Na onderhoud in de wijk door Ziggo een paar dagen terug hadden wij opeens zeer slecht internet. oude Smart modem had continue problemen, en hooguit 10-15 min internet en dan weer offline.
Klantenservice adviseerde een nieuwe Sagemcom modem.
Enige maanden terug hadden we ook al soortgelijke problemen, toen opgelost door nieuwe splitter.
Nu lijkt het na installeren Sagemcom beter, maar deze geeft wel aan de lopende band de volgende meldingen:
> Status info en melding naar bijlage verplaatst, werd als SPAM gezien 😞
Opgelost! Ga naar oplossing.
De DS Rx van 11~15 dBmV is te hoog, achter de splitter zou deze maximaal 11 dBmV moeten zijn. De MER is wel goed, alsook de US Tx. De CM-STATUS events duiden in dit geval op instabiliteit/uitval van OFDM (D3.1 DS) als deze alleen over CID 159 gaan.
Het AOP is inderdaad (nog steeds) aan vervanging toe als n.a.v. je vorige topic nog geen monteur langs is gekomen hiervoor. Daarnaast zou het uitgangsniveau van de EV verlaagd moeten worden (als de DS Rx voor andere modems in de straat ook te hoog is) of zou jouw huisaansluitkabel naar een tap met hogere demping verplaatst moeten worden op de multitap. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wordt het tijd voor een nieuw AOP?
>Splitter onlangs vervangen
>Kabels nieuw
>Modem nieuw
...?
De DS Rx van 11~15 dBmV is te hoog, achter de splitter zou deze maximaal 11 dBmV moeten zijn. De MER is wel goed, alsook de US Tx. De CM-STATUS events duiden in dit geval op instabiliteit/uitval van OFDM (D3.1 DS) als deze alleen over CID 159 gaan.
Het AOP is inderdaad (nog steeds) aan vervanging toe als n.a.v. je vorige topic nog geen monteur langs is gekomen hiervoor. Daarnaast zou het uitgangsniveau van de EV verlaagd moeten worden (als de DS Rx voor andere modems in de straat ook te hoog is) of zou jouw huisaansluitkabel naar een tap met hogere demping verplaatst moeten worden op de multitap. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.
Thnx!
Monteursafspraak staat al gepland, dus niet geheel zinloos zo te horen
Hi @Ribbelchips - Ik zie dat er kabelschade was ontdekt bij het bezoek en dit inmiddels is hersteld. Hoe gaat het nu met de verbinding?
Inderdaad nieuwe las op de hoofdkabel, nieuwe aop, nieuwe splitter en andere tap. Kortom, alles veranderd … 😬
nu stabiel en goed dus dat is mooi
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.