1
Vraag
2
Reacties
rene12

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sagem modem interne DHCP reeks aanpassen niet mogelijk

Ik heb de nieuwe Sagem (Connectbox SmartWifi (Sagecom) ontvangen en ik wil graag de laatste twee octetten (vakken) van de DHCP Server instellingen op de modemrouter kunnen aanpassen, omdat ik niet meer bij mijn andere apparaten met vast ip adres kan komen in de range 192.168.2.2 t/m 192.168.2.100.

 

Wie kan mij verder helpen? Ik hoor het graag en bedankt alvast!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@rene12 Ai, zeer kwalijk dat het verzoek nog niet is uitgevoerd. Dat is niet conform de afspraak en dat spijt me oprecht. Ik ga er voor je achteraan en meld mij bij updates. Nogmaals excuses.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je dient de DHCP-scope zelf aan te passen naar het gewenste subnet, InHome Engineering geeft alleen het gewenste subnet vrij in de configuratie. Verder dien je de webinterface van het modem te gebruiken voor deze aanpassing.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

 

Het subnet 192.168.2.0/24 kan worden vrijgegeven door de afdeling InHome Engineering, waarna je dit zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope. Het interface-adres wordt automatisch op .1 ingesteld.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan je verzoek doorsturen naar genoemde afdeling en komt binnenkort langs in dit topic.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hi @rene12, welkom op de Community! 

Dank voor je verzoek! Ik heb het zojuist doorgezet naar de betreffende afdeling. Binnen uiterlijk 2 werkdagen is je verzoek uitgevoerd. Om na te gaan of het al is verwerkt, kun je een kijkje nemen in de SmartWifi app/web onder Geavanceerde instellingen --> DHCP. Als er nog wat is, geef vooral een gil.

rene12
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent,

Ik heb helaas nog geen aanpassing gehad in de ip range van mijn modem. Enig idee wanneer ik de aanpassing kan verwachten? Bedankt alvast!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@rene12 Ai, zeer kwalijk dat het verzoek nog niet is uitgevoerd. Dat is niet conform de afspraak en dat spijt me oprecht. Ik ga er voor je achteraan en meld mij bij updates. Nogmaals excuses.

rene12
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Vincent,

Ik weet dat je er zelf niets aan kunt doen, maar weet je al meer over wanneer mijn modem aanpassing gaat plaatsvinden? Ik kan nu al een week niet bij mijn netwerk apparaten met vast ip adres helaas! Ik hoop dat je ondertussen iets meer weet. Bedankt alvast.

Groeten, René 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@rene12 Dat is gek! Afgelopen woensdag kreeg ik een notificatie dat het verzoek was uitgevoerd. In ons programma zie ik echter nog geen wijziging. Soms komt het voor dat het modem een reboot moet krijgen. Wil je het modem eens 30 seconden van de stroom halen?

rene12
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat maakt helaas geen verschil, de smart wifi app geeft nog steeds 192.168.178.1 aan als ip adres

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je dient de DHCP-scope zelf aan te passen naar het gewenste subnet, InHome Engineering geeft alleen het gewenste subnet vrij in de configuratie. Verder dien je de webinterface van het modem te gebruiken voor deze aanpassing.

rene12
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, dit was inderdaad de oplossing. Ik had begrepen dat een moderator zelf de ip range zou aanpassen zodat het direct zou werken. Is het een idee om een handleiding met dit type modem mee te sturen naar klanten die dit modem krijgen? Dan zijn ze gewaarschuwd en kunnen ze vooraf al hun apparaten met vast ip adres op de range 192.168.178 zetten. Scheelt.jullie ook een hoop tijd! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen dat het is gelukt. Ik had onderstaande geschreven in mijn eerste reactie in dit topic, ik zie wel dat dit tegenstrijdig is aan wat Vincent schreef in zijn eerste reactie.

 

Het subnet 192.168.2.0/24 kan worden vrijgegeven door de afdeling InHome Engineering, waarna je dit zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope. Het interface-adres wordt automatisch op .1 ingesteld.

Er wordt binnen afzienbare tijd een nieuwe firmware-upgrade uitgerold, waarbij het voor klanten (weer) mogelijk is om zelf een willekeurige /24 binnen 192.168.0.0/16 in te stellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic