1
Vraag
2
Reacties
ISK

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sagemcom F3896LG met kipperend rood lampje

Vandaag bij mijn dochter een Sagemcom F3896LG Smartwifi modem geïnstalleerd. Werkt prima. Alleen blijft de (enige) status-led rood knipperen. Nergens kan ik vinden wat hiervan de betekenis is en wat er dus eventueel niet juist werkt. Wel alle(?) andere kleuren zijn te vinden in een paar overzichten, maar knipperend rood niet.

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ISK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is inmiddels opgelost. Rood knipperend led geeft inderdaad een probleem met de telefonie aan. Gisteren stond er in het statusscherm dat er een probleem met de telefonie was, dat die niet geactiveerd kon worden. Inmiddels wordt er in het statusscherm weergegeven dat de telefonie uitgeschakeld is. Dit klopt, want de telefonie zit niet in het abbo. Probleem heeft zichzelf na een uur of acht opgelost. Led brandt nu continue wit, ook na een herstart. Bedankt voor jullie hulp/meedenken.

Bekijk in context

116 Reacties 116
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63362Posts
  • 4380Oplossingen
  • 16755Likes

Ook ik kan knipperend rood nergens terugvinden.

Een Ziggo moderator komt hier ergens de komende dagen langs om naar je vraag te kijken en mogelijk het antwoord te geven.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16104Posts
  • 1023Oplossingen
  • 7067Likes

Wordt er een foutmelding getoond in de webinterface (bereikbaar op 192.168.178.1)?

ISK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee, geen foutmelding. Alleen dat er geen telefoonverbinding kan worden opgezet, maar voor zover ik weet heeft zij telefonie niet in het abbo. Netwerk en wifi werken prima.

Gio2903

Level 15
Expert
  • 1210Posts
  • 56Oplossingen
  • 627Likes

rood knipperend betekend: telefonie werkt niet. een andere betekenis ervoor is er niet 🙂

stabiel rood branden betekend namelijk oververhit of geen werkende wifi

 

als ze geen telefonie heeft en er verder geen problemen zijn zou ik het zo laten. als je hierover belt stuurt ks een monteur die het modem komt omruilen, moet ze weer thuisblijven enzo..

 

Naamloos.png

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16104Posts
  • 1023Oplossingen
  • 7067Likes

Misschien kan het opgelost worden met een reprovision van de boot file, het klinkt alsof daar de oorzaak ligt. Bijvoorbeeld: telefonie is wel gespecificeerd in de boot file, maar er is geen telefoonnummer gekoppeld aan de MTA MAC.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6171Posts
  • 88Oplossingen
  • 2096Likes

mocht de blauw led knipperen betekent dit dat er geen registratie plaats heeft gevonden binnen de 30 sec ranging process mocht deze later toch naar wit veranderen is er niks aan de hand (dit is zo tegen mij gezegd door test specialist )

(De modem kan inderdaad blauw knipperen tijdens het booten wanneer de registratie in het netwerk (na het afstellen van up en downstream) langer duurt dan 30 seconden. Als deze uiteindelijk doorloopt is er geen probleem, als deze oneindig blijft hangen weten we dat het bij de registratie mis gaat. )

 

 

rood knipperend is mij gezegd dat het modem geen verbinding heeft met cmts (t4 fouten volgen, dit is ook zo door mij ervaren, paar dagen geleden was modem tot 2x offline niks geen internet met rood knipperend lampje)

ISK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels ervaren dat verbinding niet stabiel is. Regelmatig valt de verbinding weg, dus geen internet meer.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6171Posts
  • 88Oplossingen
  • 2096Likes

kan je een foto maken van de plek waarop het modem is aangesloten ?

ISK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is inmiddels opgelost. Rood knipperend led geeft inderdaad een probleem met de telefonie aan. Gisteren stond er in het statusscherm dat er een probleem met de telefonie was, dat die niet geactiveerd kon worden. Inmiddels wordt er in het statusscherm weergegeven dat de telefonie uitgeschakeld is. Dit klopt, want de telefonie zit niet in het abbo. Probleem heeft zichzelf na een uur of acht opgelost. Led brandt nu continue wit, ook na een herstart. Bedankt voor jullie hulp/meedenken.

HarmKohne

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je hiervoor nog verdere actie naar Ziggo moeten ondernemen? Heb namelijk hetzelfde probleem

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16104Posts
  • 1023Oplossingen
  • 7067Likes

@HarmKohne Is er wel een werkende internetverbinding? Een continu knipperende rode status-LED kan namelijk ook duiden op een probleem met de downstream (inkomend signaal).

HarmKohne

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe ja internet is wel gewoon werkend

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16104Posts
  • 1023Oplossingen
  • 7067Likes

Dat impliceert het eerder genoemde probleem met telefonie. Kun je controleren wat de webinterface (192.168.178.1) aangeeft als status voor telefonie? Is dit onderdeel van jouw abonnement?

HarmKohne

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee dit is geen onderdeel van mijn abonnement . Dat was het voorheen wel. Maar sinds vorige week een aanpassing gedaan en daarom ook een nieuwe modem moeten installeren. Next+SmartWiFi modem Sagemcom Scherm­afbeelding 2022-12-28 om 21.56.15.png

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6171Posts
  • 88Oplossingen
  • 2096Likes

dan moet er door een moderator telefonie uit de bootfile van het modem gehaald worden 

HarmKohne

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan wacht ik op de moderator die dat kan en gaat doen. 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3208Posts
  • 575Oplossingen
  • 756Likes

Hi @HarmKohne, altijd irritant als er een lampje knippert! Ik zie dat een aantal dagen geleden een wijziging in je pakket is geweest. Bellen is toen opgezegd, maar die wijziging is nog niet helemaal verwerkt op de achtergrond. Vandaar dit knipperende lampje op het modem.

Met doel om dit knipperende lampje uit te zetten, heb daarom opdracht gegevens om de wijziging ook op de achtergrond te voltooien. Als het goed is merk je voor het nieuwe jaar dat het lampje niet meer knippert. 

HarmKohne

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P Bedankt voor jouw reactie en actie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic