1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Nick12345

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sagecom WPA2/WPA3 op 5GHz

Op mijn Sagemcom modem probeer ik op de WiFi zowel op de 2,4 Ghz als de 5 Ghz band WPA2-PSK/WPA3-SAE in te stellen. Dat is me geluk op het 2,4 Ghz SSID, maar bij de 5Ghz SSID verschijnt na het drukken op [Instellingen opslaan] de melding:  Instellingen opslaan. Daarna krijg ik (uiteraard), omdat de WiFi wegvalt de melding:

Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals.

Hierna is de instelling weer op WPA2 ingesteld.

Ik heb het modem al een keer herstart. Maar het probleem blijft bestaan. 

Softwareversie is: 

LG-RDK_4.6.24-2206.7

Is dit een bekend probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2374Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Probeer je de instellingen te maken als je met wifi verbonden bent? Probeer het dan via een computer die met een ethernet kabel is verbonden. Of maak met je mobiel device verbinding met het 2.4GHz wifi en pas dan de 5GHz instelling aan.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Karel.

Level 16
  • 2374Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Probeer je de instellingen te maken als je met wifi verbonden bent? Probeer het dan via een computer die met een ethernet kabel is verbonden. Of maak met je mobiel device verbinding met het 2.4GHz wifi en pas dan de 5GHz instelling aan.

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het ging uiteindelijk beter via een bekabelde verbinding, dank! 

Helaas werkt de WPA2/WPA3 combinatie niet goed vanaf mijn Mac en Android 12 telefoon, dit i.t.t. dezelfde instelling op 2,4 Ghz. 

Ik heb het daarom teruggezet op WPA2 en hoop dat dit in de toekomst beter werkt.

S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

Beginnersfout 1. Nooit instellingen veranderen aan modem/router enz via een Wifi verbinding.

WPA3 kan inderdaad nog wel eens problemen geven.