werkte ALLES prima…

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit kan komen door netwerkwijzigingen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@MR_CHIP Mij zijn alleen configuratiewijzigingen van het OFDMA-kanaal bekend, die er zeker niet voor moeten zorgen dat het modem niet meer online komt.

 

@Ruudgies Heb je de IEC-stekker van de modemkabel al aangedrukt of opnieuw geplaatst? Eventueel kun je het modem ook tijdelijk direct op het AOP aansluiten.

 

Ik zie dat je de Deco's gebruikt. Als deze in router mode staan, dan kan dat ervoor zorgen dat je het modem niet kunt bereiken via dat LAN. In dat geval zou je met de SSID van de modemrouter (Ziggo9659488) moeten verbinden of een PC direct op de modemrouter moeten aansluiten. Als je bridge mode gebruikt op het modem, dan is er een andere werkwijze nodig. In dat geval moet je de Deco tijdelijk ontkoppelen, het modem opnieuw opstarten en tenslotte de PC aansluiten.

 

In beide gevallen moet je daarna de webinterface van het modem kunnen bereiken op 192.168.100.1.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er werd/wordt nog steeds niet vooraf aangekondigd onderhoud/vernieuwing uitgevoerd (met als gevolg complete wijkkast offline) wat ik hoor van klanten en monteurs

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat zou hier inderdaad ook kunnen spelen, maar dan zou het wel op de storingspagina vermeld moeten zijn.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

niet elke storing wordt gemeld op die storingspagina (zelf vind ik die niet heel betrouwbaar ) maar goed dit is te offtopic mijn excuus 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Overigens meldde Ruudgies: "Vreemd vind ik dat via MediaboxXL wel ontvangst mogelijk is.", dus er is geen algehele uitval en het lijkt puur op het modem betrekking te hebben.

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Deco’s ontkoppeld en geprobeerd 9659488 met meegeleverd ww te starten… geen internet!

hoe koppel ik modem rechtstreeks aan AOP?

Alles is (nog weer beter) aangedrukt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat er geen internetverbinding is, was al duidelijk.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream en Upstream op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Je kunt het modem direct op het AOP aansluiten door de splitter (POA-01-B) te omzeilen.

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe 

Ik heb met UTP kabel mijn laptop direct verbonden met modem en probeer hierop in te loggen.

geen resultaat. Doe ik iets fout?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Is het modem in bridge mode geconfigureerd c.q. lichtte de status-LED eerder continu groen op? Wat gaat er precies fout?

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

naar mijn mening geen bridge mode geconfigureerd of dit moet met de Deco-instelling gebeurd zijn? Lampje op modem was tot gisteravond steeds wit en ook op Deco’s fel wit.

ik ben (het) aardig moe!

toch grote dank voor t meedenken 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je in dit geval het modem opnieuw opstarten en het nogmaals proberen? Bij router mode zou het modem zowel via 192.168.100.1 als 192.168.178.1 bereikbaar moeten zijn.

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Eerste stap gezet: nu pakt ie mijn ww niet. 6x herhaald en goed gecheckt. Oh ik ben moedeloos en moet kennelijk op een monteur wachten. Welterusten 

Uitgelicht topic