1
Vraag
2
Reacties
Arno Mol

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sagecom F3896LG-ZG: aanpassen IP adres modem DHCP range

Beste Ziggo, Ik ga deze week mijn nieuwe Sagemcom F3896LG-ZG plaatsen en wil ook het ip start adres hebben op 192.168.10.10 i.p.v. 192.168.178.10 i.v.m. diverse apparaten met statisch ip adres. Hoe kunnen we dat regelen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, het werkt. Maar ik las bij andere topics dat Ziggo die IP range vrijgeeft. Daarna moet en kan je dus als klant ZELF in het modem de range aanpassen en opslaan. Dan geeft de modem wel aan dat alle port forwardingen eruit gehaald worden en hij geeft ook netjes aan dat je daarna met je nieuwe IP range moet inloggen. M.a.w. als Ziggo iets heeft gedaan, ziet de klant dat niet in het modem. Maar je kan dan dus wel zelf je range aanpassen en de knop 'OPSLAAN' wordt actief.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

een moderator kan dat verzoek voor jou bij de bewuste personen neerleggen.

Even geduld dus.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit kan pas gebeuren als het modem bij je geïnstalleerd is, laat het dan hier weten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Arno Mol en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt! Ik begrijp uit je bericht dat je graag een subnet 192.168.10.10 wenst te gebruiken in plaats van 192.168.178.10. Zojuist heb ik jouw gegevens er even bij gepakt en een verzoek ingediend zodat het subnet voor jou wordt aangepast naar 192.168.10.10. Het wordt dan zo spoedig mogelijk voor je aangepast. 

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, bedankt voor je bericht. De modem heb ik nog niet geplaats. Dat moet ik nog doen. In wat voor tijdsbestek kan ik de aanpassing verwachten als de modem geplaatst is?

 

Tevens had ik in mijn oude modem de range van 192.168.10.10 t/m 192.168.10.90 opgegeven als vrije adressen en boven de 90 heb ik mijn apparatuur met vast ip adres. Is die instelling ook mogelijk of niet meer noodzakelijk?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Paul, bedankt voor je bericht. De modem heb ik nog niet geplaats. Dat moet ik nog doen. In wat voor tijdsbestek kan ik de aanpassing verwachten als de modem geplaatst is?
Het nieuwe modem dient inderdaad aangesloten te staan. Zodra je dit gedaan hebt dan wordt de configuratie op het modem aangepast. 

Tevens had ik in mijn oude modem de range van 192.168.10.10 t/m 192.168.10.90 opgegeven als vrije adressen en boven de 90 heb ik mijn apparatuur met vast ip adres. Is die instelling ook mogelijk of niet meer noodzakelijk?

Met de basissetup "Aantal apparaten" op 245 zou het gewoon moeten werken. Een lease reserveren heeft hetzelfde effect als een statisch IP configureren.

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, super. Bedankt voor de info. Ik ga rond 16 uur de modem plaatsen. Dan zal deze even na vieren in de lucht zijn. Ik neem aan dat als jullie de configuratie hebben aangepast ik daar een mail van krijg en waarschijnlijk de modem opnieuw moet opstarten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Heel graag gedaan! Ik verwacht dat de configuratie is aangepast kort nadat je het modem hebt aangesloten. Mocht het nou in de loop van morgen nog niet werken, laat het mij dan even weten. 

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helemaal goed. Ik neem aan dat het ip adres van de modem zelf om in te loggen dan 192.168.10.1 is? Even voor de zekerheid deze vraag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Je kan via 192.168.178.1 inloggen op het modem om daar het subnet aan te passen. Op deze pagina staat dit ook beschreven. Daarnaast kan je het modem ook benaderen vanuit SmartWifi App + Web

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, begrijp ik dan goed dat mijn range voor ip adressen voor de apparaten in huis wordt: 192.168.10.10 t/m 192.168.10.254 MAAR om in de modem zelf te komen moet ik nog steeds 192.168.178.1 in mijn browser ingeven?

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, modem is geplaatst en hij werkt volgens mij goed. ik hoor graag wanneer ip range is aangepast. thanks

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, ik zie als ik inlog op de modem nog steeds oude IP range staan. Of moet ik eerst de modem opnieuw opstarten om nieuwe range te zien. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Paul, begrijp ik dan goed dat mijn range voor ip adressen voor de apparaten in huis wordt: 192.168.10.10 t/m 192.168.10.254 MAAR om in de modem zelf te komen moet ik nog steeds 192.168.178.1 in mijn browser ingeven?
Sorry voor de verwarring! Bij jou is het DHCP Subnet aangepast naar 192.168.10.10.Om de modemrouter interface van het modem te benaderen dien je dan in te loggen op 192.168.10.1. 

Paul, ik zie als ik inlog op de modem nog steeds oude IP range staan. Of moet ik eerst de modem opnieuw opstarten om nieuwe range te zien. 
Je dient nu de nieuwe range al te zien. Als dit niet zo is, herstart dan inderdaad even het modem. 

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, Modem heb ik 2 uur geleden opnieuw opgestart. De range staat nog steeds op de 178 ipv 10

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Vreemd dat het nog niet werkt! Ik koppel dit even terug richting onze engineers. Zodra ik een antwoord heb hoor je het van me.

Arno Mol
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Paul, het werkt. Maar ik las bij andere topics dat Ziggo die IP range vrijgeeft. Daarna moet en kan je dus als klant ZELF in het modem de range aanpassen en opslaan. Dan geeft de modem wel aan dat alle port forwardingen eruit gehaald worden en hij geeft ook netjes aan dat je daarna met je nieuwe IP range moet inloggen. M.a.w. als Ziggo iets heeft gedaan, ziet de klant dat niet in het modem. Maar je kan dan dus wel zelf je range aanpassen en de knop 'OPSLAAN' wordt actief.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Arno Mol Fijn dat het inmiddels werkt. Het is inderdaad zo dat na de aanpassing door onze inHome Engineers je zelf de IP range in dient te stellen door in te loggen op het modem. Goed om te lezen dat dit inmiddels ook gelukt is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic